ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Özel Eğitim Programları ÇGE414 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Bireysel ve grup eğitim programının başarısında etkili olan faktörleri yorumlar.
    3-Özel eğitime gereksinimi olan çocukları gelişimsel olarak değerlendirir.
    4-Özel gereksinimli bireylerin eğitiminde kullanılacak materyaller geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Özel Eğitim ile ilgili temel kavramlar K1, K2, K3
    2 Dünyada ve Türkiye`de uygulan eğitim programları K1, K2, K3, YK2
    3 Özel eğitimde kullanılan yöntemler K1, K2, K3, YK2
    4 Özel eğitime gereksinimi olan çocukları gelişimsel olarak değerlendirme K1, K2, K3, YK1, YK2
    5 Engellilerin eğitiminde kullanılan materyallerin önemi, özellikleri ve materyal hazırlama K1, K3, YK2
    6 Eğitim ortamlarının düzenlenmesi K1, K3, YK2
    7 Bireysel eğitim programı K1, K2, K3, YK2
    8 Grup eğitim programı K1, K2, K3, YK1, YK2
    9 Bireysel ve grup eğitim programının başarısında etkili olan faktörler K1, K2, K3, YK2
    10 Özel eğitimde kaynaştırma uygulamaları K1, K2, K3, YK1, YK2
    11 Özel eğitimde kaynaştırma uygulamalarının başarısında etkili olan faktörler ve kaynaştırma uygulamalarının etkileri K1, K2, K3, YK2
    12 Ailelerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri K1, K2, K3, YK2
    13 Bireysel ve grup eğitim program örnekleri hazırlama K1, K2, K3, YK2
    14 Hazırlanan bireysel ve grup eğitim program örneklerini değerlendirme K1, K2, K3, YK2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aral, N. ve Gürsoy, F. 2007. Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel eğitime Giriş. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. K2. Özsoy, Yahya. M. Özyürek ve S. Eripek. 2001. Özel Eğitime Giriş. Karatepe Yayınları, Ankara K3. Ceylan, R. Ve Aral, N. 2009. Entegre Eğitim. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim (Edit.Y.Fazlıoğlu), 437-462. Kriter Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul. YK2. Karatepe, H. Okul Öncesi Dönemde Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar. Karatepe Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Özel eğitim ile ilişkili temel kavramlar, Dünyada ve Türkiye`de uygulanan özel eğitim programları, özel eğitimde kullanılan yöntemler, özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreci, özel eğitime gereksinimi olan çocuklara yönelik bireysel ve grup eğitim programlarını hazırlama, özel eğitimde kaynaştırma ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında özel eğitimle ilgili temel kavramlar,Dünyada ve Türkiyede uygulanan özel eğitim programları,özel eğitimde kullanılan yöntemler,özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreci,özel eğitime gereksinimi olan çocuklara yönelik bireysel ve grup eğitim programı hazırlama,özel eğitimde kaynaştırma konularına yer verilmiştir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 4
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 3
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 3
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 3
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 5
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 5
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 4
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 4
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster