ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Müzik ÇGE419 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Müzik yaklaşımlarını karşılaştırır.
    2-Müzikal gelişim dönemlerini sıralar.
    3-Kullanılan teknikleri yorumlar.
    4-Malzemenin özelliklerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   102
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,4 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi K2, ALMS Sistemi, 1. ve 2. hafta pp sunusu
    2 İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi K2, ALMS Sistemi, 1. ve 2. hafta sunusu
    3 Müzikal deneyimlerin gelişimsel aşamaları K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 46
    4 Müziğin gelişim alanları üzerindeki etkileri K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 47
    5 Müziği dinleme K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 48
    6 Şarkı Söyleme K1Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 48-49
    7 Ritim Enstrümanlarıyla Müzik Yapma K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 50
    8 Müzik ve Hareket /Oyun K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 50-51
    9 Müzik aleti oluşturma ve çalma K2, ALMS Sistemi, 1.2.3.4.5. hafta makaleler
    10 Müzik Teknikleri (Türk Müziği, Orff Yaklaşımı, Suzuki Metodu, TRT 2 Çocuklara Yadigar Belgesel serisi) K2, ALMS Sistemi, 6-7.8.9.10. hafta makaleler
    11 Özel gereksinimlilerin müzikal deneyimleri ve Müzik Terapi K2, ALMS Sistemi, 1.2.3.4.5. hafta makaleler
    12 Gelişimci/eğitimci/ailenin müzikal anlayışın desteklenmesinde rolü ve önemi K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 52-53
    13 Erken çocukluk eğitim kurumlarında müzik merkezinin tasarlanması - Uygulama örnekleri K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 52
    14 Müzik eğitimi standartları (Uluslararası Örnekler) K2, ALMS Sistemi, 1.2.3.4.5. hafta makaleler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Jill Englebright Fox & Robert Schirrmacher. (Çev. Neriman Aral & Gökhan Duman). (2018). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi, Nobel Yayıncılık. K2. Öğretim Üyesinin Ders Notları, ÇAKÜ, ALMS Sistemi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciye müzik eğitiminin tanımı ve amaçları, müzik eğitiminin teknikleri, sesleri dinleme ve ayırt etme, ritim etkinlikleri, şarkı söyleme, yaratıcı hareket ve dans, müzikal hikayeler, müzik öğretmeninin özellikleri ve önemi, çalgılar, müzik ve müzik arasındaki ilişki. gelişim alanları, engelli çocukların müzik eğitimi, müzik etkinliklerinin yürütülmesidir.
    Dersin İçeriği Müzik eğitiminin tanımı ve amaçları, çocuk gelişiminde işitsel algının önemi, müzik ve çocuk gelişimi ilişkisi, ilk yıllarda müzikal gelişim, çocuklukta müzik eğitimi teknikleri, yaratıcı hareket ve dans, müzikal hikayeler, teknikler, çocuk gelişimi uzmanının rolleri ve önemi, öğretmenler ve aileleri, müzik aletleri, müzik yaklaşımlar, özel gereksinimli çocuklar, müzik terapi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 3
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 3
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 3
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 3
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 4
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 5
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 2
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 2
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster