ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Materyal Geliştirme ÇGE210 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak materyal geliştirir.
    2-Materyal geliştirmenin çocuk gelişimindeki önemini tartışır.
    3-Erken çocukluk döneminde kullanılabilecek materyalleri sıralar.
    4-Materyali amacına uygun kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler3011616
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   136
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,53 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitsel materyallerin erken çocukluk dönemi gelişimine katkıları K1 Bölüm 1,
    2 Erken çocukluk eğitiminde materyal geliştirme süreci K1 Bölüm 1
    3 Erken çocukluk eğitiminde materyal geliştirme ilkeleri K1 Bölüm 1
    4 Erken çocukluk döneminde gelişim alanlarına göre materyallerden yararlanma K1 Bölüm 3
    5 Fiziksel gelişime yönelik materyal tasarımı ve uygulamaları K1 Bölüm 1-8
    6 Bilişsel gelişime yönelik materyal tasarımı ve uygulamaları K1 Bölüm 1-8
    7 Sosyal-duygusal gelişime yönelik materyal tasarım ve uygulamaları K1 Bölüm 1-8
    8 Dil gelişimine yönelik materyal tasarım ve uygulamaları K1 Bölüm 1-8
    9 Materyal geliştirmede teknolojiden yararlanma K1 Bölüm 1-8
    10 Öğretim materyalleri ve yaratıcılık K1 Bölüm 1-8
    11 Erken çocukluk dönemi için tasarlanmış materyallerin değerlendirilmesi K1 Bölüm 1-8
    12 Proje sunumu-1 K1 Bölüm 1-8
    13 Proje sunumu-2 K1 Bölüm 1-8
    14 Proje sunumu-3 K1 Bölüm 1-8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan KAYTEZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Avcı, N. (2018). Okul Öncesinde Materyal Geliştirme. N. Avcı (Ed.).Ankara: Hedef Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çocuk gelişiminde kullanılan öğretim materyalleri ile ilgili bilgi sağlamak, materyal tasarım ve uygulamaları süreci hakkında bilgi sağlamak, materyal tasarım ve uygulamalarının öğrenim sürecine etkisini araştırmak, ihtiyaca yönelik materyal tasarlama becerisi geliştirmek, tasarlanan materyalin amaca uygun kullanımını öğretmek ve teknoloji materyal tasarımı ilişkisinin kavranmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Eğitsel materyallerin erken çocukluk dönemi gelişimine katkıları, Erken çocukluk eğitiminde materyal geliştirme süreci ve ilkeleri, Erken çocukluk döneminde gelişim alanlarına göre materyallerden yararlanma Fiziksel gelişime yönelik materyal tasarım ve uygulamaları, Bilişsel gelişime yönelik materyal tasarım ve uygulamaları, Sosyal-duygusal gelişime yönelik materyal tasarım ve uygulamaları, Dil gelişimine yönelik materyal tasarım ve uygulamaları, Materyal geliştirmede teknolojiden yararlanma, Öğretim materyalleri ve yaratıcılık, Erken çocukluk dönemi için tasarlanmış materyallerin değerlendirilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 5
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 4
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 3
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 3
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster