ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Enfeksiyon ÇGE330 GÜZ-BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ana-Çocuk sağlığı, gebelik ve doğum fizyolojisi, yenidoğan fizyolojisi ve önemli hastalıkları tanır.
    2-Çocuklarda sık görülen problemleri, acil durumları ve ilk yardım yöntemlerini tanımlar
    3-Enfeksiyon hastalıklarından korunma yöntemlerini, anemi ve alerjik hastalıkların özelliklerini sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   130
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,33 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ana-Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması K1, K2, K3
    2 Gebelik Fizyolojisi ve Komplikasyonları K1, K2, K3
    3 Doğum Fizyolojisi ve Komplikasyonları K1, K2, K3
    4 Pediatride Sık Görülen Problemler K1, K2, K3
    5 Yenidoğanın Fizyolojik Özellikleri ve Sık Görülen Hastalıkları K1, K2, K3
    6 Prematürite, Postmatürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği K1, K2, K3
    7 Pediatride Acil Durumlar ve İlk Yardım K1, K2, K3
    8 Bağışıklık Sistemi ve Aşılar K1, K2, K3
    9 Bulaşıcı Hastalıklar K1, K2, K3
    10 Solunum Yolu Enfeksiyonları K1, K2, K3
    11 Gastrointestinal Sistem Enfeksiyonları K1, K2, K3
    12 Paraziter Hastalıklar K1, K2, K3
    13 Anemiler K1, K2, K3
    14 Alerjik Hastalıklar K1, K2, K3
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Olcay Neyzi ve ark.,1984. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Cilt:3 Bayda Yayınları .İstanbul K2. Cunningham, R.J., Sabella, C. (2016). Çocuk Hastalıkları Çokuğraş, H. ve Aydın, A.(Çev.). İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi K3. Turan, H. ve Cömert, S. (2000). Anne-Çocuk Sağlığı Ankara: Kök Yayıncılık
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin; doğum öncesi, yenidoğan ve çocukluk dönemlerinde çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda donanıma sahip olması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Ana-çocuk sağlığı ve aile planlaması, gebelik fizyolojisi ve komplikasyonları, doğum fizyolojisi ve komplikasyonları, pediatride sik görülen problemler, yenidoğanın fizyolojik özellikleri ve sık görülen hastalıkları, prematürite, postmatürite ve intrauterin büyüme geriliği, pediatride acil durumlar ve ilk yardım, bağışıklık sistemi ve aşılar, bulaşıcı hastalıklar , solunum yolu enfeksiyonları, gastrointestinal sistem enfeksiyonları, paraziter hastalıklar anemiler, alerjik hastalıklar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 3
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 2
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster