Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Pazarlama ve pazarlamanın temel ilkeleri
|
|
2
|
Pazarlama ve pazarlamanın temel ilkeleri
|
|
3
|
Sağlık hizmetleri, sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi
|
|
4
|
Sağlık hizmetlerinin özellikleri
|
|
5
|
Sağlık hizmeti pazarlamasında ürün ve hizmet tanımı
|
|
6
|
Hasta, tüketici ve müşteri kavramları
|
|
7
|
Sağlık hizmeti tüketicisi (hasta) satınalma süreci ve hasta davranışları
|
|
8
|
Sağlık hizmetlerinde ürünün yaşam seyri ve pazarlama stratejileri
|
|
9
|
Sağlık hizmetlerinde ürünün yaşam seyri ve pazarlama stratejileri
|
|
10
|
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları
|
|
11
|
Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Tutundurma
|
|
12
|
Sağlık işletmelerinde markalaşma ve marka yönetimi
|
|
13
|
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar
|
|
14
|
Sağlık hizmetleri pazarlamasına getirilen eleştiriler
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sinan Bulut
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Örğ. Üyesi Ülkühan Bike Esen
Dr. Öğr. Üyesi Banuçiçek Yücesan
|
Kaynaklar
|
Dilaver TENGİLİMOĞLU, 2014, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi
Montague Brown, Healthcare Marketing Management, Health Care Management Review, An Aspen Publication, 1992
Philip Kotler and Roberta N. Clarke, Marketing for Health Care Organizations, Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey
Philip Kotler, Soru ve Cevaplarla Günümüzde Pazarlamanın Temelleri, Acar Matbaacılık, Ocak 2006, İstanbul. (Çev. Ümit Şensoy)
Yavuz Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, Nisan 2000, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Pazarlamanın temel kavramlarının ve ilkelerinin irdelenmesi ve sağlık hizmetlerinde ürünün yaşam seyri ve pazarlama stratejilerinin aktarılması, sağlık hizmetleri pazarlamasında çağdaş yaklaşımların tartışılması ve sağlık hizmetleri pazarlamasına getirilen eleştirilerin değerlendirilmesi amçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Pazarlanın temel tanımları, sağlık hizmetinini özellikleri, hasta davranışları, pazarlama bilgi sistemleri, sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar ve güncel eleştirel konular.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgilere sahip olur.
|
4
|
2
|
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
2
|
3
|
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
3
|
5
|
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
4
|
6
|
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
|
1
|
7
|
Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar.
|
2
|
8
|
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
-
|
9
|
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
|
4
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
3
|
14
|
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|