ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Duyu Eğitimi ÇGE214 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Duyu eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Duyu eğitimi konusunda ailelere bilgi verir.
    3-Duyu eğitimini destekleyici etkinlik planlar.
    4-Duyu eğitimini destekleyici materyal seçer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Duyu eğitimi ile ilgili temel kavramlar K1
    2 Duyu eğitiminin gelişim açısından önemi K1
    3 Duyu eğitiminin amaçları ve faydaları K1
    4 Gelişim dönemleri ve duyu eğitimi K1
    5 Dezavantajlı çocuklarda duyu eğitimi K1
    6 Dezavantajlı çocuklarda duyu eğitiminin önemi K1
    7 Duyu eğitimi ve duyu materyalleri K1
    8 Duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama K1
    9 Duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama K1
    10 Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimi ve duyu materyalleri K1
    11 Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama K1
    12 Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama K1
    13 Materyal tasarımı ve etkinlik planlama K1
    14 Materyal-etkinlik sunumları K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Uyanık G., Deretarla Gül,E. Çelebi Öncü E. (2005). Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi ve Etkinlikler. Kare Yayinlari.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Erken çocukluk döneminde duyu eğitiminin önemi konusunda bilgilendirmek, duyu eğitiminde yararlanılacak yöntem ve materyal seçme becerisini kazandırmak, duyu eğitimini destekleyici materyal geliştirme ve etkinlik planlama becerisi geliştirmek.
    Dersin İçeriği Duyu eğitimi ile ilgili temel kavramlar, Duyu eğitiminin gelişim açısından önemi, Duyu eğitiminin amaçları ve faydaları, Gelişim dönemleri ve duyu eğitimi, Dezavantajlı çocuklarda duyu eğitimi ve önemi, Duyu eğitimi ve duyu materyalleri, Duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama, Duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama, Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimi ve duyu materyalleri, Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama, Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama, Materyal-etkinlik sunumları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 3
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 3
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 3
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 5
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 5
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 3
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster