ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocukla İletişim ÇGE126 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İletişimi tanımlar.
    2-Toplumda iletişimin önemini açıklar.
    3-Ailede iletişimi tanımlar.
    4-Çocuklarla iletişim engellerini sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İletişimle İlgili Temel Kavramlar K1 (Ünite 1, Sayfa 1-25) K2 (Ünite 1, Sayfa 10-22)
    2 İletişim kuramları K1 (Ünite 1, Sayfa 1-25) K2 (Ünite 2, Sayfa 24-38)
    3 Çocukluk döneminde temel gelişimsel iletişim ihtiyaçları K1 (Ünite 2, Sayfa 25-59)
    4 Çocukla iletişimde temel koşullar K1 (Ünite 7, Sayfa 183-215) K2 (Ünite 4, Sayfa 56- 74) YK1 (Ünite 1, Sayfa 2-34)
    5 Çocukla iletişimde dinleme ve konuşma K1 (Ünite 8, Sayfa 215-245) K2 (Ünite 5, Sayfa 90-98) YK2 (Ünite 5, Sayfa 121-154)
    6 Çocukla İletişim Türleri K1 (Ünite 9, Sayfa 245-275) K2 (Ünite 6, Sayfa 102-121) YK1 (Ünite 1, Sayfa 2-34) YK2 (Ünite 5, Sayfa 121-154)
    7 Çocukla İletişim Engelleri K1 (Ünite 10, Sayfa 275-305) K2 (Ünite 7, Sayfa 124-136)
    8 Ailede iletişim K1 (Ünite 11, Sayfa 305-335) K2 (Ünite 8, Sayfa 140-156) YK1 (Ünite 2, Sayfa 36-78) YK2 (Ünite 6, Sayfa 155-168)
    9 Anne baba tutumları K1 (Ünite 11, Sayfa 305-335) K2 (Ünite 8, Sayfa 140-156) YK3 (Ünite 4, Sayfa 87-108)
    10 Okulda iletişim K1 (Ünite 12, Sayfa 335-373) K2 (Ünite 9, Sayfa 164-183) YK3 (Ünite 8, Sayfa 193-219)
    11 İletişimde çatışma yönetimi K1 (Ünite 13, Sayfa 373-390) K2 (Ünite 10, Sayfa 188-201)
    12 Ölüm ve ayrılık hakkında konuşma K3 (Ünite 8, Sayfa 57-64)
    13 Hassas çocuklarla iletişim K3 (Ünite 8, Sayfa 67-71)
    14 Teknoloji ve İletişim K3 (Ünite 1, Sayfa 1-18) YK3 (Ünite 5, Sayfa 111-128)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gülendam Akgül
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Aral, N. (2017). Çocuk ve İletişim. Ankara: Vize Yayıncılık K2: Sağlam, M. (2021). Çocuklarla İletişim. Ankara: Hedef Yayıncılık. K3: Richman, N. (1993). Communicating with children. Helping children in distress. UK: Jacop Baily ltd.
    Yardımcı Kitap YK1: MEB (2019). Çocukla İletişim. Ankara: Songür Yayıncılık. YK2: Yavuzer, H. (2009). Ana-Baba ve Çocuk. (20. Baskı). İstanbul: Remzi Yayıncılık YK3: Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Ankara: Anı Yayıncılık. YK4: Nazlı, S. (2014). Aile Danışmanlığı. (14. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere genel olarak kişiler arası iletişim ve özelde ise çocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında iletişimle ilgili temel kavramlar, iletişim kuramları, çocukluk döneminde temel gelişimsel iletişim ihtiyaçları, toplumsal ilişkiler sistemi olarak iletişim, çocukla İletişimde temel koşullar, dinleme ve konuşma, çocuklarla iletişim türleri ve engelleri, ailede iletişim ve anne baba tutumları, okulda iletişim, iletişimde çatışma yönetimi, teknoloji ve iletişim konuları ele alınacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 1
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 1
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 4
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 5
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster