ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Edebiyatı ÇGE206 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuk edebiyatı ile ilgili temel kavramları sıralar.
    2-Çocuk edebiyatı türleri ve kapsamını açıklar.
    3-Nitelikli çocuk edebiyatının özelliklerini anlatır.
    4-Çocuk edebiyatı türlerine yönelik özgün ürün geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10122
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   122
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,07 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuk Edebiyatı İlgili Temel Kavramlar ve Tarihçesi K1, Bölüm 1
    2 Resimli Çocuk Kitapları ve Özellikleri K1, Bölüm 2
    3 Çocuk Edebiyatının Çocuk Gelişimine Etkileri K1, Bölüm 3
    4 Çocuk edebiyatı türleri -1 K1, Bölüm 6
    5 Çocuk edebiyatı türleri -2 K1, Bölüm 6
    6 Sesli okuma & Etkileşimli okuma &Yeniden okuma K1, Bölüm 9 K2, Sayfa 2-103 K1, Bölüm 8
    7 Kütüphane ziyareti (İl halk kütüphanesi ve üniversite kütüphanesi) Çalışma Ziyareti
    8 Dijital Çağda Çocuk Edebiyatı (e-kitap, sesli kitap) 1 K1, Bölüm 10
    9 Dijital Çağda Çocuk Edebiyatı (e-kitap, sesli kitap) 2 K1, Bölüm 10
    10 Bebek kütüphaneleri K3, web sitesi
    11 Çocuk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi, okunması ve sunumu-1 Belleğini Yitiren Tilkinin Öyküsü, Martin Baltscheit Eğer.Serisi, Laura Numeroff & Felicia Bond Bu Kitabın Ortasında Duvar Var, John Agee
    12 Çocuk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi, okunması ve sunumu-2 Yeşil Yumurta ve Salam, Dr.Seuss Yayazula, Julia Donaldson Tuhaf Bir Gün, Rebecca Cobb
    13 Çocuk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi, okunması ve sunumu-3 Yazı Yazan İnekler, Doreen Cronin Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kız?dan? Sara Şahinkanat Kafasına Edeni Bulmaya Çalışan Küçük Köstebeğin Hikayesi, Werner Holzwarth Bir Fikirle Ne Yaparsın? Kobi Yamada
    14 Uzman konuk davet edilmesi (çevrimiçi etkinlik)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ceylan, Ş. (Ed) (2020). Çocuk Edebiyatı. Eğiten Kitap. K2. C. Ergül (Ed) (2016). Etkileşimli Kitap okuma Programı (EKOP). Eğiten Kitap. K3. Bebek kütüphaneleri web sitesi : https://ekitap.ktb.gov.tr/Eklenti/72984
    Yardımcı Kitap Belleğini Yitiren Tilkinin Öyküsü, Martin Baltscheit Eğer?.Serisi, Laura Numeroff & Felicia Bond Bu Kitabın Ortasında Duvar Var, John Agee Yeşil Yumurta ve Salam, Dr.Seuss Yayazula, Julia Donaldson Tuhaf Bir Gün, Rebecca Cobb Yazı Yazan İnekler, Doreen Cronin Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kız?dan? Sara Şahinkanat Kafasına Edeni Bulmaya Çalışan Küçük Köstebeğin Hikayesi, Werner Holzwarth Bir Fikirle Ne Yaparsın? Kobi Yamada
    Dersin Amacı Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri bilgisinin kazanımını sağlamak. Nitelikli çocuk edebiyatı ve bunun çocuğun gelişimine etkisi hakkında bilgilendirmek.
    Dersin İçeriği Çocuk Edebiyatı İlgili Temel Kavramlar ve Tarihçesi, Resimli Çocuk Kitapları ve Özellikleri, Çocuk Edebiyatının Çocuk Gelişimine Etkileri, Çocuk edebiyatı türleri -1-2, Sesli okuma & Etkileşimli okuma &Yeniden okuma, Kütüphane ziyareti (İl halk kütüphanesi ve üniversite kütüphanesi), Dijital Çağda Çocuk Edebiyatı (e-kitap, sesli kitap), Bebek kütüphaneleri, Çocuk edebiyatı ürünlerinin incelenmesi, okunması ve sunumu
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 2
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 2
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 2
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 1
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 3
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 2
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 3
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 4
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 4
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 5
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 5
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster