Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilimsel düşünce ile ilgili temel kavramlar
|
K1
|
2
|
Bilimsel düşüncenin ve erken dönemde gelişiminin önemi
|
K1
|
3
|
Problem çözme, eleştirel düşünme, araştırma, gözlem ve veri toplama becerileri geliştirme.
|
K1
|
4
|
Erken dönem bilim ve teknoloji eğitiminde kullanılacak yöntemler
|
K1
|
5
|
Okul öncesi dönemde bilim ve teknoloji konulu araç ve malzemeler
|
K1
|
6
|
Özgün araç ve malzeme önerileri (1-1 öğrenci sunumları)
|
K1
|
7
|
Bilim ve teknoloji odaklı öğrenme ortamları
|
K1
|
8
|
Özgün öğrenme ortamı önerileri (1-1 öğrenci sunumları)
|
K1
|
9
|
Bilim ve teknolojik gelişmelerin çocuk üzerinde etkileri
|
K1
|
10
|
Bilim ve teknolojik gelişmelerin çocuk üzerinde etkileri konulu grup tartışması
|
K1
|
11
|
Bilim ve teknoloji eğitiminde ailenin yeri ve katkısı
|
K1
|
12
|
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için bilim ve teknoloji eğitimi
|
K1
|
13
|
Üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocuklar için bilim ve ve teknoloji eğitimi
|
K1
|
14
|
Bilim ve teknoloji eğitiminde cinsiyet fırsat eşitliği
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sevinç, M. 2003. Bilişsel gelişim ve düşünce becerilerinin gelişimi. (Yay. Haz. Müzeyyen Sevinç), Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere; bilimsel düşünce ile ilgili temel kavramlar, çocukta bilimsel düşünme geliştirme yöntemleri, eğitim programlarına bilimsel etkinliklerin dahil edilmesi, çocuklar için bilim ve teknoloji odaklı araç ve öğrenme ortamları hazırlama, bilim ve teknolojinin çocuklar üzerindeki yansımaları gibi konular hakkında bilgi vermeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Bilimsel düşünce ile ilgili temel kavramlar
Bilimsel düşüncenin ve erken dönemde gelişiminin önemi
Problem çözme, eleştirel düşünme, araştırma, gözlem ve veri toplama becerileri geliştirme.
Erken dönem bilim ve teknoloji eğitiminde kullanılacak yöntemler
Okul öncesi dönemde bilim ve teknoloji konulu araç ve malzemeler
Bilim ve teknoloji odaklı öğrenme ortamları
Bilim ve teknolojik gelişmelerin çocuk üzerinde etkileri
Bilim ve teknolojik gelişmelerin çocuk üzerinde etkileri konulu grup tartışması
Bilim ve teknoloji eğitiminde ailenin yeri ve katkısı
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için bilim ve teknoloji eğitimi
Üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocuklar için bilim ve ve teknoloji eğitimi
Bilim ve teknoloji eğitiminde cinsiyet fırsat eşitliği
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
3
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
2
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
2
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
2
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|