ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Halk Sağlığı Hemşireliği HEM302 BAHAR 4+8 Z 12
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halk sağlığı ile ilgili kavram ve kuramları tartışır.
    2-Birey, aile ve toplumun sağlığını değerlendirir.
    3-Birey, aile ve toplumun sağlığını koruyan girişimler planlar.
    4-Birey, aile ve toplumun sağlığını koruyan girişimleri uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1412168
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2022550
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 4012020
    Toplam İş Yükü(Saat)   361
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     12,03 ---- (12)
    Dersin AKTS Kredisi   12
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Halk sağlığı hemşireliği ile ilgili temel kavramlar, Toplumu tanıma+ saha uygulaması K1, K2
    2 Hekimliğin ve halk sağlığı hemşireliğinin tarihçesi+ saha uygulaması K4, K2
    3 Sağlık yönetimi, Temel sağlık hizmetleri + saha uygulaması K4, K5
    4 Aile Sağlık Merkezlerinde tutulan kayıt ve istatistikler+ saha uygulaması K1, K2, K5
    5 Bakım planı, ev ziyaretleri, sağlık eğitimi, denetim+ saha uygulaması K1, K2, K5
    6 Çevre sağlığı, nüfus ve sağlık, aile ve sağlık+ saha uygulaması K1, K2, K4
    7 İşçi sağlığı+ saha uygulaması K1, K2, K4
    8 Ana ve çocuk sağlığı+ saha uygulaması K1, K2, K3
    9 Okul sağlığı+ saha uygulaması K1, K2, K3
    10 Bulaşıcı ve sosyal hastalıklarda halk sağlığı hemşireliği+ saha uygulaması K1, K2, K3
    11 Erken tanı+ saha uygulaması K1, K2, K3
    12 Kronik hastalıklar+ saha uygulaması K1, K2, K3
    13 Yaşlılık ve hemşirelik bakımı+ saha uygulaması K1, K2, K3
    14 Toplum ruh sağlığı ve hemşirelik + saha uygulaması K1, K2, K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İlknur GÖL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Serap AÇIKGÖZ Dr. Funda ASLAN
    Kaynaklar K1. Stanhope, M., Faan, R. D., Lancaster, J., & Faan, R. P. (2019). Public Health Nursing E-Book: Population-Centered Health Care in the Community. Elsevier Health Sciences. K2. Aksayan, S. (1998). Halk sağlığı hemşireliği el kitabı.İstanbul: Vehbi Koç Vakfı. K3. Özvarış, Ş. B. (2011). Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi. Nobel Tıp Yayınevi, Ankara K4. Akın L., (2011), Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara K5. Erci, B., (2020), Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tıp Yayınevi, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Halk sağlığı hemşiresinin rol ve fonksiyonlarına ve Türkiye`deki halk sağlığı problemleri hakkındaki bilgi ve önleme üzerine odaklanır. Öğrencilere çeşitli toplum kuruluşlarında, okul ve iş kurumlarında uygulama yapmayı, hemşirelik sürecini kullanarak toplum sağlığı sorunlarını belirlemeyi, değerlendirme becerilerini geliştirmek için risk altındaki nüfusun ihtiyaçları ve sağlık problemlerinin teşhisi ve analizi için veri tabanı sağlamayı, risk altındaki nüfusa modern halk sağlığı uygulamalarını sunmayı öğretmek amaçlanır.
    Dersin İçeriği Halk sağlığı hemşireliği ile ilgili temel kavramlar ve tarihçesi, temel sağlık hizmetleri, aile sağlığı merkezlerinde tutulan kayıt ve istatistikler, bakım planı, ev ziyaretleri, sağlık eğitimi, çevre sağlığı, nüfus ve sağlık, aile ve sağlık, işçi sağlığı, ana ve çocuk sağlığı, okul sağlığı, bulaşıcı ve sosyal hastalıklarda halk sağlığı hemşireliği, erken tanı, kronik hastalıklar, yaşlılık ve hemşirelik bakımı, toplum ruh sağlığı ve hemşirelik.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 5
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 5
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. 5
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir 5
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 5
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. 4
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. -
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster