ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Üstün Zekalı Çocuklar ve Eğitimi ÇGE313 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Üstün yetenekli çocuklarla ilgili genel terimleri açıklar.
    2-Üstün yetenekli çocukların gelişim alanlarını değerlendirir.
    3-Üstün yetenekli çocukların ayırt edici özelliklerini tartışır.
    4-Üstün yetenekli çocukların tanılanma aşamalarını yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Üstün yetenekli çocuklarla ilgili tanımlar K1
    2 Üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler K1
    3 Üstün yetenekli çocukların gelişim alanları K1
    4 Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri K1
    5 Üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri K1
    6 Üstün yetenekli çocukların tanılanması K1
    7 Üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar K1
    8 Üstün yetenekli çocukların ailelerinin karşılaştıkları sorunlar K1
    9 Üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri K1
    10 Üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri ve uygulamaları K1
    11 Üstün yetenekli çocuklar için hazırlanan eğitim programları K1
    12 Ülkemizde üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi K1
    13 Diğer ülkelerde üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi K1
    14 Üstün yetenekli çocuklar ve akran ilişkileri K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ataman, A. (2003) Üstün Zekalı/Yetenekli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencinin, üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar, üstün yeteneklilik alanları, üstün yetenekli çocukların gelişim alanları, üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri, üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri, üstün yetenekli çocukların tanılanması, üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri, üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında bilgi sahibi olmasıdır.
    Dersin İçeriği Üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar, Üstün yetenekli çocukların gelişim alanları, Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri, Üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri, Üstün yetenekli çocukların tanılanması, Üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar, Üstün yetenekli çocukların ailelerinin karşılaştıkları sorunlar, Üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri, Üstün yetenekli çocuklar için hazırlanan eğitim programları, Ülkemizde üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi, Diğer ülkelerde üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi, Üstün yetenekli çocuklar ve akran ilişkileri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 4
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 4
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 4
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 3
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 3
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 5
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 4
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster