ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Resim ÇGE305 GÜZ 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Resmin çocuk hayatındaki yerini açıklar.
    2-Çocuk resminin gelişim aşamalarını sıralar.
    3-Çocukların resimlerde kullandıkları öğelerin ne anlama geldiğini yorumlar.
    4-Resim testlerinin özelliklerini eşleştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuk Resmine Kuramsal Yaklaşım K1 (Ünite 1, Sayfa: 9-20) YK2 (Ünite 1, Sayfa: 23-43)
    2 Çocuk Resmine İlişkin Görüşler K1 (Ünite 1, Sayfa: 23-30) K2 (Ünite 2, Sayfa: 99-152)
    3 Çocuk Resminin Gelişim Aşamaları K1 (Ünite 1, Sayfa: 31-67) K2 (Ünite 3, Sayfa: 155-199) K3 (Ünite 1, Sayfa: 10-29) YK2 (Ünite 4 Sayfa: 101-142)
    4 Çocuk Resminin Özellikleri K1 (Ünite 1, Sayfa: 72-81)
    5 Çocuk Resimleri Analizinde Temel İlkeler K3 (Ünite 1, Sayfa: 29-34)
    6 Çocuk Resimlerinin Analizi K1 (Ünite 2, Sayfa: 85-171) K2 (Ünite 3, Sayfa: 155-199) K3 (Ünite 1, Sayfa: 29-39)
    7 İnsan Figürlerinin Detayları ve Anlamları K1 (Ünite 2, Sayfa: 85-171) K2: (Ünite 4, Sayfa: 226-256)
    8 İnsan Çizimlerinin ve Ev Figürlerinin Açıklanması K1 (Ünite 2, Sayfa 85-171) K2: (Ünite 4, 264-301)
    9 Özel Durumda Olan Çocukların Çizdikleri Resimler (Kronik Hastalığı Olan, İstismar- İhmale Uğramış, Özel Gereksinimli Çocukların Resimleri) K2 (Ünite 4, Sayfa: 256-262, Ünite 4, Sayfa: 303-307) YK1 YK2 (Ünite 5, Sayfa: 155, 217)
    10 Bir İnsan Çiz Testi K3 (Ünite 2, Sayfa: 39-55) YK3
    11 Bir Aile Resmi Testi K3 (Ünite 2, Sayfa: 55-70) YK4
    12 Var Olmayan Hayvan Çiz Testi K3 (Ünite 2, Sayfa: 70-99) YK5
    13 Kaktüs Çiz Testi- Çiçek Ailesi Testi K3 (Ünite 2, Sayfa: 99, Ünite 2, Sayfa: 139-141) YK6
    14 Ev- Ağaç- İnsan Çiz Testi K3 (Ünite 2, Sayfa: 105-134) YK3 YK4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Gül Kadan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Yavuzer, H. (2001). Resimleriyle Çocuk. (9. Baskı) İstanbul: Remzi Kitabevi. K2: Çankırılı, A. (2018). Çocuk Resimlerinin Dili (7. Baskı). İstanbul: Uğurböceği Yayınları K3: Halmatov, S. (2018). Çocuk Resimleri Analizi ve Psikolojik Resim Testleri. (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
    Yardımcı Kitap YK1: Davido, R. (2014). Çocuğunuzu Resimlerinden Keşfedin. (Çev. E. Çakmak). (2. Baskı). İstanbul: Kuraldışı Yayınları. YK2: Malcihodi, C.A. (2005). Çocukların Resimlerini Anlamak. (Çev. T. Yurtbay). (1. Baskı). İstanbul: Epsilon Yayınları. YK3: Aral, N. & Sağlam, M. (2011). Bir insan çiz testi ile boşanma sürecinde olan aile çocuklarının sorunlarının karşılşaştırılmalı incelenmesi. Ulusal Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara. YK4: Yıldırım- Doğru, S.S., Turcan, A.İ., Arslan, E. & Doğru, S. (2006). Çocukların resimlerindeki aileyi tanılama durumlarının değerlendirilmesi. The Journal of Selcuk University Social Sciences Institute, 15, 223-235. YK5: Halmatov, S., Keşçi, Z. & Aka, P. (2020). Yetişkinlerin saldırganlık eğilimlerinin var olmayan hayvan çiz testi aracılığıyla değerlendirilmesi. Journal of Duzce University Health Sciences Institute, 10(2), 207-216. YK6: Kaya, Z., Mukba, G. & Özkan, R. (2019). Psikolojik danışman adaylarının duygu durumlarına, aile içindeki konumlarına ve aile içi ilişkilerine ilişkin görüşlerinin "çiçek ailesi resmi çiz" tesi aracılığıyla incelenmesi. Aile Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 2(1), 96-115.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, resmin çocuk hayatındaki önemini anlatmak, çocuk resim gelişim aşamalarını fark etmelerini sağlamak, resimdeki öğelerin ne anlama geldiğini farketmelerini sağlamak ve resim testlerini yorumlama yeterliliğini kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Çocuk Resmine Kuramsal Yaklaşım Çocuk Resmine İlişkin Görüşler Çocuk Resminin Gelişim Aşamaları Çocuk Resminin Özellikleri Çocuk Resimleri Analizinde Temel İlkeler Çocuk Resimlerinin Analizi İnsan Figürlerinin Detayları ve Anlamları İnsan Çizimlerinin ve Ev Figürlerinin Açıklanması Özel Durumda Olan Çocukların Çizdikleri Resimler (Kronik Hastalığı Olan, İstismar- İhmale Uğramış, Özel Gereksinimli Çocukların Resimleri) Bir İnsan Çiz Testi Bir Aile Resmi Testi Var Olmayan Hayvan Çiz Testi Kaktüs Çiz Testi- Çiçek Ailesi Testi Ev- Ağaç- İnsan Çiz Testi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 3
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 4
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 3
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 3
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster