ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuklarda Nörolojik Gelişim ÇGE233 GÜZ-BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sinir sisteminin yapısını ve işlevini ve gelişimini açıklar
    2-Çocukluk yaş grubunda gelişim basamaklarını örnekler ile tanımlar
    3-Gelişimsel ve nörolojik bozuklukları sınıflar ve motor ve mental retardasyona yaklaşım algoritmasını tanımlar
    4-Nörolojik bozuklukların özelliklerini tartışır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4021020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sinir sisteminin gelişimi ve yapısı K1
    2 Nörolojik değerlendirme: Öykü ve muayene K1
    3 Mental ve motor gelişim basamakları Bebek ve çocuklarda eğitimin temel ilkeleri, Risk altındaki bebek kavramı K1
    4 Gelişimsel değerlendirme: Gelişimsel Tarama Testleri ve Psikometrik Değerlendirme K1
    5 Motor ve mental gelişme geriliği: Tanım ve yaklaşım K1
    6 Serebral palsi K1
    7 Nöbet ve Epilepsi K1
    8 Nörometabolik Hastalık Gruplarına örnekler ile yaklaşım K1
    9 Norodejeneratif Hastalık Gruplarına örnekler ile yaklaşım K1
    10 Nöromusküler hastalıklar K1
    11 Çocuklarda Ruhsal ve Nöropsikolojik Sorunlar: Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu K1
    12 Otizm K1
    13 Çocuk Örselenme, İhmal ve İstismarı, Çocuklarda Dil ve Konuşma Gecikmeleri K1
    14 Nörolojik Hastalıklarda Ekip Çalışması K1
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. ANLAR, B.,SERDAROĞLU, A., YAKUT, A., (2008). Gelişimsel Çocuk Nörolojisi, Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sinir sistemi ve gelişimi, gelişim basamakları, gelişimsel ve nörolojik bozukluklar (motor ve mental gelişme geriliğine yaklaşım, statik ensefalopatiler, nörometabolik ve nörodejeneratif hastalıklar) ve tedavi yaklaşımları, çocuklarda ruh sağlığı sorunları, Türkiyede kullanılan gelişimsel tarama testleri, psikometrik değerlendirme ve psikometrik testlerin kullanım alanlarına ilişkin yeterlilikler kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Sinir sisteminin gelişimi ve yapısı, nörolojik değerlendirme: öykü ve muayene, mental ve motor gelişim basamakları bebek ve çocuklarda eğitimin temel ilkeleri, risk altındaki bebek kavramı, gelişimsel değerlendirme: gelişimsel tarama testleri ve psikometrik değerlendirme, motor ve mental gelişme geriliği: tanım ve yaklaşım, serebral palsi, nöbet ve epilepsi, nörometabolik hastalık gruplarına örnekler ile yaklaşım, norodejeneratif hastalık gruplarına örnekler ile yaklaşım, nöromusküler hastalıklar, çocuklarda ruhsal ve nöropsikolojik sorunlar: dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, otizm, çocuk örselenme, ihmal ve istismarı, çocuklarda dil ve konuşma gecikmeleri, nörolojik hastalıklarda ekip çalışması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 4
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 4
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 3
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster