Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dil ve Konuşma Bozukluklarının Tanımlanması ve Sınıflandırılması
|
K1, K2, YK1, YK2, YK3
|
2
|
Tıbbi Model
|
K1, K2, YK1, YK2, YK3
|
3
|
Psikodilbilimsel Model
|
K1, K2, YK1, YK2, YK3
|
4
|
Ses bozuklukları
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
|
5
|
Akıcılık bozuklukları
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
|
6
|
Artikülasyon Bozuklukları
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
|
7
|
Gelişimsel Dil Bozuklukları ve Özellikleri
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
|
8
|
Zihinsel yetersizlik ve dil bozukluğu
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
|
9
|
Özgül Dil Bozukluğu
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
|
10
|
Yaygın Gelişimsel Bozukluk ve Dil Bozukluğu
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
|
11
|
Değerlendirme Yaklaşımları
|
K1, K3, YK1, YK2, YK3
|
12
|
Dil değerlendirme araçları
|
K1, K3
|
13
|
Türkiye`de yaygın olarak kullanılan dil değerlendirme araçları
|
YK1
|
14
|
Müdahale Yaklaşımları
|
K1, K3, YK1, YK2, YK3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Gül Kadan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Owens,R. (1999) Language Disorders: A Functional Approach to Assessment and Intervention. 3rd Ed. Allyn and Bacon, MA.
K2.Owens, R. (2001) Language Development: An Introduction. 5th Ed. Allyn and Bacon, MA.
K3.Onslow, M. (1996) Behavioral Management of Stuttering. Singular Publishing, London, UPaul, R. (1996) Language Disorders. Assessment and Evaluation: Infancy through adolescent, Mosby.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Turan, F., Akoğlu, G. (2011). İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları Olan Çocuklar ve Eğitimleri. BAYKOÇ, N. (Editör). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap Yay.s. 335-359.
YK2. Turan, F.(2012). İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları Olan Çocuklar , Metin E.N.(Editör). Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara.
YK3. Korkmaz, B. (2005). Dil ve Beyin; Çocuklarda Dil ve Konuşma Bozuklukları. Yüce Yayım, İstanbul
|
Dersin Amacı
|
Dil ve konuşma bozukluklarının özelliklerinin öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Dil ve Konuşma Bozukluklarının Tanımlanması ve Sınıflandırılması, Tıbbi Model, Psikodilbilimsel Model, Ses bozuklukları, Akıcılık bozuklukları, Artikülasyon Bozuklukları, Gelişimsel Dil Bozuklukları ve Özellikleri, Zihinsel yetersizlik ve dil bozukluğu, Özgül Dil Bozukluğu, Yaygın Gelişimsel Bozukluk ve Dil Bozukluğu, Değerlendirme Yaklaşımları, Türkiye`de yaygın olarak kullanılan dil değerlendirme araçları, Müdahale Yaklaşımları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
4
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
4
|