Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gelişim ve Gelişim Kuramları
|
K1 (Ünite 1, Sayfa 16-31)
K2 (Ünite 1, Sayfa 2-22)
YK1 (Ünite 4, Sayfa 86-105)
YK2 (Ünite 2, Sayfa 38-71)
|
2
|
Doğum Öncesi Gelişim
|
K1 (Ünite 2, Sayfa 34-55)
K2 (Ünite 2, Sayfa 24-66)
YK1 (Ünite 5, Sayfa 114-144)
YK2 (Ünite 4, Sayfa 98-104)
|
3
|
Doğum Dönemi ve Yeni Doğanın Özellikleri
|
K1 (Ünite 3, Sayfa 58-72)
K2 (Ünite 3, Sayfa 68-87)
YK1 (Ünite 5, Sayfa 144)
YK2 (Ünite 4, Sayfa 104-112)
|
4
|
Bebeklik Döneminde Fiziksel ve Motor Gelişim
|
K1 (Ünite 6, Sayfa 112-113; Ünite 7, Sayfa 142-158)
YK1 (Ünite 7, Sayfa 181-191; Ünite 8, Sayfa 201-223)
YK2 (Ünite 5, Sayfa 114-138)
|
5
|
Bebeklik Döneminde Bilişsel ve Algı Gelişim
|
K1 (Ünite 8, Sayfa 172-193)
K2 (Ünite 5, Sayfa 150-167; Ünite 9, Sayfa 270-287)
YK1 (Ünite 9, Sayfa 242-262; Ünite 11, Sayfa 298-311)
YK2 (Ünite 6, Sayfa 140-158)
|
6
|
Bebeklik Döneminde İletişim ve Dil Gelişimi
|
K1 (Ünite 9, Sayfa 200-230)
K2 (Ünite 6, Sayfa 174-204)
YK1 (Ünite 10, Sayfa 270-290)
YK2 (Ünite 7, Sayfa 160-176)
|
7
|
Bebeklik Döneminde Sosyal- Duygusal ve Cinsel Gelişim
|
K1 (Ünite 10, Sayfa 236- 253; Ünite 11, Sayfa 264-278)
K2 (Ünite 7, Sayfa 210-236)
YK1 (Ünite 12, Sayfa 319- 331)
YK2 (Ünite 8, Sayfa 178-195)
|
8
|
Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Motor Gelişim
|
K1 (Ünite 6, Sayfa 123-124; Ünite 7, Sayfa 160-162)
K3 (Ünite 2, Sayfa 24-35)
YK3 (Ünite 3, Sayfa 67-78; Ünite 4, Sayfa 85-102)
|
9
|
Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel ve Algı Gelişimi
|
K1 (Ünite 8, Sayfa 183-195)
K3 (Ünite 3, Sayfa 38-51)
YK3 (Ünite 5, Sayfa 109-135; Ünite 7, Sayfa 173-191)
|
10
|
Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi ve Erken Okuryazarlık
|
K3 (Ünite 4, Sayfa 54-70)
YK3 (Ünite 6, Sayfa 143-166)
|
11
|
Erken Çocukluk Döneminde Sosyal ve Duygusal Gelişim
|
K1 (Ünite 10, Sayfa 254-255; Ünite 11, Sayfa 278-285)
K3 (Ünite 74-85)
YK3 (Ünite 8, Sayfa 197-231)
|
12
|
Erken Çocukluk Döneminde Cinsel ve Ahlak Gelişimi
|
K1 (Ünite 14, Sayfa 350-383)
YK3 (Ünite 9, Sayfa 245-255; Ünite 10, Sayfa 265-289)
|
13
|
Bebeklik Döneminde Gelişimin Değerlendirilmesi
|
K4 (Ünite 1, Sayfa 8-28; Ünite 2, Sayfa 30-125; Ünite 3, Sayfa 128-132; Ünite 4, Sayfa 164-166; Ünite 5, Sayfa 202-222)
YK3 (Ünite 11, Sayfa 297-356)
|
14
|
Erken Çocukluk Döneminde Gelişimin Değerlendirilmesi
|
K4 (Ünite 1, Sayfa 8-28; Ünite 2, Sayfa 30-125; Ünite 3, Sayfa 132-133; Ünite 4, Sayfa 166-175; Ünite 5, Sayfa 202-222)
YK3 (Ünite 11, Sayfa 297- 356)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Aral, N. ve Temel, Z.F: (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
K2: Ünivar, P. (2020). Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
K3: Turan, F. ve Yükselen, A.İ. (2015). Çocuk Gelişimi: Okul Öncesi Dönemde Gelişim. Ankara: Hedef Yayıncılık
K4: Temel, Z.F. ve Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları: Gelişim Alanlarına Göre Uygulama Örnekleri. Ankara: Hedef Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Köksal- Akyol, A. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I: 0-36 Ay. Ankara: Anı Yayıncılık.
YK2: Turan, F. ve Yükselen, A.İ. (2015). Çocuk Gelişimi: Bebeklik Döneminde Gelişim. Ankara: Hedef Yayıncılık.
YK3: Köksal- Akyol, A. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II: 36-72 Ay. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Gelişime ilişkin kavram ve kuramlar, bebeklerin ve çocukların gelişim özellikleri, bebekleri ve çocukları değerlendirme yöntem ve teknikleri, bebeklerin ve çocukların gelişimlerini destekleme ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Gelişim ve Gelişim kuramları, Doğum öncesi gelişim, Doğum dönemi ve yeni doğanın özellikleri, Bebeklik döneminde fiziksel ve motor gelişim, Bebeklik döneminde bilişsel ve algı gelişimi, Bebeklik döneminde iletişim ve dil gelişimi, Bebeklik döneminde sosyal- duygusal ve cinsel gelişim, Erken çocukluk döneminde fiziksel ve motor gelişim, Erken çocukluk döneminde bilişsel ve algı gelişimi, Erken çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişim, Erken çocukluk döneminde cinsel ve ahlak gelişimi, Bebeklik döneminde gelişimin değerlendirilmesi, Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
3
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
2
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
3
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
4
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
3
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
2
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|