Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sağlık kurumları yöneticisi ve karar verme
|
İlgili konunun araştırılması ve çalışılması
|
2
|
Sağlık hizmetlerinin kapsamı ve güncel eğilimler
|
İlgili konunun araştırılması ve çalışılması
|
3
|
Sağlık kurumlarında yönetsel karar verme
|
İlgili konunun araştırılması ve çalışılması
|
4
|
Sağlık kurumlarında yönetsel karar verme
|
İlgili konunun araştırılması ve çalışılması
|
5
|
Sağlık kurumları kuruluş yeri seçme kararları
|
İlgili konunun araştırılması ve çalışılması
|
6
|
Sağlık kurumlarında bölüm yerleşim düzenlemesi
|
İlgili konunun araştırılması ve çalışılması
|
7
|
Sağlık kurumlarında iş tasarımı
|
İlgili konunun araştırılması ve çalışılması
|
8
|
Sağlık kurumlarında kadrolama
|
İlgili konunun araştırılması ve çalışılması
|
9
|
Sağlık hizmetlerinde verimlilik ile ilgili eğilimler
|
İlgili konunun araştırılması ve çalışılması
|
10
|
Sağlık hizmetlerinde kaynak tahsis kararları
|
İlgili konunun araştırılması ve çalışılması
|
11
|
Sağlık hizmetlerinde kaynak tahsis kararları
|
İlgili konunun araştırılması ve çalışılması
|
12
|
Sağlık hizmetlerinde tedarik zinciri
|
İlgili konunun araştırılması ve çalışılması
|
13
|
Sağlık kurumlarında sıra bekleme modelleri ve kapasite planlama
|
İlgili konunun araştırılması ve çalışılması
|
14
|
Sağlık kurumlarında sıra bekleme modelleri ve kapasite planlama
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sinan Bulut
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ülkühan Bike Esen
Dr. Öğr. Üyesi Banuçiçek Yücesan
|
Kaynaklar
|
Prof. Dr. A. Yaşar Özcan. Sağlık Kurumları Yönetiminde Sayısal Yöntemler Teknikler ve Uygulamalar. Nobel Yayın. 2013.
Özcan, Y., (2005) Quantitative Methods in Health Care Management. Techniques and Applications. Jossey-Bass Inc. USA.
Düzakın. E., ( 2005) İşletme Yöneticileri için Excel ile Sayısal Karar Verme Teknikleri Kare Yayınları İstanbul
Austin J.C., (1995) Quantitative Analysis for Health Services Administration AUPHA/HAD Pres. Ann Arbor, Michigan.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sağlık kurumlarında sınırlı kaynakları etkin ve rasyonel kullanımda yararlanılacak sayısal karar verme metodlarını öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Sayısal karar verme metodları, Sağlık kurumlarında yönetsel karar verme, kuruluş yeri seçme ve bölüm yerleşim düzenlemesine yönelik karar verme süreçleri ve teknikleri, kaynak tahsis kararları ve kapasite planlama.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgilere sahip olur.
|
4
|
2
|
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
1
|
3
|
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
4
|
6
|
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
|
5
|
7
|
Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar.
|
4
|
8
|
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
-
|
9
|
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
-
|
14
|
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|