Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sanatın anlamı ve işlevi, sanatçı kimliği.
|
K5, K6
|
2
|
Sanatın sınıflandırılması, sanat ve sanayi objesi arasındaki farklar.
|
K5, K6
|
3
|
Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği.
|
K5, K6
|
4
|
Çocuğun çizgisel gelişimi ve çocuk resimleri
|
K5, K6
|
5
|
2 boyutlu sanat uygulamaları
|
K5, K6
|
6
|
3 boyutlu sanat uygulamalrı
|
K5, K6
|
7
|
Yaratıcılığın tanımı ve sanatla ilişkisi
|
K1, K2, K3, K4
|
8
|
Yaratıcılık kuramları
|
K1, K2, K3, K4
|
9
|
Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler
|
K1, K2, K3, K4
|
10
|
Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı engelleyen etmenler
|
K1, K2, K3, K4
|
11
|
Yaratıcı bireye, yaratıcı öğretmene ve yaratıcı okula ait özellikler
|
K1, K2, K3, K4
|
12
|
Gelişim alanlarına göre yaratıcılık etkinlikleri
|
K1, K2, K3, K4
|
13
|
Sanat etkinliği ve yaratıcı etkinlik planlama
|
K1, K2, K3, K4
|
14
|
Sanat etkinliği ve yaratıcı etkinlik sunumları
|
K1, K2, K3, K4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nihan Feyman Gök
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Robinson, K. (2008). Yaratıcılık, Aklın Sınırlarını Aşmak. (Çev.Ed. Geyran Koldaş, N. ). Kitap Yayınevi
K2. Martin, P., Bateson, P. (2014). Oyun, Oyunbazlık, Yaratıcılık ve İnovasyon. (Çev.Songül Kırgezen). Ayrıntı Yayınları.
K3. Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi (2018). (Ed. Öncü, E.Ç.) Ankara: Pegem Yayınları.
K4. Argun, Y. Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Eğitimi, (2012). Ankara: Anı Yayıncılık.
K5. Şener, T. ve Yıldız, F. Ü. (2007). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi I-II. Nobel Yayıncılık.
K6. Englebright Fox, J., Schirrmacher, R. (2018). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi, (Çev.Ed. Aral, N., Duman, G.) Ankara : Nobel Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; erken çocukluk döneminde sanat, yaratıcılık ve çocuk ilişkisini tanımlamak, yaratıcılığı destekleyen uygulamaları ortaya koymak ve gelişimsel olarak uygun yaratıcı etkinlikleri oluşturmak.
|
Dersin İçeriği
|
Sanatın anlamı ve işlevi, sanatçı kimliği. Sanatın sınıflandırılması, Sanat ve sanayi objesi arasındaki farklar, Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği, Çocuğun çizgisel gelişimi ve çocuk resimleri, 2 boyutlu sanat uygulamaları, 3 boyutlu sanat uygulamaları, Yaratıcılığın tanımı ve sanatla ilişkisi, Yaratıcılık kuramları
Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler, Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı engelleyen etmenler, Yaratıcı bireye, yaratıcı öğretmene ve yaratıcı okula ait özellikler, Gelişim alanlarına göre yaratıcılık etkinlikleri, Sanat ve yaratıcı etkinlik sunumları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
1
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
5
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
5
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
2
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
3
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
3
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
5
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
3
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
5
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
3
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
1
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
2
|