Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuk Gelişiminde Gelişim Özellikleri (Tipik/ Atipik/ Risk Altındaki Çocuklar)
|
K1 (Ünite 1, Sayfa: 2-22; Ünite 2, Sayfa: 25-40)
YK3 (Ünite 1, Sayfa: 19-42)
|
2
|
Çocuğu Değerlendirme Tekniklerinden Gözlem ve Özellikleri
|
K1 (Ünite 3, Sayfa: 63-67)
K4 (Ünite 4, Sayfa: 1-27; Ünite 2, Sayfa 31- 60)
|
3
|
Çocuk gelişiminde alan çalışmaları için belirlenen kurum ve kuruluşların işleyişi
|
K1 (Ünite 5, Sayfa: 100-112; Ünite 6: 118-126)
YK1 (Ünite 6, Sayfa: 138-157)
YK2 (Ünite 8, Sayfa: 271-287; Ünite 9, Sayfa: 297-328)
|
4
|
Belirlenen kurumları işleyiş ve hizmetler konusunda gözlemleme
|
K1 (Ünite 5, Sayfa: 100-112; Ünite 6: 118-126)
YK1 (Ünite 6, Sayfa: 138-157)
YK2 (Ünite 8, Sayfa: 271-287; Ünite 9, Sayfa: 297-328)
|
5
|
Belirlenen kurumları işleyiş ve hizmetler konusunda yapılan gözlemleri değerlendirme
|
K1 (Ünite 5, Sayfa: 100-112; Ünite 6: 118-126)
YK1 (Ünite 6, Sayfa: 138-157)
YK2 (Ünite 8, Sayfa: 271-287; Ünite 9, Sayfa: 297-328)
|
6
|
Çocukların gelişimini değerlendirme
|
K3 (Ünite 5, Sayfa: 96-131)
|
7
|
Çocukların için uygulanacak etkinliklerin planlanması
|
K5 (ünite 1, Sayfa: 8-11; Ünite 2, Sayfa: 30-124; Ünite 3, Sayfa: 128-162; Ünite 4, Sayfa: 164-198; Ünite 5, Sayfa: 202-221)
|
8
|
Çocukların için planlanan etkinliklerin uygulanması
|
K3( Ünite 5, Sayfa: 96-131)
K5(ünite 1, Sayfa: 8-11; Ünite 2, Sayfa: 30-124; Ünite 3, Sayfa: 128-162; Ünite 4, Sayfa: 164-198; Ünite 5, Sayfa: 202-221)
|
9
|
Çocuklar için eğitim programları hazırlama
|
K3( Ünite 5, Sayfa: 96-131)
K5(ünite 1, Sayfa: 8-11; Ünite 2, Sayfa: 30-124; Ünite 3, Sayfa: 128-162; Ünite 4, Sayfa: 164-198; Ünite 5, Sayfa: 202-221)
|
10
|
Çocuklar için hazırlanan eğitim programlarının uygulanması Alan çalışmalarında ailelere rehberlik etme
|
K1 (Ünite 7: Sayfa: 134- 154)
K2 (Ünite 7, Sayfa: 248-267; Ünite 8, Sayfa: 274-321)
YK1 (Ünite 5, Sayfa: 112-132)
YK3 (Ünite 11 Sayfa 317-333)
|
11
|
Alan çalışamalarında ailelere rehberlik
|
K1 (Ünite 7: Sayfa: 134- 154)
K2 (Ünite 9, Sayfa: 328-358; Ünite 10, Sayfa: 364-399; Ünite 11, Sayfa: 406-433)
YK1 (Ünite 8, sayfa: 184-202)
YK3 (Ünite 11 Sayfa 317-333)
|
12
|
Alan çalışmalarında ailelere rehberlik uygulamaları
|
K1 (Ünite 7: Sayfa: 134- 154)
K2 (Ünite 9, Sayfa: 328-358; Ünite 10, Sayfa: 364-399; Ünite 11, Sayfa: 406-433)
YK1 (Ünite 8, sayfa: 184-202)
YK3 (Ünite 11 Sayfa 317-333)
|
13
|
Çocukların gelişimini değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
|
K1 (Ünite 7: Sayfa: 134- 154)
K2 (Ünite 9, Sayfa: 328-358; Ünite 10, Sayfa: 364-399; Ünite 11, Sayfa: 406-433)
K3
K5
YK1 (Ünite 8, sayfa: 184-202)
YK3 (Ünite 11 Sayfa 317-333)
|
14
|
Alan çalışmasını değerlendirme
|
K1 (Ünite 7: Sayfa: 134- 154)
K2 (Ünite 9, Sayfa: 328-358; Ünite 10, Sayfa: 364-399; Ünite 11, Sayfa: 406-433)
K3
K5
YK1 (Ünite 8, sayfa: 184-202)
YK3 (Ünite 11 Sayfa 317-333)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Erdoğan, S. (2017). Çocuk Gelişiminde Alan Çalışmaları. (1. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
K2: Temel, F. (2013). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
K3: Temel, Z.F. & Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları-1 (1. Baskı)Ankara: Hedef Yayınları
K4: Boz. M. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. (1. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
K5: Temel, Z.F. & Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları-2. (1. Baskı) Ankara: Hedef Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Bütün- Ayhan, A. (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. (1. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
YK2: Temel, Z.F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. (5. Baskı). Ankara: Vİze Yayıncılık.
YK3: Aral, N. & Gürsoy, F. (2011). Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. (1. Baskı). İstanbul: Morpa Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Normal gelişim gösteren çocuklar ile gelişimsel açıdan sorunları olan çocuklara (engelli, suçlu, korunmaya muhtaç, sokakta yaşayan vb.) ilişkin verilen teorik bilgileri sahada uygulama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme, Çocukların gelişimini değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme, Alan çalışmasını değerlendirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
5
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
5
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
4
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
4
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
5
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
4
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
4
|