Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gelişimle ilgili kavramlar
|
K1, K2, K3, YK1
|
2
|
Çocuk gelişiminde kuramların önemi
|
K1, K2, K3, YK1
|
3
|
Bilişsel gelişim kuramları
|
K1, K2, K3, YK1
|
4
|
Bilişsel gelişim kuramları- tartışma
|
K1, K2, K3, YK1
|
5
|
Psikoseksüel gelişim kuramları
|
K1, K2, K3, YK1
|
6
|
Psiko sosyal gelişim kuramları
|
K1, K2, K3, YK1
|
7
|
Psiko sosyal gelişim kuramları-tartışma
|
K1, K2, K3, YK1
|
8
|
Ahlak gelişimi kuramları
|
K1, K2, K3, YK1
|
9
|
Ahlak gelişimi kuramları-tartışma
|
K1, K2, K3, YK1
|
10
|
Dil gelişimi kuramları
|
K1, K2, K3, YK1
|
11
|
Dil gelişimi kuramları-tartışma
|
K1, K2, K3, YK1
|
12
|
Fiziksel gelişim ile ilgili kuramlar
|
K1, K2, K3, YK1
|
13
|
Gelişim kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerinin incelenmesi
|
K1, K2, K3, YK1
|
14
|
Gelişim kuramları ile lgili rehberlik çalışmaları
|
K1, K2, K3, YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bacanlı, H. 2000. Gelişim ve öğrenme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
K2. Erdem,M. ve Akman,Y. 1998. Gelişim ve öğrenme. Arkadaş Yayınları. Ankara.
K3. Aral, N. ve M. Yıldız Bıçakçı.2009. `Çoklu Zeka Kuramı`. Eğitim Psikolojisi, ed. N. Aral ve T. Duman, 407-423, Kriter Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Bee, H. And Boyd, D. 2010. The Developing Child. Pearson Education,Boston.
|
Dersin Amacı
|
Gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim kuramları ve öğrenmeye ilişkin yaklaşımlar ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Gelişimle ilgili kavramlar, çocuk gelişiminde kuramların önemi, gelişim kuramları, gelişim kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerinin incelenmesi,gelişim kuramları ile ilgili rehberlik çalışmaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
3
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
4
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|