ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Gelişiminde Girişimcilik ÇGE411 GÜZ-BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını tartışır.
    2-Proje fikri oluşturur.
    3-Başarılı bir girişimci olmanın yöntemlerini tartışır.
    4-Proje planı hazırlarken genel çevre analizi yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Girişimci ve girişimciliğin tanımı, özellikleri. K1
    2 Girişimcilik tarihi. K1
    3 Girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. K1
    4 Girişimcilik türleri. K1
    5 Girişimcilik için gerekli kaynaklar. K1
    6 Girişimciliği teşvik eden faktörler. K1
    7 Girişimciliğin önemi. K1
    8 Girişimci ve başarılı girişimcilerin özellikleri. K1
    9 Girişimcilikteki gelişmeler ve genç girişimcilere öneriler. K1
    10 Bir fikrin projeye ve yatırıma dönüştürülmesi. K1
    11 Çocuk gelişimi ve eğitiminde girişimcilik K1
    12 Çocuk gelişimi ve eğitiminde proje örnekleri K1
    13 Çocuk gelişimi ve eğitiminde proje geliştirme K1
    14 Çocuk gelişimi ve eğitiminde projelerin uygulanabilirliği K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tutar, H., Altınkaynak, F., Terzi, D. (2000). Girişimcilik Temel Girişimcilik ve İş Kurma Süreci, Ankara: Detay Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin bu derste; girişimcilikle ilgili temel kavramları, yeni fikirler oluşturma ile yeniliklere açık olmanın önemini kavramaları, bir proje geliştirme ve hayata kazandırılması sürecini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Girişimci ve girişimciliğin tanımı, özellikleri, girişimcilik tarihi, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar, girişimcilik türleri, girişimcilik için gerekli kaynaklar, girişimciliği teşvik eden faktörler, girişimciliğin önemi, girişimci ve başarılı girişimcilerin özellikleri, girişimcilikteki gelişmeler ve genç girişimcilere öneriler, bir fikrin projeye ve yatırıma dönüştürülmesi, çocuk gelişimi ve eğitiminde girişimcilik, çocuk gelişimi ve eğitiminde proje geliştirme, çocuk gelişimi ve eğitiminde projelerin uygulanabilirliği, çocuk gelişimi ve eğitiminde proje geliştirme,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 3
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 3
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. 4
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 4
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster