ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hastane ve Çocuk I ÇGE301 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hastane ve hastaneye ilişkin temel kavramı açıklar
    2-Hastaneye yatmanın ve hastalığın çocuk üzerindeki etkilerini açıklar
    3-Hastaneye yatan çocukların ebeveynlerin yaşayabileceklerini açıklar
    4-Hasta çocuk söz konusunda olduğunda görülebilecek etik sorunlara ilişkin farkındalık gelişir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, kavramların amacının açıklanması K1, Bölüm 1
    2 Hastane, hastanenin bölümleri-1 K1, Bölüm 1
    3 Hastane, hastanenin bölümleri-2 K1, Bölüm 1
    4 Enfeksiyon Kontrolü-1 K1, Bölüm 12
    5 Enfeksiyon Kontrolü-2 K1, Bölüm 12
    6 Hastaneye Yatış K1, Bölüm 10
    7 Hastaneye Hazırlık K2, Bölüm 1
    8 Çocuğun Ameliyat Sürecine Hazırlanması-1 K2, Bölüm 3
    9 Çocuğun Ameliyat Sürecine Hazırlanması-2 K2, Bölüm 3
    10 Hastanede Oyun ve Oyun Odaları K2, Bölüm 4
    11 Hastane Okulları K2, Bölüm 5
    12 Hastaneden Eve Dönüşü K2, Bölüm 6
    13 Hasta Hakları, Çocuk Hakları ve Etik Sorunlar-1 K3, s. 103-107, 177-193
    14 Hasta Hakları, Çocuk Hakları ve Etik Sorunlar-2 K3, s. 103-107, 177-193
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ay Akça F., ve ark. Temel Hemşirelik, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar, Ed.: Fatma Akça Ay, 1. Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2007. K2. Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Ed.: Pınar Bayhan, İsmihan Artan, Hedef Yayınevi,2020, Ankara. K3. Çobanoğlu N. (2009) Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrenciye hastanede dikkat etmesi gereken temel konular, hastanede yatan çocuk ve ebeveynlerin yaşayabilecekleri duyguları, çocuk-aile-sağlık profesyoneli etkileşimi, çocuğun hastaneye yatış, sonrasında eve dönüş için hazırlanması, hastane okulları, çocuk hastada yaşayabilecek etik sorunlar ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Hastane, hastanenin bölümleri, enfeksiyon kontrolü, çocuğun hastaneye yatışı, çocuk için hastane ortamın hazırlanması, çocuğun ameliyatta hazırlanması, hastanede oyun ve oyun odaları, hastane okulları, ölümcül hastalığı olan çocuk ile iletişim, çocuk taburculuk sonrası evdeki hayatta hazırlık, etik sorunlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 3
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 3
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 4
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 4
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 4
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster