ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Yaratıcılık ÇGE224 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sanat nedir tanımlar, değişik sanat dalları hakkında yorum yapar.
    2-Kendi kişisel yaratıcılığını geliştirebilmeyi gerçekleştirir.
    3-Yaratıcılık ile ilgili kuramları, yaratıcılık sürecini ve yaratıcı bireyin özelliklerini açıklar ve yorumlar.
    4-Öğrenme ortamını yaratıcı bir şekilde nasıl planlanacağını açıklar ve uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sanatın anlamı ve işlevi, sanatçı kimliği. K5, K6
    2 Sanatın sınıflandırılması, sanat ve sanayi objesi arasındaki farklar. K5, K6
    3 Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği. K5, K6
    4 Çocuğun çizgisel gelişimi ve çocuk resimleri K5, K6
    5 2 boyutlu sanat uygulamaları K5, K6
    6 3 boyutlu sanat uygulamalrı K5, K6
    7 Yaratıcılığın tanımı ve sanatla ilişkisi K1, K2, K3, K4
    8 Yaratıcılık kuramları K1, K2, K3, K4
    9 Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler K1, K2, K3, K4
    10 Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı engelleyen etmenler K1, K2, K3, K4
    11 Yaratıcı bireye, yaratıcı öğretmene ve yaratıcı okula ait özellikler K1, K2, K3, K4
    12 Gelişim alanlarına göre yaratıcılık etkinlikleri K1, K2, K3, K4
    13 Sanat etkinliği ve yaratıcı etkinlik planlama K1, K2, K3, K4
    14 Sanat etkinliği ve yaratıcı etkinlik sunumları K1, K2, K3, K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nihan Feyman Gök
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Robinson, K. (2008). Yaratıcılık, Aklın Sınırlarını Aşmak. (Çev.Ed. Geyran Koldaş, N. ). Kitap Yayınevi K2. Martin, P., Bateson, P. (2014). Oyun, Oyunbazlık, Yaratıcılık ve İnovasyon. (Çev.Songül Kırgezen). Ayrıntı Yayınları. K3. Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi (2018). (Ed. Öncü, E.Ç.) Ankara: Pegem Yayınları. K4. Argun, Y. Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Eğitimi, (2012). Ankara: Anı Yayıncılık. K5. Şener, T. ve Yıldız, F. Ü. (2007). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi I-II. Nobel Yayıncılık. K6. Englebright Fox, J., Schirrmacher, R. (2018). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi, (Çev.Ed. Aral, N., Duman, G.) Ankara : Nobel Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; erken çocukluk döneminde sanat, yaratıcılık ve çocuk ilişkisini tanımlamak, yaratıcılığı destekleyen uygulamaları ortaya koymak ve gelişimsel olarak uygun yaratıcı etkinlikleri oluşturmak.
    Dersin İçeriği Sanatın anlamı ve işlevi, sanatçı kimliği. Sanatın sınıflandırılması, Sanat ve sanayi objesi arasındaki farklar, Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği, Çocuğun çizgisel gelişimi ve çocuk resimleri, 2 boyutlu sanat uygulamaları, 3 boyutlu sanat uygulamaları, Yaratıcılığın tanımı ve sanatla ilişkisi, Yaratıcılık kuramları Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler, Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı engelleyen etmenler, Yaratıcı bireye, yaratıcı öğretmene ve yaratıcı okula ait özellikler, Gelişim alanlarına göre yaratıcılık etkinlikleri, Sanat ve yaratıcı etkinlik sunumları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 1
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 5
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 5
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 2
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 3
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 3
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 5
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 3
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 5
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 3
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. 1
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 3
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster