ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Doğal Çevre ve Sağlık ÇGE319 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevre ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Çevre sorunlarına çözüm sıralar
    3-Çevre sorunlarına yönelik alınabilecek önlemleri açıklar
    4-Çevre sorunlarını çevre hakkı, çevre etiği ve biyoetik açısından açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, Dersin Amacının Açıklanması, Genel Kavramlar, K1, Bölüm 1
    2 Çevre Sağlığı, Sağlıklı Çevre, Sağlık-çevre İlişkisi, İnsan-çevre İlişkisinin Gelişim Aşamaları K1, Bölüm 2
    3 Dünyada Tüketim ve Dünya Nüfusu K2, s.148-166
    4 Hidroelektrik Santraller (HES) K1, Bölüm 3
    5 İklim Değişikliği K1, Bölüm 4
    6 Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO) K3, Bölüm 11
    7 Çevre Etiği, Çevre Hakkı, K1, Bölüm 7 K3, Bölüm 11
    8 Sürdürülebilir kalkınma, gelecek kuşaklar ve sorumluluklarımız K1, Bölüm 8
    9 Biyoetik, Hayvan Hakları, Biyoetik Bir Yaklaşım olarak Vegan ve Vejetaryenlik K4, s. 375-381
    10 Örnek olgular K1, Bölüm 8 K3, Bölüm 11
    11 Sınıf Çalışması 1 K1, Bölüm 8 K3, Bölüm 11
    12 Sınıf Çalışması 2 K1, Bölüm 8 K3, Bölüm 11
    13 Sınıf Çalışması 3 K1, Bölüm 8 K3, Bölüm 11
    14 Sınıf Çalışması 4 K1, Bölüm 8 K3, Bölüm 11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Des Jardins J., R., Çevre Etiği, Çevre Felsefesine Giriş, Çeviren Ruşen Keleş, İmge Kitapevi, 2006. K2 Tunçay, G. Y., Çobanoğlu, N., (2016) Çevresel Biyoetik Çerçevesinde Nüfus ve Tüketim, Eğitim Bilimlerinde Güncel Yaklaşımlar, Ed.: Hasan Göksu, Lambert Academic Publishing, Türkçe Özel Seri, Aralık 2016, s. 148-166. ISBN: 978-3-330-00602-7. K3. Çobanoğlu N. (2009) Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, Ankara. K4. Tunçay, G., Y., Bulut, M., (2019) A Bioethical Approach: Vegan and Vegetarian Experiences, Progress in Nutrition, 2019; Vol. 21, N. 2: 375-381, DOI: https://doi.org/10.23751/pn.v21i2.6885.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencinin çevre ile ilgili temel kavramları bilmesi, doğal çevre sorunlarını hakkında bilgi sahibi olması, çevre etiği ve biyoetik ile ilgili farkındalığın gelişmesi ve çevre sağlığının canlı sağlığına olan etkilerini öğrenmesi amaçlanmaktadır
    Dersin İçeriği Çevre sağlığı, sağlıklı çevre, sağlık-çevre ilişkisi, insan-çevre ilişkisinin gelişim aşamaları,biyoetik, hayvan hakları, biyoetik bir yaklaşım
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 3
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 5
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. 4
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 4
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster