Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyal duygusal gelişim ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavramlar
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
2
|
Kişilik gelişimiyle ilgili kuramlar
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
3
|
Kişilik gelişimini etkileyen faktörler
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
4
|
Duygusal gelişim
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
5
|
Duygusal gelişimde problem durumların fark edilmesi, anne-babalara öneriler
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
6
|
Duygusal gelişimde problem durumların fark edilmesi, anne-babalara öneriler /ÖDEV
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
7
|
Sosyal gelişimle ilgili kuramlar
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
8
|
Sosyal gelişim süreci, sosyal gelişimi etkileyen faktörler
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
9
|
Sosyal becerilerin değerlendirilmesi, gecikme durumlarının fark edilmesi
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
10
|
Uygun müdahale yöntemlerinin belirlenebilmesi, anne-babalara öneriler
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
11
|
Sosyal-duygusal gelişim ve eğitimde anne-babalara öneriler / Sınıf içi Tartışma
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
12
|
Konu ile ilgili yapılmış araştırmaların incelenmesi, proje hazırlamaya yönelik öneriler geliştirme / ÖDEV
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
13
|
Örnek Olay
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
14
|
Rol Yapma/Drama
|
K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Görevlisi Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bergen, Doris. (2007), Human Development, Traditional and Contemporary Theories, Pearson Prentice Hill, USA.
K2. Berger, Kathleen Stassen. (2004), The Developing Person, Through the Life Span, Sith Ed., Worth Publishers, USA.
K3. Mussen, Paul Henry; Conger, John Janeway; Kagan, Jerome; Huston, Aletha Carol. (1990). Child Development and Personality, Seventh Ed., Harper Collins Publishers, USA.
K4. Owens, Karen B. (2002), Child and Adolescent Development, Wadsworth, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. San Bayhan, P.; Artan, İ. (2004), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, MORPA Kültür Yayınları, İstanbul.
YK2. Santrock, John W.(1998), Child Development, Eighth Ed., Mc-Graw Hill, USA.
YK3. Thomas, R. Murray. (2005), Comparing Theories of ChildDevelopment, sixth Ed., Wadsworth, USA.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili bilgilenmeleri, sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili ailelere, profesyonellere, ilgili kurum ve kuruluşlara öneri verebilecek düzeye gelmeleri, sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili gecikme ve problem durumları fark edebilmeleri, uygun yönlendirmeyi yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sosyal duygusal gelişim ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavramlar, Kişilik gelişimiyle ilgili kuramlar, Kişilik gelişimini etkileyen faktörleri, Duygusal gelişim, Duygusal gelişimde problem durumların fark edilmesi, anne-babalara öneriler, Sosyal gelişimle ilgili kuramlar, Sosyal gelişim süreci, sosyal gelişimi etkileyen faktörleri, Sosyal becerilerin değerlendirilmesi, gecikme durumlarının fark edilmesi, uygun müdahele yöntemlerinin belirlenebilmesi, anne-babalara öneriler, Sosyal-duygusal gelişim ve eğitimde anne-babalara öneriler / Sınıfiçi Tartışması, Konu ile ilgili yapılmış araştırmaların incelenmesi, proje hazırlamaya yönelik öneriler geliştirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
4
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
4
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
4
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
4
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|