ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Hizmetlerinde Kalite ve Akreditasyon OSD428 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sağlık hizmetlerinde kalite kavramını tanımlar
    2-Hastanelerde kullanılabilecek farklı kalite yönetimi yaklaşımlarını karşılaştırır
    3-Hasta güvenliği ile ilgili temel kavramları ve dış değerlendirmeyi açıklar.
    4-Hastanelerdeki bir kalite sorununu inceleyerek çözüm önerisi geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   111
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,7 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde kalite, kaliteyi etkileyen faktörler K1- Bölüm 1.
    2 Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirmenin tarihçesi K1- Bölüm 2
    3 Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme/toplam kalite yönetimi K1- Bölüm 1.
    4 Hastanelerde kalitenin ortaya çıkışı ve gelişimi, sürekli kalite iyileştirme kavram K1- Bölüm 6, K2- Bölüm 1, 2
    5 Sağlık Hizmetlerinde Komitelerin kalite iyileştirmedeki rolü K1- Bölüm 5.
    6 Kalite yönetim sisteminin sağlık hizmetlerindeki başarısı için gerekli faktörler K1- Bölüm 18.
    7 Türkiye`de sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme çalışmaları K3- Bölüm 1
    8 Sağlık hizmetlerinde kalite göstergeleri K1- Bölüm 1.
    9 Sağlık Hizmetlerinde Kalite iyileştirmede kullanılan teknikler K1- Bölüm 14,1; K 2- Bölüm 12
    10 Sağlık Hizmetlerinde Kalite iyileştirmede kullanılan teknikler K1- Bölüm 14,1; K 2- Bölüm 12
    11 Kalite güvence sistemleri K1- Bölüm 13.
    12 Kalite hizmetleri için veri toplama K1- Bölüm 4.
    13 Kalite için liderlik K1- Bölüm 9.
    14 Sağlık Hizmetlerinde Dış kaynaktan yararlanma ve personeli güçlendirme K1- Bölüm 1.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Banuçiçek Yücesan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Sinan Bulut Dr.Öğr. Üyesi Ülkühan Bike Esen
    Kaynaklar K 1- Ransom, S.B., Joshi, M.S. & Nash, D.B. (2005). The Healthcare Quality Book: Vision, Strategy, and Tools. AUPHA/HAP, Health Administration Press USA. K 2- Lighter, D.E. & Fair, D.C. (2000). Principles and Methods of Quality Management in Health Care. Aspen Publishers, Inc., Maryland. K 3- Beylik, U., Avcı, K. (2016). Sağlıkta kalite yönetimi ve akreditasyon. Gazi Yayınevi. Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalitenin ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini ve nasıl iyileştirilebileceğini bilmesi amaçlanır.
    Dersin İçeriği Hastanelerde kullanılabilecek kalite yönetimi yaklaşımları, kalite ölçme yaklaşımları, kalite iyileştirme modelleri, kalite iyileştirme araçları, klinik rehberler, hasta güvenliği: temel kavramlar, dış değerlendirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgilere sahip olur. 3
    2 Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur. 2
    3 Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. 3
    4 Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. -
    5 Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. 5
    6 Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. 3
    7 Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar. 3
    8 Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler. -
    9 Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. -
    10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    11 Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. -
    12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
    13 Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun davranır. -
    14 Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster