ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Gelişiminde Alan Çalışmaları ÇGE309 GÜZ 1+7 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocukların farklı alanlardaki gelişimlerini değerlendirir.
    2-Farklı özellikteki ve gelişim dönemindeki çocuklara yönelik hazırladığı eğitim etkinliklerini uygular.
    3-Çocukların gelişimlerini destekleme konusunda ailelere rehberlik eder.
    4-Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14798
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler4022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   224
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,47 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuk Gelişiminde Gelişim Özellikleri (Tipik/ Atipik/ Risk Altındaki Çocuklar) K1 (Ünite 1, Sayfa: 2-22; Ünite 2, Sayfa: 25-40) YK3 (Ünite 1, Sayfa: 19-42)
    2 Çocuğu Değerlendirme Tekniklerinden Gözlem ve Özellikleri K1 (Ünite 3, Sayfa: 63-67) K4 (Ünite 4, Sayfa: 1-27; Ünite 2, Sayfa 31- 60)
    3 Çocuk gelişiminde alan çalışmaları için belirlenen kurum ve kuruluşların işleyişi K1 (Ünite 5, Sayfa: 100-112; Ünite 6: 118-126) YK1 (Ünite 6, Sayfa: 138-157) YK2 (Ünite 8, Sayfa: 271-287; Ünite 9, Sayfa: 297-328)
    4 Belirlenen kurumları işleyiş ve hizmetler konusunda gözlemleme K1 (Ünite 5, Sayfa: 100-112; Ünite 6: 118-126) YK1 (Ünite 6, Sayfa: 138-157) YK2 (Ünite 8, Sayfa: 271-287; Ünite 9, Sayfa: 297-328)
    5 Belirlenen kurumları işleyiş ve hizmetler konusunda yapılan gözlemleri değerlendirme K1 (Ünite 5, Sayfa: 100-112; Ünite 6: 118-126) YK1 (Ünite 6, Sayfa: 138-157) YK2 (Ünite 8, Sayfa: 271-287; Ünite 9, Sayfa: 297-328)
    6 Çocukların gelişimini değerlendirme K3 (Ünite 5, Sayfa: 96-131)
    7 Çocukların için uygulanacak etkinliklerin planlanması K5 (ünite 1, Sayfa: 8-11; Ünite 2, Sayfa: 30-124; Ünite 3, Sayfa: 128-162; Ünite 4, Sayfa: 164-198; Ünite 5, Sayfa: 202-221)
    8 Çocukların için planlanan etkinliklerin uygulanması K3( Ünite 5, Sayfa: 96-131) K5(ünite 1, Sayfa: 8-11; Ünite 2, Sayfa: 30-124; Ünite 3, Sayfa: 128-162; Ünite 4, Sayfa: 164-198; Ünite 5, Sayfa: 202-221)
    9 Çocuklar için eğitim programları hazırlama K3( Ünite 5, Sayfa: 96-131) K5(ünite 1, Sayfa: 8-11; Ünite 2, Sayfa: 30-124; Ünite 3, Sayfa: 128-162; Ünite 4, Sayfa: 164-198; Ünite 5, Sayfa: 202-221)
    10 Çocuklar için hazırlanan eğitim programlarının uygulanması Alan çalışmalarında ailelere rehberlik etme K1 (Ünite 7: Sayfa: 134- 154) K2 (Ünite 7, Sayfa: 248-267; Ünite 8, Sayfa: 274-321) YK1 (Ünite 5, Sayfa: 112-132) YK3 (Ünite 11 Sayfa 317-333)
    11 Alan çalışamalarında ailelere rehberlik K1 (Ünite 7: Sayfa: 134- 154) K2 (Ünite 9, Sayfa: 328-358; Ünite 10, Sayfa: 364-399; Ünite 11, Sayfa: 406-433) YK1 (Ünite 8, sayfa: 184-202) YK3 (Ünite 11 Sayfa 317-333)
    12 Alan çalışmalarında ailelere rehberlik uygulamaları K1 (Ünite 7: Sayfa: 134- 154) K2 (Ünite 9, Sayfa: 328-358; Ünite 10, Sayfa: 364-399; Ünite 11, Sayfa: 406-433) YK1 (Ünite 8, sayfa: 184-202) YK3 (Ünite 11 Sayfa 317-333)
    13 Çocukların gelişimini değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme K1 (Ünite 7: Sayfa: 134- 154) K2 (Ünite 9, Sayfa: 328-358; Ünite 10, Sayfa: 364-399; Ünite 11, Sayfa: 406-433) K3 K5 YK1 (Ünite 8, sayfa: 184-202) YK3 (Ünite 11 Sayfa 317-333)
    14 Alan çalışmasını değerlendirme K1 (Ünite 7: Sayfa: 134- 154) K2 (Ünite 9, Sayfa: 328-358; Ünite 10, Sayfa: 364-399; Ünite 11, Sayfa: 406-433) K3 K5 YK1 (Ünite 8, sayfa: 184-202) YK3 (Ünite 11 Sayfa 317-333)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Gül KADAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Erdoğan, S. (2017). Çocuk Gelişiminde Alan Çalışmaları. (1. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları K2: Temel, F. (2013). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. K3: Temel, Z.F. & Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları-1 (1. Baskı)Ankara: Hedef Yayınları K4: Boz. M. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. (1. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. K5: Temel, Z.F. & Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları-2. (1. Baskı) Ankara: Hedef Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Bütün- Ayhan, A. (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. (1. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. YK2: Temel, Z.F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. (5. Baskı). Ankara: Vİze Yayıncılık. YK3: Aral, N. & Gürsoy, F. (2011). Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. (1. Baskı). İstanbul: Morpa Yayınları.
    Dersin Amacı Normal gelişim gösteren çocuklar ile gelişimsel açıdan sorunları olan çocuklara (engelli, suçlu, korunmaya muhtaç, sokakta yaşayan vb.) ilişkin verilen teorik bilgileri sahada uygulama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme, Çocukların gelişimini değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme, Alan çalışmasını değerlendirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 5
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 5
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 4
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 4
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 5
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 4
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster