ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kaynaştırma Eğitimi ÇGE418 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kaynaştırma ile ilgili temel kavramları tartışır.
    2-Kaynaştırma yöntem ve tekniklerini karşılaştırır.
    3-Kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerini sıralar.
    4-Kaynaştırma sürecini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   121
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,03 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    2 Türkiye`de ve dünyada kaynaştırma uygulamalarına ilişkin yapılan çalışmalar K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    3 Kaynaştırma yöntem ve teknikleri K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    4 Kaynaştırma uygulamalarına çocukların hazırlanması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    5 Kaynaştırma uygulamalarına ailelerin hazırlanması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    6 Kaynaştırma uygulamalarına okul ortamının ve diğer personelin hazırlanması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    7 Kaynaştırma uygulamalarında eğitim ortamının düzenlenmesi K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    8 Kaynaştırma eğitiminde dikkat edilecek noktalar K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    9 Kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen faktörler K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    10 Kaynaştırmanın çocuklar üzerindeki etkileri K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    11 Kaynaştırmanın aileler üzerindeki etkileri K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    12 Kaynaştırma uygulama örnekleri K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    13 Kaynaştırma uygulama örnekleri ve bu örneklerin incelenmesi K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    14 Kaynaştırma uygulama örneklerinin tartışılması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3, YK4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Gül Kadan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ataman, A.(Edit.) 2003. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. K2. Aral, N. ve Gürsoy, F. 2007. Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel eğitime Giriş. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. K3. Ceylan, R. Ve Aral, N. 2009. Entegre Eğitim. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim (Edit.Y.Fazlıoğlu), 437-462. Kriter Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Karatepe, H. Okul Öncesi Dönemde Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar. Karatepe Yayınları, İstanbul. YK2. Sucuoğlu, B. 2006. Etkili Kaynaştırma Uygulamaları. Ekinoks Yayınları, Ankara. YK3. Batu, S ve İftar G,K. 2005. Kaynaştırma. Kök Yayıncılık, Ankara. YK4. Sucuoğlu, B.ve Kargın, T. 2006. Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayıncılık, Ankara.
    Dersin Amacı Kaynaştırma ile ilgili kavramlar, kaynaştırma teknikleri, kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri, kaynaştırma süreci, kaynaştırma eğitimde dikkat edilmesi gereken noktalar ve kaynaştırma programları ile ilgili yeterlilik kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, Türkiye`de ve dünyada kaynaştırma uygulamalarına ilişkin yapılan çalışmalar, Kaynaştırma yöntem ve teknikleri, Kaynaştırma uygulamalarına çocukların hazırlanması, Kaynaştırma uygulamalarına ailelerin hazırlanması, Kaynaştırma uygulamalarına okul ortamının ve diğer personelin hazırlanması, Kaynaştırma uygulamalarında eğitim ortamının düzenlenmesi, Kaynaştırma eğitiminde dikkat edilecek noktalar, Kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen faktörler, Kaynaştırmanın çocuklar üzerindeki etkileri, Kaynaştırmanın aileler üzerindeki etkileri, Kaynaştırma uygulama örnekleri ve bu örneklerin incelenmesi, Kaynaştırma uygulama örneklerinin tartışılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 4
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 3
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 3
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster