Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Oyun oynamanın tanımı ve özellikleri
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Oyun oynamanın tarihsel gelişimi ve özdeyişler
|
K1, Bölüm 2
K2, Sayfa 9-232
|
3
|
Oyun Kuramları (Klasik ve Modern)
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Serbest Oyun
|
https://www.unicef.org/parenting/child-care/what-is-free-play
|
5
|
Oyun yoksunluğu
|
YK 1. Oyun Yoksunluğu Sempozyumu Kaydı
K3. Bölüm 5
|
6
|
Oyun türleri
|
K1, Bölüm 4
|
7
|
Müzede Oyun
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
8
|
Esnek parçalar oyunu
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
9
|
Oyunla Öğrenme
|
https://learningthroughplay.com/
|
10
|
Geleneksel oyunlar-kurallı oyunlar-müzikli oyunlar
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
11
|
Doğada-açıkhavada oyun, kutu oyunları, sanatla oyun
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
12
|
İtiş-kakış oyunları-yapı inşa oyunları, popüler oyunlar & oyuncaklar
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
13
|
Dijital oyunlar
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
14
|
Uzman konuk davet edilmesi (çevrimiçi etkinlik)
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. H.G. Ogelman (Ed.) (2019). Erken Çocukluk Döneminde Oyun, Ankara : Eğiten Kitap.
K2. Akyürek, F. Özturanlı, G. (2014) Saraydan Sokağa Oyun, İstanbul: Kabalcı Yayınları.
K3. Göncü, A. (2020). (Çev.Turan, A.) Oyunda Büyümek, İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1. Oyun Yoksunluğu Sempozyum Videosu
https://www.youtube.com/watch?v=j1IeiapMoT4
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı,oyunun çocuk hayatında neden önemli olduğunu anlamak, çocuk gelişiminde oyunun önemini kavramak ve farklı oyun türlerini öğrenerek, gelişimsel özellikleri farklı olan çocukların eğitimlerinde bu oyun türlerini kullanabilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Oyun oynamanın tanımı ve özellikleri, Oyun oynamanın tarihsel gelişimi, Oyun Kuramları, Oyun Türleri, Oyun yoksunluğu kavramı ve çocuk oyunlarında kültürel varyasyon, Fiziksel Oyun (Büyük kas-küçük kas), Esnek parçalar oyunu- kutu oyunları, Doğada oyun- doğal materyaller-yaratıcı oyun, Duyu oyunları-geleneksel oyunlar-işlevsel oyunlar, İtiş-kakış oyunları-kurallı oyunlar -yapı inşa oyunları, Manüpülatif oyunlar-matematik oyunları -sembolik oyunlar, Müzikli oyunlar-sanat oyunları -popüler oyunlar & oyuncaklar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
3
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
5
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
5
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
5
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
3
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
4
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
4
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
2
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|