ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gelişim ve Öğrenme ÇGE213 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gelişimi tanımlar
    2-Gelişim kuramlarını değerlendirir.
    3-Yaşam boyu gelişim özelliklerini tartışır
    4-Gelişim alanlarını karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gelişim Nedir? K1, YK1
    2 Fiziksel ve Motor Gelişim K1, YK1
    3 Bilişsel Gelişim K1, YK1
    4 Dil Gelişimi K1, YK1
    5 Sosyal ve Duygusal Gelişim K1, YK1
    6 Ahlak Gelişimi K1, YK1
    7 Cinsel Gelişim K1, YK1
    8 Öğrenme ve Davranışçı Öğrenme Kuramları K1
    9 Sosyal Öğrenme Kuramı K1
    10 Gestalt Kuramı K1
    11 Bilgi İşleme Kuramı K1
    12 Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı ve Beyin Temelli Öğrenme K1
    13 Etkili Öğrenme K1
    14 Etkili Öğretim K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Gül Kadan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aral, N. ve T. Duman (Ed.) (2017) Eğitim Psikolojisi Ankara: Pegem Akademi
    Yardımcı Kitap YK1. Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya Ankara: Yargı Yayınları
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, gelişim alanlarının ne olduğunu, bu gelişim alanlarının özelliklerini ayrıca öğrenme kuramlarını ne olduğunu öğrenmektir.
    Dersin İçeriği Gelişim Nedir? Fiziksel ve Motor Gelişim, Bilişsel Gelişim, Dil Gelişimi, Sosyal ve Duygusal Gelişim, Ahlak Gelişimi, Cinsel Gelişim, Öğrenme ve Davranışçı Öğrenme Kuramları, Sosyal Öğrenme Kuramı, Gestalt Kuramı, Bilgi İşleme Kuramı, Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı ve Beyin Temelli Öğrenme, Etkili Öğrenme, Etkili Öğretim
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 4
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 4
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 4
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 3
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 2
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster