Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Okul öncesi dönem de fen ve matematik eğitiminin önemi
|
K1, K2, YK1
|
2
|
Okul öncesi dönemde matematiksel kavram gelişimi
|
K1, K2, YK1
|
3
|
Okul öncesi dönemde fen eğitimi kavramsal gelişimi
|
K1, K2, YK1
|
4
|
Okul öncesi dönemde matematik eğitimi için kullanılan yöntem ve teknikler
|
K1, K2, YK1
|
5
|
Okul öncesi dönemde fen eğitimi için kullanılan yöntem ve teknikler
|
K1, K2, YK1
|
6
|
Okul öncesi dönemde matematik uygulamaları ve eğitim programına dahil edilmesi
|
K1, K2, YK1
|
7
|
Okul öncesi dönemde fen uygulamaları ve eğitim programına dahil edilmesi
|
K1, K2, YK1
|
8
|
Doğada ve çocuğun günlük yaşantısında matematik ve fen
|
K1, K2, YK1
|
9
|
Okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün matematik etkinlikleri -1(1-1 öğrenci sunumu)
|
K1, K2, YK1
|
10
|
Okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün matematik etkinlikleri -2 (1-1 öğrenci sunumu)
|
K1, K2, YK1
|
11
|
Okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün fen etkinlikleri- 1 (1-1 öğrenci sunumu)
|
K1, K2, YK1
|
12
|
Okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün fen etkinlikleri -2 (1-1 öğrenci sunumu)
|
K1, K2, YK1
|
13
|
Okul öncesi dönem fen ve matematik eğitimine çok yönlü yaklaşım
|
K1, K2, YK1
|
14
|
Okul öncesi dönem matematik eğitiminde ailenin rolü ve önemi
|
K1, K2, YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Seçil YÜCELYİĞT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Alisinanoğlu, F., Baydemir, G., Buldu, M., Erdoğan, S., Kesicioğlu, O. S., Taşkın, N.,Ünal, M., Veziroğlu, M., Yıldırım, A., & Yıldırım, B. (2015). Okul Öncesi Matematik Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
K2. Metin, M., Şahin, Ç. (2014)Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Lind, K.K and Charlesworth, R. 2007. MathScience For Young Children. Wadtsworth Canpage Learnig, USA.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere; okul öncesi dönemde kullanılan fen ve matematik ile ilgili temel kavramlar, erken yaşlardaki fen ve matematik becerilerinin gelişim aşamaları, okul öncesi dönem için uygun fen ve matematik eğitimi araç ve gereçleri hazırlama, okul öncesi dönem için uygun fen ve matematik etkinlikleri planlama, amaç ve kazanımlarını belirleme konularında bilgi vermeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Okul öncesi dönem de fen ve matematik eğitiminin önemi, okul öncesi dönemde matematiksel kavram gelişimi, okul öncesi dönemde fen eğitimi kavramsal gelişimi, okul öncesi dönemde matematik eğitimi için kullanılan yöntem ve teknikler, okul öncesi dönemde fen eğitimi için kullanılan yöntem ve teknikler, okul öncesi dönemde matematik uygulamaları ve eğitim programına dahil edilmesi, okul öncesi dönemde fen uygulamaları ve eğitim programına dahil edilmesi, doğada ve çocuğun günlük yaşantısında matematik ve fen, okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün matematik etkinlikleri, okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün fen etkinlikleri, okul öncesi dönem fen ve matematik eğitimine çok yönlü yaklaşım, okul öncesi dönem matematik eğitiminde ailenin rolü ve önemi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
1
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
5
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
1
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
4
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
4
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
1
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
4
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
2
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
2
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
2
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
2
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
5
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
2
|