Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İletişimle İlgili Temel Kavramlar
|
K1 (Ünite 1, Sayfa 1-25)
K2 (Ünite 1, Sayfa 10-22)
|
2
|
İletişim kuramları
|
K1 (Ünite 1, Sayfa 1-25)
K2 (Ünite 2, Sayfa 24-38)
|
3
|
Çocukluk döneminde temel gelişimsel iletişim ihtiyaçları
|
K1 (Ünite 2, Sayfa 25-59)
|
4
|
Çocukla iletişimde temel koşullar
|
K1 (Ünite 7, Sayfa 183-215)
K2 (Ünite 4, Sayfa 56- 74)
YK1 (Ünite 1, Sayfa 2-34)
|
5
|
Çocukla iletişimde dinleme ve konuşma
|
K1 (Ünite 8, Sayfa 215-245)
K2 (Ünite 5, Sayfa 90-98)
YK2 (Ünite 5, Sayfa 121-154)
|
6
|
Çocukla İletişim Türleri
|
K1 (Ünite 9, Sayfa 245-275)
K2 (Ünite 6, Sayfa 102-121)
YK1 (Ünite 1, Sayfa 2-34)
YK2 (Ünite 5, Sayfa 121-154)
|
7
|
Çocukla İletişim Engelleri
|
K1 (Ünite 10, Sayfa 275-305)
K2 (Ünite 7, Sayfa 124-136)
|
8
|
Ailede iletişim
|
K1 (Ünite 11, Sayfa 305-335)
K2 (Ünite 8, Sayfa 140-156)
YK1 (Ünite 2, Sayfa 36-78)
YK2 (Ünite 6, Sayfa 155-168)
|
9
|
Anne baba tutumları
|
K1 (Ünite 11, Sayfa 305-335)
K2 (Ünite 8, Sayfa 140-156)
YK3 (Ünite 4, Sayfa 87-108)
|
10
|
Okulda iletişim
|
K1 (Ünite 12, Sayfa 335-373)
K2 (Ünite 9, Sayfa 164-183)
YK3 (Ünite 8, Sayfa 193-219)
|
11
|
İletişimde çatışma yönetimi
|
K1 (Ünite 13, Sayfa 373-390)
K2 (Ünite 10, Sayfa 188-201)
|
12
|
Ölüm ve ayrılık hakkında konuşma
|
K3 (Ünite 8, Sayfa 57-64)
|
13
|
Hassas çocuklarla iletişim
|
K3 (Ünite 8, Sayfa 67-71)
|
14
|
Teknoloji ve İletişim
|
K3 (Ünite 1, Sayfa 1-18)
YK3 (Ünite 5, Sayfa 111-128)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gülendam Akgül
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Aral, N. (2017). Çocuk ve İletişim. Ankara: Vize Yayıncılık
K2: Sağlam, M. (2021). Çocuklarla İletişim. Ankara: Hedef Yayıncılık.
K3: Richman, N. (1993). Communicating with children. Helping children in distress. UK: Jacop Baily ltd.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: MEB (2019). Çocukla İletişim. Ankara: Songür Yayıncılık.
YK2: Yavuzer, H. (2009). Ana-Baba ve Çocuk. (20. Baskı). İstanbul: Remzi Yayıncılık
YK3: Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Ankara: Anı Yayıncılık.
YK4: Nazlı, S. (2014). Aile Danışmanlığı. (14. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere genel olarak kişiler arası iletişim ve özelde ise çocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında iletişimle ilgili temel kavramlar, iletişim kuramları, çocukluk döneminde temel gelişimsel iletişim ihtiyaçları, toplumsal ilişkiler sistemi olarak iletişim, çocukla İletişimde temel koşullar, dinleme ve konuşma, çocuklarla iletişim türleri ve engelleri, ailede iletişim ve anne baba tutumları, okulda iletişim, iletişimde çatışma yönetimi, teknoloji ve iletişim konuları ele alınacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
1
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
1
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
4
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
5
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
4
|