Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çevre ve çevre eğitimi ilgili kavramlar
|
K1, K2, K3
|
2
|
Erken çocukluk döneminde çevre eğitiminin amacı ve önemi
|
K1, K2, K3
|
3
|
Erken çocukluk döneminde çevre eğitiminde dikkat edilecek ilkeler
|
K1, K2, K3
|
4
|
Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi uygulamaları
|
K1, K2, K3
|
5
|
Çevre kuruluşları ve faaliyetleri
|
K1, K2, K3
|
6
|
Geri dönüşüm etkinlikleri
|
K1, K2, K3
|
7
|
Erken çocukluk dönemine yönelik sınıfta yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama
|
K1, K2, K3
|
8
|
Erken çocukluk dönemine yönelik okul bahçesinde yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama
|
K1, K2, K3
|
9
|
Erken çocukluk dönemine yönelik doğada yapılabilecek çevre eğitimi
|
K1, K2, K3
|
10
|
Çevre eğitimi alan gezisi (hayvanat bahçesi, park, bahçe, geri dönüşüm birimi...)
|
K1, K2, K3
|
11
|
Çevre eğitimi etkinlik planlama
|
K1, K2, K3
|
12
|
Çevre eğitimi-Okul bahçesi etkinliği sunumları
|
K1, K2, K3
|
13
|
Çevre eğitimi-Doğa etkinliği sunumları
|
K1, K2, K3
|
14
|
Çevre eğitimi-Sınıf etkinliği sunumları
|
K1, K2, K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Pamuk Kahriman D. (2019). Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik, Anı Yayıncılık.
K2. Des Jardins J., R., Çevre Etiği, Çevre Felsefesine Giriş, Çeviren Ruşen Keleş, İmge Kitapevi, 2006.
K3. Keleş, R. (Yayıma Hazırlayan) İnsan, Çevre, Toplum, İmge Kitapevi, 2. Baskı, Ankara, 1997.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin çevre sorunlarına ilişkin son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, erken çocukluk dönemdeki çocuklara çevre bilincinin kazandırılmasının önemini vurgulamak, küçük çocuklarla yapılabilecek çevre eğitimi etkinlikleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Çevre ve çevre eğitimi ilgili kavramlar, erken çocukluk döneminde çevre eğitiminin amacı, önemi, dikkat edilecek ilkeler, erken çocukluk döneminde çevre eğitimi uygulamaları, çevre kuruluşları ve faaliyetleri, geri dönüşüm etkinlikleri, erken çocukluk dönemine yönelik sınıfta yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama, erken çocukluk dönemine yönelik okul bahçesinde yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama, erken çocukluk dönemine yönelik doğada yapılabilecek çevre eğitimi , çevre eğitimi alan gezisi (hayvanat bahçesi, park, bahçe, geri dönüşüm birimi...)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
3
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
3
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
3
|