ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Çevre ÇGE413 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevre ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Çevre sorunları konusunda farkındalık gelişir.
    3-Çevre sorunlarının çözüm yollarını günlük yaşamında uygular.
    4-Çevre sorunlarının çocuklar tarafından daha iyi anlaşılabilmesi için geliştirilen projeler ve uygulamalar çevreye yönelik olumlu tutumları geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çevre ve çevre eğitimi ilgili kavramlar K1, K2, K3
    2 Erken çocukluk döneminde çevre eğitiminin amacı ve önemi K1, K2, K3
    3 Erken çocukluk döneminde çevre eğitiminde dikkat edilecek ilkeler K1, K2, K3
    4 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi uygulamaları K1, K2, K3
    5 Çevre kuruluşları ve faaliyetleri K1, K2, K3
    6 Geri dönüşüm etkinlikleri K1, K2, K3
    7 Erken çocukluk dönemine yönelik sınıfta yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama K1, K2, K3
    8 Erken çocukluk dönemine yönelik okul bahçesinde yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama K1, K2, K3
    9 Erken çocukluk dönemine yönelik doğada yapılabilecek çevre eğitimi K1, K2, K3
    10 Çevre eğitimi alan gezisi (hayvanat bahçesi, park, bahçe, geri dönüşüm birimi...) K1, K2, K3
    11 Çevre eğitimi etkinlik planlama K1, K2, K3
    12 Çevre eğitimi-Okul bahçesi etkinliği sunumları K1, K2, K3
    13 Çevre eğitimi-Doğa etkinliği sunumları K1, K2, K3
    14 Çevre eğitimi-Sınıf etkinliği sunumları K1, K2, K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Pamuk Kahriman D. (2019). Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik, Anı Yayıncılık. K2. Des Jardins J., R., Çevre Etiği, Çevre Felsefesine Giriş, Çeviren Ruşen Keleş, İmge Kitapevi, 2006. K3. Keleş, R. (Yayıma Hazırlayan) İnsan, Çevre, Toplum, İmge Kitapevi, 2. Baskı, Ankara, 1997.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin çevre sorunlarına ilişkin son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, erken çocukluk dönemdeki çocuklara çevre bilincinin kazandırılmasının önemini vurgulamak, küçük çocuklarla yapılabilecek çevre eğitimi etkinlikleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Çevre ve çevre eğitimi ilgili kavramlar, erken çocukluk döneminde çevre eğitiminin amacı, önemi, dikkat edilecek ilkeler, erken çocukluk döneminde çevre eğitimi uygulamaları, çevre kuruluşları ve faaliyetleri, geri dönüşüm etkinlikleri, erken çocukluk dönemine yönelik sınıfta yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama, erken çocukluk dönemine yönelik okul bahçesinde yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama, erken çocukluk dönemine yönelik doğada yapılabilecek çevre eğitimi , çevre eğitimi alan gezisi (hayvanat bahçesi, park, bahçe, geri dönüşüm birimi...)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 3
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 3
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster