Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Okul Öncesi Eğitimi Programının Tanıtımı
|
K1, Sayfa 12
|
2
|
Farklı yaş grupları için günlük eğitim akışı oluşturma
|
K1, Sayfa 49, 83, 84,86
|
3
|
Okul Öncesi Eğitimi Ortamı ve Öğrenme Merkezleri oluşturma
|
K1, Sayfa 35
|
4
|
Çocukların, programın ve öğretmenin değerlendirilmesi
|
K1, Sayfa 51-54
|
5
|
Günlük eğitim akışı uygulama
|
K1, Sayfa 49, 83, 84,86
|
6
|
Günlük eğitim akışı değerlendirme
|
K1, Sayfa 51-54
|
7
|
Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik günlük eğitim akışı oluşturma
|
K1, Sayfa 49, 83, 84,86
|
8
|
Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik günlük eğitim akışı uygulama
|
K1, Sayfa 49, 83, 84,86
|
9
|
Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik günlük eğitim akışı değerlendirme
|
K1, Sayfa 51-54
|
10
|
Farklı yaş grupları için günlük eğitim akışı uygulama
|
K1, Sayfa 49, 83, 84,86
|
11
|
Farklı yaş grupları için günlük eğitim akışı uygulama ve değerlendirme
|
K1, Sayfa 49, 83, 84,86
|
12
|
Karma yaş grubu için günlük eğitim akışı uygulama
|
K1, Sayfa 49, 83, 84,86
|
13
|
Karma yaş grubu için günlük eğitim akışı değerlendirme
|
K1, Sayfa 51-54
|
14
|
Gelişim Raporu oluşturma
|
K1, Sayfa 51-54
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nihan FEYMAN GÖK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Milli Eğitim Bakanlığı Okul öncesi Eğitim Programı ( 36-72 Aylık Çocuklar İçin). MEB Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik aylık programların ve günlük eğitim akışının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi ile ilgili yeterlilikler kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Okul Öncesi Eğitimi Programının Tanıtımı, Farklı yaş grupları için günlük eğitim akışı oluşturma, Okul Öncesi Eğitimi Ortamı ve Öğrenme Merkezleri oluşturma, Çocukların, programın ve öğretmenin değerlendirilmesi, Günlük eğitim akışı uygulama, Günlük eğitim akışı değerlendirme, Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik günlük eğitim akışı oluşturma, Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik günlük eğitim akışı uygulama, Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik günlük eğitim akışı değerlendirme, Farklı yaş grupları için günlük eğitim akışı uygulama, Farklı yaş grupları için günlük eğitim akışı uygulama ve değerlendirme, Karma yaş grubu için günlük eğitim akışı uygulama, Karma yaş grubu için günlük eğitim akışı değerlendirme, Gelişim Raporu oluşturma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
3
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
5
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
3
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
5
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
5
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
5
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
5
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
4
|