Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitim ve Öğrenme İle İlgili Temel Kavramlar
|
K1, YK1, YK2
|
2
|
Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
|
K1, YK1, YK2
|
3
|
Öğrenme Kuramları
|
K1, YK1, YK2
|
4
|
Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar
|
K1, YK1, YK2
|
5
|
Öğrenmede Bilişsel Yaklaşımlar
|
K1, YK1, YK2
|
6
|
Öğrenmede İnsancıl Yaklaşımlar
|
K1, YK1, YK2
|
7
|
Öğrenmede Sosyal Öğrenme Yaklaşımı
|
K1, YK1, YK2
|
8
|
Öğrenmede Bilgi İşleme Modeli
|
K1, YK1, YK2
|
9
|
Öğrenme Ürünleri
|
K1, YK1, YK2
|
10
|
Yetişkin Eğitimi
|
K1, YK1, YK2
|
11
|
Sınıf Yönetimi
|
K1, YK1, YK2
|
12
|
Öğrenme Kuramlarının Okul Öncesi Eğitimde Uygulanması
|
K1, YK1, YK2
|
13
|
Öğrenme Kuramlarının İlköğretimde Uygulanması
|
K1, YK1, YK2
|
14
|
Öğrenme Kuramlarının Yetişkin Eğitiminde Uygulanması
|
K1, YK1, YK2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Gül Kadan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Aral, N. ve T. Duman (Ed.) (2017) Eğitim Psikolojisi Ankara: Pegem Akademi
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya Ankara: Yargı Yayınları
YK2. Ulusoy, A. (Ed). (2013). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi 7. Baskı Ankara: Anı Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı,öğrenme ile ilgili temel bilgiler, öğrenmeye ilişkin çeşitli yaklaşımlar ile bu yaklaşımları uygulama yeterliliği kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitim ve Öğrenme İle İlgili Temel Kavramlar, Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler, Öğrenme Kuramları,, Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar, Öğrenmede Bilişsel Yaklaşımlar, Öğrenmede İnsancıl Yaklaşımlar, Öğrenmede Sosyal Öğrenme Yaklaşımı, Öğrenmede Bilgi İşleme Modeli, Öğrenme Ürünleri, Yetişkin Eğitimi, Sınıf Yönetimi, Öğrenme Kuramlarının Okul Öncesi Eğitimde Uygulanması, Öğrenme Kuramlarının İlköğretimde Uygulanması, Öğrenme Kuramlarının Yetişkin Eğitiminde Uygulanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
3
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
4
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
5
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
5
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
4
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
2
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
3
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
2
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
2
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
2
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
1
|