ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Hijyen ÇGE331 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kişisel hijyen ilkelerini ve uygulamalarını kavrar.
    2-Verdiği hizmet sırasında sebep olabileceği hastalıkları, hastalık kaynaklarını ve bulaşma yollarını tartışır.
    3-Hastalıklardan korunma yollarını, bulaşmayı engelleyici kişisel önlemleri ve başkalarının hasta olmaması için yapılması gerekenleri açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hijyen nedir? Çeşitleri nelerdir? K1, K2
    2 El hijyeni nedir ? Nasıl uygulanır? K1, K2
    3 Vücut hijyeni nasıl sağlanmalıdır? K1, K2
    4 Çocuk yatak odası ve giysi hijyeninde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? K1, K2
    5 Mutfak hijyeni nasıl olmalıdır? K1, K2
    6 Banyo hijyeninde dikkat edilmesi gereken kurallar nelerdir? K1, K2
    7 Tuvalet hijyeninde dikkat edilmesi gereken kurallar nelerdir? K1, K2
    8 Gıda ve su hijyeninde dikkat edilmesi gereken kurallar nelerdir? K1, K2
    9 Mikrop nedir? Çeşitleri nelerdir? K1, K2
    10 Bulaşma yolları : Ağız yoluyla.Temas yoluyla(İnsan-insan, Hayvan-insan, Eşya-insan). K1, K2
    11 Enfeksiyon zinciri: Enfeksiyon kaynağı, Bulaşma yolu, Sağlam kişiye bulaşma K1, K2
    12 Sık görülen hastalıklar: Ağız yolu ile bulaşanlar, Temas yoluyla bulaşanlar K1, K2
    13 Hava yoluyla bulaşanlar K1, K2
    14 Hastalıklardan korunma yolları, bulaşmayı engelleyici kişisel önlemler ve başkalarının hasta olmaması için yapılması gerekenler nelerdir? K1, K2
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Schreglmann, S., 2018. Disiplinlerarası Bağlamda Hijyen Eğitimi, Astana Yayınları. K2. Tayfur, M., 2009. Gıda Hijyeni, Gıda Kaynaklı Enfeksiyonlar ve Zehirlenmeler .Hatiboğlu Yayınları
    Yardımcı Kitap YK1. Bulduk, S., 2010. Gıda ve Personel Hijyeni, Detay Yayıcılık.
    Dersin Amacı Hijyen eğitimi sırasında kişisel hijyen ilkeleri ve uygulamaları, tuvalet temizliği ve kullanımı, el yıkama ve kurulama kuralları, maske, bone ve önlük gibi koruyucu giysi kullanımı, hastalık kaynakları, hastalıklardan korunma ve bulaşma yolları hakkında bilgi kazandırmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Hijyen nedir? çeşitleri nelerdir? el hijyeni nedir ? nasıl uygulanır? vücut hijyeni nasıl sağlanmalıdır? çocuk yatak odasi ve giysi hijyeninde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? mutfak hijyeni nasıl olmalıdır? banyo hijyeninde dikkat edilmesi gereken kurallar nelerdir? tuvalet hijyeninde dikkat edilmesi gereken kurallar nelerdir? gıda ve su hijyeninde dikkat edilmesi gereken kurallar nelerdir? mikrop nedir? çeşitleri nelerdir?bulaşma yolları : ağız yoluyla.temas yoluyla(insan-insan, hayvan-insan, eşya-insan), enfeksiyon zinciri: enfeksiyon kaynağı, bulaşma yolu, sağlam kişiye bulaşma, sık görülen hastalıklar: ağız yolu ile bulaşanlar, temas yoluyla bulaşanlar, hava yoluyla bulaşanlar, hastalıklardan korunma yolları, bulaşmayı engelleyici kişisel önlemler ve başkalarının hasta olmaması için yapılması gerekenler nelerdir?
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 3
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster