Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sinir sisteminin gelişimi ve yapısı
|
K1
|
2
|
Nörolojik değerlendirme: Öykü ve muayene
|
K1
|
3
|
Mental ve motor gelişim basamakları Bebek ve çocuklarda eğitimin temel ilkeleri, Risk altındaki bebek kavramı
|
K1
|
4
|
Gelişimsel değerlendirme: Gelişimsel Tarama Testleri ve Psikometrik Değerlendirme
|
K1
|
5
|
Motor ve mental gelişme geriliği: Tanım ve yaklaşım
|
K1
|
6
|
Serebral palsi
|
K1
|
7
|
Nöbet ve Epilepsi
|
K1
|
8
|
Nörometabolik Hastalık Gruplarına örnekler ile yaklaşım
|
K1
|
9
|
Norodejeneratif Hastalık Gruplarına örnekler ile yaklaşım
|
K1
|
10
|
Nöromusküler hastalıklar
|
K1
|
11
|
Çocuklarda Ruhsal ve Nöropsikolojik Sorunlar: Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
|
K1
|
12
|
Otizm
|
K1
|
13
|
Çocuk Örselenme, İhmal ve İstismarı, Çocuklarda Dil ve Konuşma Gecikmeleri
|
K1
|
14
|
Nörolojik Hastalıklarda Ekip Çalışması
|
K1
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. ANLAR, B.,SERDAROĞLU, A., YAKUT, A., (2008). Gelişimsel Çocuk Nörolojisi, Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sinir sistemi ve gelişimi, gelişim basamakları, gelişimsel ve nörolojik bozukluklar (motor ve mental gelişme geriliğine yaklaşım, statik ensefalopatiler, nörometabolik ve nörodejeneratif hastalıklar) ve tedavi yaklaşımları, çocuklarda ruh sağlığı sorunları, Türkiyede kullanılan gelişimsel tarama testleri, psikometrik değerlendirme ve psikometrik testlerin kullanım alanlarına ilişkin yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Sinir sisteminin gelişimi ve yapısı, nörolojik değerlendirme: öykü ve muayene, mental ve motor gelişim basamakları bebek ve çocuklarda eğitimin temel ilkeleri, risk altındaki bebek kavramı, gelişimsel değerlendirme: gelişimsel tarama testleri ve psikometrik değerlendirme, motor ve mental gelişme geriliği: tanım ve yaklaşım, serebral palsi, nöbet ve epilepsi, nörometabolik hastalık gruplarına örnekler ile yaklaşım, norodejeneratif hastalık gruplarına örnekler ile yaklaşım, nöromusküler hastalıklar, çocuklarda ruhsal ve nöropsikolojik sorunlar: dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, otizm, çocuk örselenme, ihmal ve istismarı, çocuklarda dil ve konuşma gecikmeleri, nörolojik hastalıklarda ekip çalışması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
4
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
3
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
4
|