ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Fiziksel Büyüme ve Motor Gelişim ÇGE113 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fiziksel büyüme ile ilgili bilgileri sıralar.
    2-Motor gelişim süreçleri ile ilgili temel bilgileri yorumlar.
    3-Motor gelişim değerlendirmesi ve destekleyici çalışmaları uygular.
    4-Motor gelişimi değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Motor gelişim ile ilgili temel kavramlar
    2 Motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler
    3 Büyüme ve gelişme
    4 Refleks hareketler dönemi ve özellikleri
    5 İlkel hareketler dönemi ve özellikleri
    6 Temel hareketler dönemi ve özellikleri
    7 Sporla ilişkili hareketler dönemi
    8 Motor gelişimi destekleyici aktiviteler
    9 Çocuklarda fiziksel uygunluk
    10 Çocukların algısal motor yetenekleri
    11 Motor gelişim testleri
    12 Örnek Projeler
    13 Proje Hazırlama 1
    14 Proje Sunumu 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Nazan KAYTEZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Gallahue, D. L., Omzun, J. C. (1995). Understanding Motor Development. U.S.A. Kirchner, G., Fishburne, G. J. (1995). Physical Education for Elementary School Children. U.S.A.
    Yardımcı Kitap Thomas, J. R., Lee, A. M. Thomas, K. T. (1989). Physical Education for Children Daily Lesson Plans. U.S.A. Özer, S. D., Özer, K. (2000). Çocuklarda Motor Gelişim. Kazancı Kitap Tic. A.Ş. İstanbul.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı beyin gelişimi ve motor performans, motor gelişim dönemleri, gelişimi etkileyen faktörler, fiziksel büyümenin değerlendirilmesi, motor gelişim değerlendirilmesi, motor gelişimi destekleyici çalışmalar, ev-okul ve açık alanlarda uygulanabilecek çocuklara özgü egzersiz programları ve çevre düzenleme konularında bilgi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Motor gelişim ile ilgili temel kavramlar, motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, büyüme ve gelişme, refleks hareketler dönemi ve özellikleri, İlkel hareketler dönemi ve özellikleri, temel hareketler dönemi ve özellikleri, Sporla ilişkili hareketler dönemi, motor gelişimi destekleyici aktiviteler, çocuklarda fiziksel uygunluk, çocukların algısal motor yetenekleri, motor gelişim testleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 3
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 3
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. 3
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. -
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar 3
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar 4
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster