Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocukluk tanımı ve tarihi
|
K1, K2
|
2
|
Çoculuk olgusuna etki eden etmenler
|
K1, K2
|
3
|
Çocukluk ve oyun kültürü
|
K1, K2
|
4
|
Çocuklukta gelişim dönemleri ve oyunları
|
K1, K2
|
5
|
Farklı Kültürlerde dezavantajlı çocuklar
|
K1, K2
|
6
|
Dezavantajlı çocuklar ve oyun kültürü
|
K1, K2
|
7
|
Farklı kültürlerde çocuk ve eğitim hayatı
|
K1, K2
|
8
|
Farklı kültürlerde çocuğun gündelik hayatı
|
K1, K2
|
9
|
Farklı kültürlerde çocuk sağlığı ve bakımı
|
K1, K2
|
10
|
Farklı kültürlerde toplumsal değerler ve çocuk
|
K1, K2
|
11
|
Geleneksel yaklaşım ve çocukluk
|
K1, K2
|
12
|
Günümüzde çocukluk
|
K1, K2
|
13
|
Gelecekte çocukluk
|
K1, K2
|
14
|
Farklı kültürlerde toplumsal değerler ve çocuklar ile ilgili yapılan araştırmalar
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi Kültürel Psikoloji. Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
K2. Ramsey G. P. (2018). Çocuklar için Çok kültürlü Eğitim, Anı Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çocuğun yaşadığı toplum ve diğer toplumlardaki algılanışı, çocuğun kültürel yapısında rol oynayan aile, çevre, akran etkileşimi ve çocuk oyunları ile ilgili temel bilgiler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocukluk tanımı ve tarihi, Çoculuk olgusuna etki eden etmenler, Çocukluk ve oyun kültürü, Çocuklukta gelişim dönemleri ve oyunları, Dezavantajlı çocuklar ve oyun kültürü, Farklı kültürlerde çocuk ve eğitim hayatı
Farklı kültürlerde çocuğun gündelik hayatı, Farklı kültürlerde çocuk sağlığı ve bakımı, Farklı kültürlerde toplumsal değerler ve çocuk, Geleneksel yaklaşım ve çocukluk, Günümüzde çocukluk, Gelecekte çocukluk
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
3
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
3
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
4
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
2
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
4
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|