ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocukluk Döneminde Gelişim ÇGE203 GÜZ 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gelişimin ne olduğunu özetler.
    2-Çocukluk döneminde gelişim alanlarının özelliklerini tartışır.
    3-Çocukların gelişim alanlarının nasıl destekleneceğini yorumlar.
    4-Çocukların gelişim alanlarının desteklenmesinde aileleri nasıl yönlendireceğini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gelişimle İlgili Temel Kavramlar K1(Ünite 1, Sayfa: 16-31) YK1: (Ünite 1, Sayfa 12-44) YK2: (Ünite 1, Sayfa: 37-92)
    2 Çocukluk Döneminde Fiziksel Gelişim K1 (Ünite 6: Sayfa 123) K2 (5. Ünite Sayfa: 278-283) YK1 (4. Ünite Sayfa: 118-121) YK2: (3. Ünite Sayfa: 197-232)
    3 Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Fiziksel Gelişim K1 (Ünite 6: Sayfa 123) K2 (5. Ünite Sayfa: 278-283) YK1 (4. Ünite Sayfa: 118-121) YK2: (3. Ünite Sayfa: 197-232)
    4 Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim (Piaget, Vygotsky, Bruner ve Kuramları) K1 (Ünite 8, Sayfa: 172-197) K2: (Ünite 5, Sayfa: 287-303) YK1 (Ünite 4, Sayfa: 121-130) YK2 (Ünite 4, Sayfa: 338-344)
    5 Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Bilişsel Gelişim K1 (Ünite 8, Sayfa: 172-197) K2: (Ünite 5, Sayfa: 287-303) YK1 (Ünite 4, Sayfa: 121-130) YK2 (Ünite 4, Sayfa: 338-344)
    6 Çocukluk Döneminde Sosyal-Duygusal Gelişim K1 (Ünite 10, Sayfa: 255, Ünite 11, Sayfa: 264-289) K2 (Ünite 2, Sayfa: 314-331) YK1 (Ünite 4, Sayfa: 136-144)
    7 Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Sosyal-Duygusal Gelişim K1 (Ünite 10, Sayfa: 255, Ünite 11, Sayfa: 264-289) K2 (Ünite 2, Sayfa: 314-331) YK1 (Ünite 4, Sayfa: 136-144)
    8 Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi K1 (Ünite 9, Sayfa: 200-231) K2 (Ünite 5, Sayfa: 303-305) YK1 (Ünite 4, Sayfa 131- 135)
    9 Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Dil Gelişimi K1 (Ünite 9, Sayfa: 200-231) K2 (Ünite 5, Sayfa: 303-305) YK1 (Ünite 4, Sayfa 131- 135)
    10 Çocukluk Döneminde Ahlak Gelişimi K1 (Ünite 13, Sayfa: 316-348) K2 (Ünite 5, Sayfa 319) YK1 (Ünite 4, Sayfa 146)
    11 Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destek- Ahlak Gelişimi K1 (Ünite 13, Sayfa: 316-348) K2 (Ünite 5, Sayfa 319) YK1 (Ünite 4, Sayfa 146)
    12 Okul ve Okula uyum K2 (Ünite 5, Sayfa: 336-338) K3 (Ünite 8, Sayfa: 193-219) YK2 (Ünite 14, Sayfa: 62-767)
    13 Akran zorbalığı K2 (Ünite 5, Sayfa 333) K5 (Ünite 24, Sayfa: 307-311) YK1 (Ünite 4, Sayfa: 145)
    14 Çocukluk Döneminde Bilinçli Teknoloji Kullanımı K3 (Ünite 5, Sayfa: 111-128) K4 K5 (Ünite19, Sayfa: 233-238) YK1 (Ünite 4; Sayfa 149-151) YK2 (Ünite 14, Sayfa: 776-784)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Gül Kadan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aral, N. & Temel. Z.F. (2018). Çocuk gelişimi. Ankara: Hedef. K2. Santrock, J.W. (2016). Yaşam boyu gelişim. (Çev. G. Yüksel). (13. Baskı). Ankara: Nobel K3: Küçükali , R. (2018). Çocuk ve aile (1. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. K4: İçin- Akçalı, S. (2015). Çocuk ve medya (4. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları K5: Çöpür, M. (2019). Çocuk ruh sağlığı. (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları
    Yardımcı Kitap YK1: Güngör- Aytar, A. (2018). Gelişim psikolojis. (1. Baskı). Ankara: Hedef Yayınları. YK2: Bee, H. & Boyd, D. (2009). Çocuk gelişim psikolojisi. (Çev. O. Gündüz). (1. Baskı). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, çocukluk dönemindeki (6-12 yaş) tüm gelişim alanlarının özelliklerini, çocukların gelişimsel görev ve ihtiyaçlarını tanımlamak, gelişimsel problemlerin ne olduğunu fark etmelerini sağlamak, çocuk ve aileyi içine alan ve tüm gelişim alanlarını destekleyecek etkinlik örnekleri hazırlama ve uygulamaları konusunda farkındalık kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Gelişimle İlgili Temel Kavramlar, Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel Gelişim, Erken Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Fiziksel Gelişim, Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim (Piaget, Vygotsky, Bruner ve Kuramları), Erken Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Bilişsel Gelişim, Erken Çocukluk Döneminde Sosyal-Duygusal Gelişim, Erken Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Sosyal-Duygusal Gelişim Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi, Erken Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Dil Gelişimi,Çocukluk döneminde ahlak gelişimi, Çocukluk döneminde çocuğa ve aileye verilecek eğitimsel destekler- ahlak gelişimi, Okul ve okula uyum, Akran zorbalığı, Çocukluk döneminde bilinçli teknoloji kullanımı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 4
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 3
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 4
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 3
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 2
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster