Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
2
|
Türkiye`de ve dünyada kaynaştırma uygulamalarına ilişkin yapılan çalışmalar
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
3
|
Kaynaştırma yöntem ve teknikleri
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
4
|
Kaynaştırma uygulamalarına çocukların hazırlanması
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
5
|
Kaynaştırma uygulamalarına ailelerin hazırlanması
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
6
|
Kaynaştırma uygulamalarına okul ortamının ve diğer personelin hazırlanması
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
7
|
Kaynaştırma uygulamalarında eğitim ortamının düzenlenmesi
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
8
|
Kaynaştırma eğitiminde dikkat edilecek noktalar
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
9
|
Kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen faktörler
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
10
|
Kaynaştırmanın çocuklar üzerindeki etkileri
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
11
|
Kaynaştırmanın aileler üzerindeki etkileri
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
12
|
Kaynaştırma uygulama örnekleri
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
13
|
Kaynaştırma uygulama örnekleri ve bu örneklerin incelenmesi
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
14
|
Kaynaştırma uygulama örneklerinin tartışılması
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Gül Kadan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ataman, A.(Edit.) 2003. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
K2. Aral, N. ve Gürsoy, F. 2007. Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel eğitime Giriş. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
K3. Ceylan, R. Ve Aral, N. 2009. Entegre Eğitim. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim (Edit.Y.Fazlıoğlu), 437-462. Kriter Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Karatepe, H. Okul Öncesi Dönemde Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar. Karatepe Yayınları, İstanbul.
YK2. Sucuoğlu, B. 2006. Etkili Kaynaştırma Uygulamaları. Ekinoks Yayınları, Ankara.
YK3. Batu, S ve İftar G,K. 2005. Kaynaştırma. Kök Yayıncılık, Ankara.
YK4. Sucuoğlu, B.ve Kargın, T. 2006. Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Kaynaştırma ile ilgili kavramlar, kaynaştırma teknikleri, kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri, kaynaştırma süreci, kaynaştırma eğitimde dikkat edilmesi gereken noktalar ve kaynaştırma programları ile ilgili yeterlilik kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, Türkiye`de ve dünyada kaynaştırma uygulamalarına ilişkin yapılan çalışmalar, Kaynaştırma yöntem ve teknikleri, Kaynaştırma uygulamalarına çocukların hazırlanması, Kaynaştırma uygulamalarına ailelerin hazırlanması, Kaynaştırma uygulamalarına okul ortamının ve diğer personelin hazırlanması, Kaynaştırma uygulamalarında eğitim ortamının düzenlenmesi, Kaynaştırma eğitiminde dikkat edilecek noktalar, Kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen faktörler, Kaynaştırmanın çocuklar üzerindeki etkileri, Kaynaştırmanın aileler üzerindeki etkileri, Kaynaştırma uygulama örnekleri ve bu örneklerin incelenmesi, Kaynaştırma uygulama örneklerinin tartışılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
4
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
3
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
3
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
3
|