Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar
|
K1, Bölüm 1, sayfa 22-27
|
2
|
Özel eğitimin temel ilkeleri ve tarihçesi
|
K1, Bölüm 1, sayfa 27-31
|
3
|
Özel eğitimin nedenleri ve özel eğitim gerektiren çocukların yaygınlık oranları
|
K1 Bölüm , sayfa 36
|
4
|
Özel eğitimde tanı ve değerlendirme
|
K1 Bölüm, sayfa 39
|
5
|
Zihinsel yetersizliği olan çocuklar
|
K1 Bölüm 4, sayfa 115-142
|
6
|
Görme yetersizliği olan çocuklar
|
K1 Bölüm 6, sayfa 177-201
|
7
|
İşitme yetersizliği olan çocuklar
|
K1 Bölüm, 3, sayfa 77-110
|
8
|
Bedensel yetersizliği olan çocuklar
|
K1 Bölüm, 5, sayfa 147-172
|
9
|
Dil ve Konuşma Bozukluğu olan çocuklar
|
K1 Bölüm 2, sayfa 47-72
|
10
|
Özgül öğrenme güçlüğü gösteren çocuklar
|
K1 Bölüm 7, sayfa 203-228
|
11
|
Özel yetenekli çocuklar
|
K1 Bölüm 9, sayfa269-289
|
12
|
Uyum güçlüğü gösteren çocuklar
|
K1 Bölüm 8, sayfa 233-266
|
13
|
Kaynaştırma eğitimin önemi
|
K1 Bölüm 10, sayfa 291-314
|
14
|
Özel gereksinimli çocuğu sahip aileler
|
K1 Bölüm 11, sayfa 317-334
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan KAYTEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Aral, N. ve Gürsoy, F. (2007). Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ankara: Morpa Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özel eğitim özelliklerine ihtiyaç duyan çocuklar, eğitim ve aileler gibi konularda bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Özel eğitimin temel kavramları, özel eğitimin temel ilkeleri ve tarihçesi, özel gereksinimli olma nedenleri ve özel gereksinimli çocukların yaygınlığı, özel eğitime yönelik tanı ve değerlendirme, zihinsel yetersizliği olan çocuklar, görme yetersizliği olan çocuklar, işitme yetersizliği olan çocuklar, fiziksel yetersizliği olan çocuklar, dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar, özgül öğrenme güçlüğü olan çocuklar, özel yetenekli çocuklar, uyum güçlüğü çeken çocuklar, kaynaştırma eğitiminin önemi, özel gereksinimli çocuğu olan aileler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
5
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
3
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
4
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
5
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
5
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
5
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
4
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
4
|