Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş , amaç ve içeriğin verilmesi, temel kavram ve ilgili disiplinlerin tanıtılması
|
K 1 Bölüm 1
|
2
|
Davranış yaklaşımları
|
K 2 Bölüm 3
|
3
|
Duyular algı & dikkat
|
K 2 Bölüm 3
|
4
|
Kültür
|
K 1 Bölüm 8
|
5
|
Dürtüler, güdüler, duygular
|
K 2 Bölüm 3
|
6
|
Sosyal Gruplar
|
K 1 Bölüm 6
|
7
|
Bilişsel gelişim kuramları, genetik ve çevrenin davranış gelişimine etkileri
|
K 2 Bölüm 3
|
8
|
Bireysel ve Örgütsel Açıdan Zaman Yönetimi
|
K 1 Bölüm 5
|
9
|
Psikoseksüel ve psikososyal gelişim
|
K 1 Bölüm 3
|
10
|
Savunma mekanizmaları, kişilik kavram ve tipleri
|
K1 Bölüm 3
|
11
|
Kültür, İnanç ve Değerler
|
K1 Bölüm 4
|
12
|
Öğrenme
|
K 1 Bölüm 5
|
13
|
Temel iletişim teknikleri ve ölüm, ölümcül hasta, kayıp ve yas
|
K1 Bölüm 9
|
14
|
Tutum ve önyargılar ve davranış üzerinde sosyal etkiler
|
K 1 Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş.Gör.Dr.G.Gülcan ŞEREMET
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
|
Kaynaklar
|
K1. Güney, S. (2020). Davranış Bilimleri. Nobel Yayınevi, Ankara.
K2. Santrock, J. (2015). Yaşam Boyu Gelişim. Nobel Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1.Tutar,H.(2022).Davranış Bilimleri.Umuttepe Yayınları.İzmit
|
Dersin Amacı
|
İnsanın davranışlarının nedenlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemek, insanları anlamanın en önemli anahtarıdır. Bu derste insan anlaşılmaya ve davranışları yordamaya çalışılmakta ve pozitif yönlendirmenin yolları öğretilmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Davranış yaklaşımları analiz edilebilecektir. Kişilik kavramları ışığında insanın psikososyal gelişim süreçleri tartışılacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgilere sahip olur.
|
3
|
2
|
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
3
|
5
|
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
3
|
6
|
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar.
|
-
|
8
|
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
-
|
9
|
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
|
3
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
-
|
14
|
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|