ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi ÇGE112 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Değerlerin ne olduğunu özetler.
    2-Evrensel değerlerin ne olduğunu tartışır.
    3-Değerler eğitiminin önemini açıklar.
    4-Toplum için değerlerin korunmasının önemini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Değer Nedir? K1, K2, YK1
    2 Okulda Değerler Eğitimi K1, YK2
    3 Ailede Değerler Eğitimi K1, YK2
    4 Toplumsal Yaşam ve Değerler K1, K2
    5 Çevresel Değerler ve Eğitimi K2
    6 Medya ve Değerler K2
    7 Karakter Eğitiminin Önemi K1, K2, YK1, YK2
    8 İnsan Hakları Eğitiminin Gerekliliği K1, K2
    9 Çocuk Hakları Eğitimi K1, K2
    10 Değer Eğitiminin Temel Özelliği K1, K2, YK1
    11 Değerler Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar K2, YK1
    12 Değerler Eğitiminde Yöntemler K1, K2, YK1
    13 Değerler Eğitimiyle İlgili Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yapılabilecek Etkinlik Örnekleri 1 K1, K2
    14 Değerler Eğitimiyle İlgili İlköğretim Kurumlarında Yapılabilecek Etkinlik Örnekleri 2 K1, K2, YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Gül Kadan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aydın, M.Z. ve Akyol-Gürler, Ş. (2013). Okulda Değerler EğitimiAnkara: Nobel Yayınları K2. Turan, R. ve Ulusoy, K. (Ed) (2016). Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi Ankara: Pegem Akademi
    Yardımcı Kitap YK1 Tillman, D. (2014). 8-14 Yaş Grubu Öğrencileri için Yaşayan Değerler Eğitimi Etkinlikleri V. Aktepe (Çev.). Konya: Eğitim Yayınevi YK2. Çankırılı, A. (2015). Ailede ve Okulda Değerler Eğitimi İstanbul: Zafer Yayınları
    Dersin Amacı Bu dersin amacı çocuk gelişimi öğrencilerine, değerlerin ne olduğunu, değerlerin çocuklara nasıl öğretilebileceğini kazandırmak ve değerlerin toplum için önemini kavramalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Değer nedir, Okulda değerler eğitimi, Aile değerleri eğitimi, Sosyal yaşam ve değerler, Çevresel değerler ve eğitim, Medya ve değerler, Karakter eğitiminin önemi, İnsan hakları eğitimine duyulan ihtiyaç, Çocuk hakları, Değer eğitiminin temel özelliklerii Değerler eğitiminde güncel yaklaşımlar, Değer eğitiminde kullanılan yöntemler, Değerler eğitimi ile ilgili okul öncesi eğitim kurumlarında yapılacak etkinlik örnekleri, Değerler eğitimi ile ilgili ilköğretim kurumlarında yapılacak etkinlik örnekleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 4
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 4
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 2
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster