Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sanatın anlamı ve işlevi, sanatçı kimliği.
|
K1, K2
|
2
|
Sanatın sınıflandırılması, sanat ve sanayi objesi arasındaki farklar.
|
K1, K2
|
3
|
Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği.
|
K1, K2
|
4
|
Çocuğun çizgisel gelişimi ve çocuk resimleri
|
K1, K2
|
5
|
2 boyutlu sanat uygulamaları
|
K1, K2
|
6
|
3 boyutlu sanat uygulamaları
|
K1, K2
|
7
|
Yaratıcılığın tanımı ve sanatla ilişkisi
|
K1, K2
|
8
|
Yaratıcılık kuramları
|
K1, K2
|
9
|
Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler
|
K1, K2
|
10
|
Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı engelleyen etmenler
|
K1, K2
|
11
|
Yaratıcı bireye, yaratıcı öğretmene ve yaratıcı okula ait özellikler
|
K1, K2
|
12
|
Gelişim alanlarına göre yaratıcılık etkinlikleri
|
K1, K2
|
13
|
Sanat etkinliği ve yaratıcı etkinlik planlama
|
K1, K2
|
14
|
Sanat etkinliği ve yaratıcı etkinlik sunumları
|
K1, YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nihan FEYMAN GÖK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
R1. Akbayrak B. (2003). Temel Sanat Etkinliği Malzemeleri. Eskişehir: Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları.
R2. Gönen, M., Şahin, S., Tanju, E. ve Yükselen, A. İ. (2006). Çocuklar İçin Yaratıcı Etkinlikler. Ankara: Epsilon Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
SR1. Şener, T. ve Yıldız, F. Ü. (2007). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi I-II. Ankara:Nobel Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Yaratıcılık ve sanatın temel kavramları, yaratıcılığı etkileyen faktörler, farklı sanat alanlarının çocuklar üzerindeki etkisi, sanat eğitiminde ve yaratıcı sanat etkinliklerinin hazırlanmasında dikkate alınması gereken noktalar hakkında nitelikler kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sanatın anlamı ve işlevleri, sanatçı kimliği, sanatın sınıflandırılması; sanat ürünleri ile endüstriyel nesneler arasındaki fark sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği çocuk sanatının ve çocuk resimlerinin sanatsal gelişimi 2 boyutlu sanat uygulamaları 3 boyutlu sanat uygulamaları , yaratıcılığın tanımı ve sanatla ilişkisi yaratıcılık yaratıcılık erken çocukluk eğitiminde ve çocuklar üzerindeki olumlu etkileri, erken çocukluk eğitiminde yaratıcılık ve çocuklar üzerindeki olumsuz etkileri Yaratıcı kişiler, öğretmenler ve okulların özellikleri Yaratıcı etkinlikler ve gelişim alanları sanat ve yaratıcılık portföyü sunumları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
1
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
2
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
2
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
2
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
4
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
4
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
5
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
5
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
2
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
1
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
1
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
2
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
2
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
2
|