ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Özel Gereksinimli Çocuklar ÇGE228 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Özel eğitimle ilgili kavramları tanımlar.
    2-Yetersizlik gruplarını listeler.
    3-Türkiye ve dünyadaki özel eğitim çalışmalarının karşılaştırır.
    4-Özel eğitim gerektiren çocuklarla etkili iletişim kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 1011010
    Toplam İş Yükü(Saat)   107
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,57 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar K1, Bölüm 1, sayfa 22-27
    2 Özel eğitimin temel ilkeleri ve tarihçesi K1, Bölüm 1, sayfa 27-31
    3 Özel eğitimin nedenleri ve özel eğitim gerektiren çocukların yaygınlık oranları K1 Bölüm , sayfa 36
    4 Özel eğitimde tanı ve değerlendirme K1 Bölüm, sayfa 39
    5 Zihinsel yetersizliği olan çocuklar K1 Bölüm 4, sayfa 115-142
    6 Görme yetersizliği olan çocuklar K1 Bölüm 6, sayfa 177-201
    7 İşitme yetersizliği olan çocuklar K1 Bölüm, 3, sayfa 77-110
    8 Bedensel yetersizliği olan çocuklar K1 Bölüm, 5, sayfa 147-172
    9 Dil ve Konuşma Bozukluğu olan çocuklar K1 Bölüm 2, sayfa 47-72
    10 Özgül öğrenme güçlüğü gösteren çocuklar K1 Bölüm 7, sayfa 203-228
    11 Özel yetenekli çocuklar K1 Bölüm 9, sayfa269-289
    12 Uyum güçlüğü gösteren çocuklar K1 Bölüm 8, sayfa 233-266
    13 Kaynaştırma eğitimin önemi K1 Bölüm 10, sayfa 291-314
    14 Özel gereksinimli çocuğu sahip aileler K1 Bölüm 11, sayfa 317-334
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan KAYTEZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aral, N. ve Gürsoy, F. (2007). Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ankara: Morpa Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özel eğitim özelliklerine ihtiyaç duyan çocuklar, eğitim ve aileler gibi konularda bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Özel eğitimin temel kavramları, özel eğitimin temel ilkeleri ve tarihçesi, özel gereksinimli olma nedenleri ve özel gereksinimli çocukların yaygınlığı, özel eğitime yönelik tanı ve değerlendirme, zihinsel yetersizliği olan çocuklar, görme yetersizliği olan çocuklar, işitme yetersizliği olan çocuklar, fiziksel yetersizliği olan çocuklar, dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar, özgül öğrenme güçlüğü olan çocuklar, özel yetenekli çocuklar, uyum güçlüğü çeken çocuklar, kaynaştırma eğitiminin önemi, özel gereksinimli çocuğu olan aileler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 5
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 4
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 3
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 4
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 5
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 5
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 5
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 4
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster