Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğrenme ile İlgili Temel Kavramlar
|
K1, Bölüm 1, Sayfa 2-16
K3. ALMS sistemi, 1. hafta pp sunusu
|
2
|
Öğretme ile İlgili Temel Kavramlar
|
K1, Bölüm 1, Sayfa 2-16
K3. ALMS sistemi, 1. hafta pp sunusu
|
3
|
Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
|
K1, Bölüm 5, Sayfa 76-104
K3. ALMS sistemi, 1. hafta pp sunusu
|
4
|
Öğrenme Kuramları
|
K1, Bölüm 2, Sayfa 21
K3. ALMS sistemi, 1. hafta pp sunusu
|
5
|
Davranışçı Yaklaşım
|
K1, Bölüm 2, Sayfa 23
K2, Kısım 2, Bölüm 5, Sayfa 154-155
K3. ALMS sistemi, 3. hafta pp sunusu
|
6
|
Bilgiyi İşleme Kuramı
|
K1, Bölüm 2, Sayfa 26
K3. ALMS sistemi, 5. hafta pp sunusu
|
7
|
Sosyal Öğrenme Kuramı
|
K2, Kısım 2, Bölüm 5, Sayfa 156
K3. ALMS sistemi, 6. hafta pp sunusu
|
8
|
Çoklu Zeka Kuramı
|
K1, Bölüm 6, Sayfa 106-135
K2, Kısım 2, Bölüm 5, Sayfa 152-153
K3. ALMS sistemi, 7. hafta pp sunusu
|
9
|
Yapılandırmacı Yaklaşım
|
K1, Bölüm 4, Sayfa 55-73
K2, Kısım 2, Bölüm 5, Sayfa 141-148
K3. ALMS sistemi, 9. hafta pp sunusu
|
10
|
Sosyokültürel Kuram
|
K2, Kısım 2, Bölüm 5, Sayfa 148-151
K3. ALMS sistemi, 10. hafta pp sunusu
|
11
|
Öğrenme Stilleri
|
K3. ALMS sistemi, 11. hafta pp sunusu
|
12
|
Yaratıcı Öğrenme
|
K1, Bölüm 9-10, Sayfa 174-203
K3. ALMS sistemi, 12. hafta pp sunusu
|
13
|
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
|
K3. ALMS sistemi, 13. hafta pp sunusu
|
14
|
Etkili Sınıf Yönetimi Stratejileri
|
K3. ALMS sistemi, 14. hafta pp sunusu
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nihan FEYMAN GÖK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Özden, Y. (2008). Öğrenme ve Öğretme. Pegem Akademi.
K2. George S. Morrison. (Çev. Sibel Sönmez) Günümüzde Erken Çocukluk Eğitimi. Nobel Yayınları.
K3. Öğretim Üyesinin Ders Notları, ÇAKÜ, ALMS Sistemi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavram kazanımını sağlamak, öğrenmeyi etkileyen etmenler hakkında bilgi sağlamak, öğrenme kuramları ve stratejileri hakkında bilgi sağlamak, öğrenme stilleri ve yeni nesil öğrenme-öğretme yaklaşımlarını tartışmak.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğretme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler, öğrenme kuramları, davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, insancıl yaklaşım, beyin temelli öğrenme, öğrenme stilleri, öğretme stratejileri, öğrenme kuramlarının öğretime uygulaması, öğrenme ürünleri, sınıf yönetimi, sınıf yönetimi örnek durum uygulaması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
5
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
5
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
2
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
4
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
1
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
2
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
2
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
4
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
2
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|