Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuk Edebiyatı İlgili Temel Kavramlar ve Tarihçesi
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Resimli Çocuk Kitapları ve Özellikleri
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Çocuk Edebiyatının Çocuk Gelişimine Etkileri
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Çocuk edebiyatı türleri -1
|
K1, Bölüm 6
|
5
|
Çocuk edebiyatı türleri -2
|
K1, Bölüm 6
|
6
|
Sesli okuma & Etkileşimli okuma &Yeniden okuma
|
K1, Bölüm 9
K2, Sayfa 2-103
K1, Bölüm 8
|
7
|
Kütüphane ziyareti (İl halk kütüphanesi ve üniversite kütüphanesi)
|
Çalışma Ziyareti
|
8
|
Dijital Çağda Çocuk Edebiyatı (e-kitap, sesli kitap) 1
|
K1, Bölüm 10
|
9
|
Dijital Çağda Çocuk Edebiyatı (e-kitap, sesli kitap) 2
|
K1, Bölüm 10
|
10
|
Bebek kütüphaneleri
|
K3, web sitesi
|
11
|
Çocuk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi, okunması ve sunumu-1
|
Belleğini Yitiren Tilkinin Öyküsü, Martin Baltscheit
Eğer.Serisi, Laura Numeroff & Felicia Bond
Bu Kitabın Ortasında Duvar Var, John Agee
|
12
|
Çocuk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi, okunması ve sunumu-2
|
Yeşil Yumurta ve Salam, Dr.Seuss
Yayazula, Julia Donaldson
Tuhaf Bir Gün, Rebecca Cobb
|
13
|
Çocuk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi, okunması ve sunumu-3
|
Yazı Yazan İnekler, Doreen Cronin
Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kız?dan? Sara Şahinkanat
Kafasına Edeni Bulmaya Çalışan Küçük Köstebeğin Hikayesi, Werner Holzwarth
Bir Fikirle Ne Yaparsın? Kobi Yamada
|
14
|
Uzman konuk davet edilmesi (çevrimiçi etkinlik)
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ceylan, Ş. (Ed) (2020). Çocuk Edebiyatı. Eğiten Kitap.
K2. C. Ergül (Ed) (2016). Etkileşimli Kitap okuma Programı (EKOP). Eğiten Kitap.
K3. Bebek kütüphaneleri web sitesi : https://ekitap.ktb.gov.tr/Eklenti/72984
|
Yardımcı Kitap
|
Belleğini Yitiren Tilkinin Öyküsü, Martin Baltscheit
Eğer?.Serisi, Laura Numeroff & Felicia Bond
Bu Kitabın Ortasında Duvar Var, John Agee
Yeşil Yumurta ve Salam, Dr.Seuss
Yayazula, Julia Donaldson
Tuhaf Bir Gün, Rebecca Cobb
Yazı Yazan İnekler, Doreen Cronin
Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kız?dan? Sara Şahinkanat
Kafasına Edeni Bulmaya Çalışan Küçük Köstebeğin Hikayesi, Werner Holzwarth
Bir Fikirle Ne Yaparsın? Kobi Yamada
|
Dersin Amacı
|
Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri bilgisinin kazanımını sağlamak. Nitelikli çocuk edebiyatı ve bunun çocuğun gelişimine etkisi hakkında bilgilendirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Çocuk Edebiyatı İlgili Temel Kavramlar ve Tarihçesi, Resimli Çocuk Kitapları ve Özellikleri, Çocuk Edebiyatının Çocuk Gelişimine Etkileri, Çocuk edebiyatı türleri -1-2, Sesli okuma & Etkileşimli okuma &Yeniden okuma, Kütüphane ziyareti (İl halk kütüphanesi ve üniversite kütüphanesi), Dijital Çağda Çocuk Edebiyatı (e-kitap, sesli kitap), Bebek kütüphaneleri, Çocuk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi, okunması ve sunumu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
2
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
2
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
2
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
1
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
3
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
2
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
3
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
4
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
4
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
5
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
5
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
3
|