ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Toplumsal Cinsiyet ÇGE324 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Toplumsal cinsiyet kavramını tanımlar.
    2-Cinsiyet kimliği, cinsiyetlere göre toplumda bireylerden beklenen rolleri sıralar.
    3-Feminizm kavramını açıklar.
    4-Cinsiyetçilik kavramını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel kavramlar K1 Bölüm 10
    2 Toplumsal Cinsiyet Kuramları, Kuramcıları K1 Bölüm 10 K2 Bölüm 1, 2
    3 Türk Eğitim Tarihi ve Kadının Eğitimi K5 Bölüm 1
    4 Toplumsal cinsiyet ve çocuk eğitimi-1 K1 Bölüm 10 K4 Bölüm 2
    5 Toplumsal cinsiyet ve çocuk eğitimi-2 K1 Bölüm 10 K4 Bölüm 2 K8 Bölüm 17
    6 Cevre ve Ekofeminizm K6 tamamı
    7 Toplumda Toplumsal Cinsiyet-1 K1 Bölüm 10 K4 Bölüm 2
    8 Toplumda Toplumsal Cinsiyet-2 K1 Bölüm 10 K4 Bölüm 2
    9 Subliminal mesaj olarak Cinsiyetçilik K7 Bölüm 4
    10 Şiddet ve Aile içi şiddet K4 Bölüm 3 K8 Bölüm 10 K8 Bölüm 16
    11 Çocuğa yönelik ihmal ve istismar K8 Bölüm 11
    12 Cinsiyetçilik yönüyle vegan/vejetaryenlik K7 Bölüm 4
    13 Okul öncesi dönemde toplumsal cinsiyet ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi 1 K2 tamamı K3 tamamı K4 Bölüm 5 K8 Bölüm 22
    14 Okul öncesi dönemde toplumsal cinsiyet ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi 2 K4 Bölüm 5 K8 Bölüm 22
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Özbudun S., Şafak B., ve Altuntek N. S. (2006). Antropoloji, Kuramlar/Kuramcılar, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara. K2. Tunçay G. Y., Kaytez, N., (2021) Toplumsal Cinsiyet Yönüyle Okul Öncesi Öğretmenliği, 6. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi, Iksad Publishing House, Proceedings Book, Editor Assoc. Prof. Dr. Aynur NOGAEVA, 19-20 Aralık 2021, Samsun, özet ve tam metin kitabı. K3. Tabak, E. Tunçay, G., Y., (2020) Ebeveynlerin Cinsiyet Kalıp Yargılarının Oyuncak Seçimine Etkisi, Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, International Journal of Human Studies, Aralık, cilt 3, sayı 6, s. 311-330. K4. Günindi Ersöz A. (2016) Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi, Anı Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara. K5. Doğan, İ. (2018) Türk Eğitim Tarihi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. K6. Çobanoğlu, N., Egemen, N., M., (2003) Biyoetikte Ekofeminist Yaklaşımlar, (Ecofeminist Approaches to Bioethics), III. Ulusal Tıbbi Etik Kongresi Kongre Kitabı (Cilt 1), s. 474-482. K7. Tunçay, G., Y., (2020) Biyoetik Çerçevesinde Vegan ve Vejetaryenlik, Vize Yayınevi, Ankara. K8. Aral, N. ve ark. (2020) Çocuk Hakları, Ed.: Münevver Can Yaşar, Neriman Aral, Vize Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencinin, toplumsal cinsiyet kavramını bilmesi, kadının toplumdaki yerini, çocukların farklı yetiştirme modellerini bilmesi, aile içinde bireylerin rollerini bilmesi ve kız ile oğlan çocuklarının aile ve toplum içinde verilen farklı rolleri bilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Giriş, dersin amacının açıklanması, toplum, bireyin toplum içindeki rolleri, beklenen roller, cinsiyet kimliği, cinsiyetlere göre bireylerin toplum içindeki rolü, beklenen roller, toplumsal cinsiyet kalıp yargılar, toplumsal cinsiyet kavramı, toplumsal cinsiyet eşitliği/ eşitsizliği, feminizm, aile içi şiddet, çocuk istismarı ve ihmali, çocuklarda cinsiyet rolü gelişimi,toplumsal cinsiyet rollerini etkileyen faktörler, toplumsal cinsiyet ve çocuk eğitimi, cinsiyetçilik, subliminal mesaj olarak cinsiyetçilik, cinsiyetçilik yönüyle çocuğa yönelik ihmal ve istismar, cinsiyetçilik yönüyle vegan/vejetaryenlik.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 5
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 3
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster