Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, kavramların amacının açıklanması
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Hastane, hastanenin bölümleri-1
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
Hastane, hastanenin bölümleri-2
|
K1, Bölüm 1
|
4
|
Enfeksiyon Kontrolü-1
|
K1, Bölüm 12
|
5
|
Enfeksiyon Kontrolü-2
|
K1, Bölüm 12
|
6
|
Hastaneye Yatış
|
K1, Bölüm 10
|
7
|
Hastaneye Hazırlık
|
K2, Bölüm 1
|
8
|
Çocuğun Ameliyat Sürecine Hazırlanması-1
|
K2, Bölüm 3
|
9
|
Çocuğun Ameliyat Sürecine Hazırlanması-2
|
K2, Bölüm 3
|
10
|
Hastanede Oyun ve Oyun Odaları
|
K2, Bölüm 4
|
11
|
Hastane Okulları
|
K2, Bölüm 5
|
12
|
Hastaneden Eve Dönüşü
|
K2, Bölüm 6
|
13
|
Hasta Hakları, Çocuk Hakları ve Etik Sorunlar-1
|
K3, s. 103-107, 177-193
|
14
|
Hasta Hakları, Çocuk Hakları ve Etik Sorunlar-2
|
K3, s. 103-107, 177-193
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ay Akça F., ve ark. Temel Hemşirelik, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar, Ed.: Fatma Akça Ay, 1. Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2007.
K2. Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Ed.: Pınar Bayhan, İsmihan Artan, Hedef Yayınevi,2020, Ankara.
K3. Çobanoğlu N. (2009) Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrenciye hastanede dikkat etmesi gereken temel konular, hastanede yatan çocuk ve ebeveynlerin yaşayabilecekleri duyguları, çocuk-aile-sağlık profesyoneli etkileşimi, çocuğun hastaneye yatış, sonrasında eve dönüş için hazırlanması, hastane okulları, çocuk hastada yaşayabilecek etik sorunlar ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Hastane, hastanenin bölümleri, enfeksiyon kontrolü, çocuğun hastaneye yatışı, çocuk için hastane ortamın hazırlanması, çocuğun ameliyatta hazırlanması, hastanede oyun ve oyun odaları, hastane okulları, ölümcül hastalığı olan çocuk ile iletişim, çocuk taburculuk sonrası evdeki hayatta hazırlık, etik sorunlar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
3
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
4
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
4
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
4
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|