Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi
|
K2, ALMS Sistemi, 1. ve 2. hafta pp sunusu
|
2
|
İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi
|
K2, ALMS Sistemi, 1. ve 2. hafta sunusu
|
3
|
Müzikal deneyimlerin gelişimsel aşamaları
|
K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 46
|
4
|
Müziğin gelişim alanları üzerindeki etkileri
|
K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 47
|
5
|
Müziği dinleme
|
K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 48
|
6
|
Şarkı Söyleme
|
K1Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 48-49
|
7
|
Ritim Enstrümanlarıyla Müzik Yapma
|
K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 50
|
8
|
Müzik ve Hareket /Oyun
|
K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 50-51
|
9
|
Müzik aleti oluşturma ve çalma
|
K2, ALMS Sistemi, 1.2.3.4.5. hafta makaleler
|
10
|
Müzik Teknikleri (Türk Müziği, Orff Yaklaşımı, Suzuki Metodu, TRT 2 Çocuklara Yadigar Belgesel serisi)
|
K2, ALMS Sistemi, 6-7.8.9.10. hafta makaleler
|
11
|
Özel gereksinimlilerin müzikal deneyimleri ve Müzik Terapi
|
K2, ALMS Sistemi, 1.2.3.4.5. hafta makaleler
|
12
|
Gelişimci/eğitimci/ailenin müzikal anlayışın desteklenmesinde rolü ve önemi
|
K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 52-53
|
13
|
Erken çocukluk eğitim kurumlarında müzik merkezinin tasarlanması - Uygulama örnekleri
|
K1, Ünite 1, Bölüm 3, Sayfa 52
|
14
|
Müzik eğitimi standartları (Uluslararası Örnekler)
|
K2, ALMS Sistemi, 1.2.3.4.5. hafta makaleler
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Jill Englebright Fox & Robert Schirrmacher. (Çev. Neriman Aral & Gökhan Duman). (2018). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi, Nobel Yayıncılık.
K2. Öğretim Üyesinin Ders Notları, ÇAKÜ, ALMS Sistemi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrenciye müzik eğitiminin tanımı ve amaçları, müzik eğitiminin teknikleri, sesleri dinleme ve ayırt etme, ritim etkinlikleri, şarkı söyleme, yaratıcı hareket ve dans, müzikal hikayeler, müzik öğretmeninin özellikleri ve önemi, çalgılar, müzik ve müzik arasındaki ilişki. gelişim alanları, engelli çocukların müzik eğitimi, müzik etkinliklerinin yürütülmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Müzik eğitiminin tanımı ve amaçları, çocuk gelişiminde işitsel algının önemi, müzik ve çocuk gelişimi ilişkisi, ilk yıllarda müzikal gelişim, çocuklukta müzik eğitimi teknikleri, yaratıcı hareket ve dans, müzikal hikayeler, teknikler, çocuk gelişimi uzmanının rolleri ve önemi, öğretmenler ve aileleri, müzik aletleri, müzik yaklaşımlar, özel gereksinimli çocuklar, müzik terapi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
3
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
3
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
3
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
3
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
4
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
5
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
2
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
2
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|