ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Tarihi ÇGE327 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuk gelişimcinin görev yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Çocuk gelişim mesleğinin tarihsel gelişimini tartışır.
    3-Sağlık hizmetlerinin tarihsel sürecini tartışır.
    4-Sağlık mesleklerinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   81
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,7 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eski uygarlıklarda sağlık-1 K1, K2, K3
    2 Eski uygarlıklarda sağlık-2 K1, K2, K3
    3 Ünlü hekimler-1 K1, K2, K3
    4 Ünlü hekimler-2 K1, K2, K3
    5 Başarılı Türk bilim insanları K1, K2, K3
    6 Türkiye`de mesleki başarılıları ile kadın ilkleri başarılı Türk bilim kadınları K1, K2, K3
    7 Başarılı Türk bilim kadınları K1, K2, K3
    8 Sağlık mesleklerinin tarihsel gelişimi-1 K1, K2, K3
    9 Sağlık mesleklerinin tarihsel gelişimi-2 K1, K2, K3
    10 Çocuk gelişimcinin tarihsel gelişimi-1 K1, K2, K3
    11 Çocuk gelişimcinin tarihsel gelişimi-2 K1, K2, K3
    12 Meslek etiği, çocuk gelişimcileri doğrudan ilgilendiren kanunlar-1 K1
    13 Meslek etiği, çocuk gelişimcileri doğrudan ilgilendiren kanunlar-2 K1
    14 Çocuk gelişimcinin, görev, yetki ve sorumlulukları K1, K2, K3
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aydın, E., Dünya ve Türk Tıp Tarihi, Güneş Kitapevi, 2006. K2. Çobanoğlu Nesrin, Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, Ankara, 2009. K3. Demirhan Erdemir, Ayşegül, Tıp Tarihi, Nobel Tıp Kitabevi, 2014. K4. Hakeri Hakan, Tıp Hukuku, Seçkin Yayıncılık, güncellenmiş 4. baskı, Ankara, 2012.
    Yardımcı Kitap YK1. İlgili kanun maddeleri.
    Dersin Amacı Öğrencinin; sağlığın tarihi hakkında bilgi sahibi olması, çocuk gelişimcinin tarihsel süreci öğrenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca çocuk gelişimcinin görev, yetki ve sorumluluklarını öğrenmesi amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Eski uygarlıklarda sağlık, ünlü hekimler, başarılı türk bilim insanları, Türkiye?de mesleki başarılıları ile kadın ilkleri, başarılı türk bilim kadınları, sağlık mesleklerinin tarihsel gelişimi, çocuk gelişimci, çocuk gelişim uzmanının tarihsel gelişimi, meslek etiği, çocuk gelişim uzmanını doğrudan ilgilendiren kanunlar, çocuk gelişimcinin, çocuk gelişim uzmanının görev, yetki ve sorumlulukları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 1
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 1
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 1
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 1
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. 3
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 4
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster