ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğrenme ve Öğretme Teknikleri ÇGE121 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar hakkında yorum yapar.
    2-Öğrenmeyi etkileyen etmenleri açıklar.
    3-Yeni nesil öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını tartışır.
    4-Öğrenme stillerini sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   81
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,7 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğrenme ile İlgili Temel Kavramlar K1, Bölüm 1, Sayfa 2-16 K3. ALMS sistemi, 1. hafta pp sunusu
    2 Öğretme ile İlgili Temel Kavramlar K1, Bölüm 1, Sayfa 2-16 K3. ALMS sistemi, 1. hafta pp sunusu
    3 Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler K1, Bölüm 5, Sayfa 76-104 K3. ALMS sistemi, 1. hafta pp sunusu
    4 Öğrenme Kuramları K1, Bölüm 2, Sayfa 21 K3. ALMS sistemi, 1. hafta pp sunusu
    5 Davranışçı Yaklaşım K1, Bölüm 2, Sayfa 23 K2, Kısım 2, Bölüm 5, Sayfa 154-155 K3. ALMS sistemi, 3. hafta pp sunusu
    6 Bilgiyi İşleme Kuramı K1, Bölüm 2, Sayfa 26 K3. ALMS sistemi, 5. hafta pp sunusu
    7 Sosyal Öğrenme Kuramı K2, Kısım 2, Bölüm 5, Sayfa 156 K3. ALMS sistemi, 6. hafta pp sunusu
    8 Çoklu Zeka Kuramı K1, Bölüm 6, Sayfa 106-135 K2, Kısım 2, Bölüm 5, Sayfa 152-153 K3. ALMS sistemi, 7. hafta pp sunusu
    9 Yapılandırmacı Yaklaşım K1, Bölüm 4, Sayfa 55-73 K2, Kısım 2, Bölüm 5, Sayfa 141-148 K3. ALMS sistemi, 9. hafta pp sunusu
    10 Sosyokültürel Kuram K2, Kısım 2, Bölüm 5, Sayfa 148-151 K3. ALMS sistemi, 10. hafta pp sunusu
    11 Öğrenme Stilleri K3. ALMS sistemi, 11. hafta pp sunusu
    12 Yaratıcı Öğrenme K1, Bölüm 9-10, Sayfa 174-203 K3. ALMS sistemi, 12. hafta pp sunusu
    13 Altı Şapkalı Düşünme Tekniği K3. ALMS sistemi, 13. hafta pp sunusu
    14 Etkili Sınıf Yönetimi Stratejileri K3. ALMS sistemi, 14. hafta pp sunusu
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nihan FEYMAN GÖK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Özden, Y. (2008). Öğrenme ve Öğretme. Pegem Akademi. K2. George S. Morrison. (Çev. Sibel Sönmez) Günümüzde Erken Çocukluk Eğitimi. Nobel Yayınları. K3. Öğretim Üyesinin Ders Notları, ÇAKÜ, ALMS Sistemi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavram kazanımını sağlamak, öğrenmeyi etkileyen etmenler hakkında bilgi sağlamak, öğrenme kuramları ve stratejileri hakkında bilgi sağlamak, öğrenme stilleri ve yeni nesil öğrenme-öğretme yaklaşımlarını tartışmak.
    Dersin İçeriği Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğretme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler, öğrenme kuramları, davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, insancıl yaklaşım, beyin temelli öğrenme, öğrenme stilleri, öğretme stratejileri, öğrenme kuramlarının öğretime uygulaması, öğrenme ürünleri, sınıf yönetimi, sınıf yönetimi örnek durum uygulaması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 5
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 5
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 2
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 4
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 1
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 2
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 2
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. 4
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 2
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster