Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ana-Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması
|
K1, K2, K3
|
2
|
Gebelik Fizyolojisi ve Komplikasyonları
|
K1, K2, K3
|
3
|
Doğum Fizyolojisi ve Komplikasyonları
|
K1, K2, K3
|
4
|
Pediatride Sık Görülen Problemler
|
K1, K2, K3
|
5
|
Yenidoğanın Fizyolojik Özellikleri ve Sık Görülen Hastalıkları
|
K1, K2, K3
|
6
|
Prematürite, Postmatürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği
|
K1, K2, K3
|
7
|
Pediatride Acil Durumlar ve İlk Yardım
|
K1, K2, K3
|
8
|
Bağışıklık Sistemi ve Aşılar
|
K1, K2, K3
|
9
|
Bulaşıcı Hastalıklar
|
K1, K2, K3
|
10
|
Solunum Yolu Enfeksiyonları
|
K1, K2, K3
|
11
|
Gastrointestinal Sistem Enfeksiyonları
|
K1, K2, K3
|
12
|
Paraziter Hastalıklar
|
K1, K2, K3
|
13
|
Anemiler
|
K1, K2, K3
|
14
|
Alerjik Hastalıklar
|
K1, K2, K3
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Olcay Neyzi ve ark.,1984. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Cilt:3 Bayda Yayınları .İstanbul
K2. Cunningham, R.J., Sabella, C. (2016). Çocuk Hastalıkları Çokuğraş, H. ve Aydın, A.(Çev.). İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi
K3. Turan, H. ve Cömert, S. (2000). Anne-Çocuk Sağlığı Ankara: Kök Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin; doğum öncesi, yenidoğan ve çocukluk dönemlerinde çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda donanıma sahip olması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Ana-çocuk sağlığı ve aile planlaması, gebelik fizyolojisi ve komplikasyonları, doğum fizyolojisi ve komplikasyonları, pediatride sik görülen problemler, yenidoğanın fizyolojik özellikleri ve sık görülen hastalıkları, prematürite, postmatürite ve intrauterin büyüme geriliği, pediatride acil durumlar ve ilk yardım, bağışıklık sistemi ve aşılar, bulaşıcı hastalıklar , solunum yolu enfeksiyonları, gastrointestinal sistem enfeksiyonları, paraziter hastalıklar
anemiler, alerjik hastalıklar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
3
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
2
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
3
|