ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dil ve Konuşma Bozuklukları ÇGE311 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dil ve konuşma bozukluklarını tanımlar.
    2-Dil ve konuşma bozukluklarını sınıflandırır.
    3-Dil ve konuşma bozukluklarına yönelik kuramları değerlendirir.
    4-Farklı dil ve konuşma bozukluğuna sahip olan çocuklara yaklaşımları tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dil ve Konuşma Bozukluklarının Tanımlanması ve Sınıflandırılması K1, K2, YK1, YK2, YK3
    2 Tıbbi Model K1, K2, YK1, YK2, YK3
    3 Psikodilbilimsel Model K1, K2, YK1, YK2, YK3
    4 Ses bozuklukları K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    5 Akıcılık bozuklukları K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    6 Artikülasyon Bozuklukları K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    7 Gelişimsel Dil Bozuklukları ve Özellikleri K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    8 Zihinsel yetersizlik ve dil bozukluğu K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    9 Özgül Dil Bozukluğu K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    10 Yaygın Gelişimsel Bozukluk ve Dil Bozukluğu K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    11 Değerlendirme Yaklaşımları K1, K3, YK1, YK2, YK3
    12 Dil değerlendirme araçları K1, K3
    13 Türkiye`de yaygın olarak kullanılan dil değerlendirme araçları YK1
    14 Müdahale Yaklaşımları K1, K3, YK1, YK2, YK3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Gül Kadan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Owens,R. (1999) Language Disorders: A Functional Approach to Assessment and Intervention. 3rd Ed. Allyn and Bacon, MA. K2.Owens, R. (2001) Language Development: An Introduction. 5th Ed. Allyn and Bacon, MA. K3.Onslow, M. (1996) Behavioral Management of Stuttering. Singular Publishing, London, UPaul, R. (1996) Language Disorders. Assessment and Evaluation: Infancy through adolescent, Mosby.
    Yardımcı Kitap YK1.Turan, F., Akoğlu, G. (2011). İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları Olan Çocuklar ve Eğitimleri. BAYKOÇ, N. (Editör). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap Yay.s. 335-359. YK2. Turan, F.(2012). İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları Olan Çocuklar , Metin E.N.(Editör). Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara. YK3. Korkmaz, B. (2005). Dil ve Beyin; Çocuklarda Dil ve Konuşma Bozuklukları. Yüce Yayım, İstanbul
    Dersin Amacı Dil ve konuşma bozukluklarının özelliklerinin öğretilmesi
    Dersin İçeriği Dil ve Konuşma Bozukluklarının Tanımlanması ve Sınıflandırılması, Tıbbi Model, Psikodilbilimsel Model, Ses bozuklukları, Akıcılık bozuklukları, Artikülasyon Bozuklukları, Gelişimsel Dil Bozuklukları ve Özellikleri, Zihinsel yetersizlik ve dil bozukluğu, Özgül Dil Bozukluğu, Yaygın Gelişimsel Bozukluk ve Dil Bozukluğu, Değerlendirme Yaklaşımları, Türkiye`de yaygın olarak kullanılan dil değerlendirme araçları, Müdahale Yaklaşımları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 4
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 4
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 3
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster