Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuk Gelişimci Kimdir?
|
K1, Bölüm 1, K2 Bölüm 1
|
2
|
Geçmişten Günümüze Çocuk
|
K1, Bölüm 2, K2 Bölüm 2 , YK1 Bölüm 2
|
3
|
Gelişimle İlgili Temel Kavramlar 1
|
K1. Bölüm 3, K2 Bölüm 3
|
4
|
Gelişimle İlgili Temel Kavramlar 2
|
K1.Bölüm 4 , K2 Bölüm 4
|
5
|
Doğum Öncesi Dönemde Gelişim
|
K1. Bölüm 5, K2. Bölüm 5
|
6
|
Fiziksel Gelişim
|
K1. Bölüm 6, K2. Bölüm 6
|
7
|
Motor Gelişim
|
K1. Bölüm 7, K2. Bölüm 7
|
8
|
Bilişsel Gelişim
|
K1. Bölüm 8, K2. Bölüm 8
|
9
|
Dil Gelişimi
|
K1. Bölüm 9, K2. Bölüm 9
|
10
|
Sosyal Gelişimi
|
K1. Bölüm 10, K2. Bölüm 10
|
11
|
Duygusal Gelişim
|
K1. Bölüm 10, K2. Bölüm 10
|
12
|
Cinsel Gelişim
|
K1. Bölüm 11, K2. Bölüm 11,
|
13
|
Ahlak Gelişimi
|
K1.Bölüm 12 K2. Bölüm 12, YK1. Bölüm 10
|
14
|
Sunumlar
|
K1. Bölüm 1-12
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan KAYTEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Ataman, A. (Ed.) (2003). Gelişim ve Öğrenme. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
K2. Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Santrock, John W. (2011). Yüksel, G. (Çev. Ed.) Yaşam Boyu Gelişim-Life Span Development. Nobel Akademik Yayıncılık,İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak Doğum Öncesinde Gelişim, Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi, Okul Döneminde (Geç Çocukluk) Gelişim ve Ergenlik Döneminde Gelişime yönelik temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, alanda Çocuk Gelişimcinin rolünü ve önemini vurgulamak, ekip çalışmasına yönelik olarak mesleki farkındalık oluşturmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocuk Gelişiminde temel kavramlar, doğum öncesi gelişim, bebeklik döneminde gelişim, erken çocukluk döneminde gelişim, okul döneminde (geç çocukluk) gelişim, ergenlik döneminde gelişim , çocuk gelişimi alanında çocuk gelişimcinin rolü, mesleki alanda ekip çalışmasının önemi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
3
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
2
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
3
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
3
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
4
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
2
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
4
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
2
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|