Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Değer Nedir?
|
K1, K2, YK1
|
2
|
Okulda Değerler Eğitimi
|
K1, YK2
|
3
|
Ailede Değerler Eğitimi
|
K1, YK2
|
4
|
Toplumsal Yaşam ve Değerler
|
K1, K2
|
5
|
Çevresel Değerler ve Eğitimi
|
K2
|
6
|
Medya ve Değerler
|
K2
|
7
|
Karakter Eğitiminin Önemi
|
K1, K2, YK1, YK2
|
8
|
İnsan Hakları Eğitiminin Gerekliliği
|
K1, K2
|
9
|
Çocuk Hakları Eğitimi
|
K1, K2
|
10
|
Değer Eğitiminin Temel Özelliği
|
K1, K2, YK1
|
11
|
Değerler Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar
|
K2, YK1
|
12
|
Değerler Eğitiminde Yöntemler
|
K1, K2, YK1
|
13
|
Değerler Eğitimiyle İlgili Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yapılabilecek Etkinlik Örnekleri 1
|
K1, K2
|
14
|
Değerler Eğitimiyle İlgili İlköğretim Kurumlarında Yapılabilecek Etkinlik Örnekleri 2
|
K1, K2, YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Gül Kadan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Aydın, M.Z. ve Akyol-Gürler, Ş. (2013). Okulda Değerler EğitimiAnkara: Nobel Yayınları
K2. Turan, R. ve Ulusoy, K. (Ed) (2016). Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi Ankara: Pegem Akademi
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Tillman, D. (2014). 8-14 Yaş Grubu Öğrencileri için Yaşayan Değerler Eğitimi Etkinlikleri V. Aktepe (Çev.). Konya: Eğitim Yayınevi
YK2. Çankırılı, A. (2015). Ailede ve Okulda Değerler Eğitimi İstanbul: Zafer Yayınları
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı çocuk gelişimi öğrencilerine, değerlerin ne olduğunu, değerlerin çocuklara nasıl öğretilebileceğini kazandırmak ve değerlerin toplum için önemini kavramalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Değer nedir, Okulda değerler eğitimi, Aile değerleri eğitimi, Sosyal yaşam ve değerler, Çevresel değerler ve eğitim, Medya ve değerler, Karakter eğitiminin önemi, İnsan hakları eğitimine duyulan ihtiyaç, Çocuk hakları, Değer eğitiminin temel özelliklerii Değerler eğitiminde güncel yaklaşımlar, Değer eğitiminde kullanılan yöntemler, Değerler eğitimi ile ilgili okul öncesi eğitim kurumlarında yapılacak etkinlik örnekleri, Değerler eğitimi ile ilgili ilköğretim kurumlarında yapılacak etkinlik örnekleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
4
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
4
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
2
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|