ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okul Öncesi Eğitim Uygulaması II ÇGE402 BAHAR 1+16 Z 16
    Öğrenme Çıktıları
    1-Okul öncesi eğitimin amaçları ve ilkelerini sentezler.
    2-Okul öncesi eğitim programlarını planlarken dikkate alınması gereken faktörleri belirtir.
    3-Aylık plan ve günlük eğitim akışını oluşturur.
    4-Günlük eğitim akışına uygun etkinlik planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1417238
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1412168
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje2011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 3012020
    Toplam İş Yükü(Saat)   466
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     15,53 ---- (16)
    Dersin AKTS Kredisi   16
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Okul Öncesi Eğitimi Programının Tanıtımı K1, Sayfa 12
    2 Farklı yaş grupları için günlük eğitim akışı oluşturma K1, Sayfa 49, 83, 84,86
    3 Okul Öncesi Eğitimi Ortamı ve Öğrenme Merkezleri oluşturma K1, Sayfa 35
    4 Çocukların, programın ve öğretmenin değerlendirilmesi K1, Sayfa 51-54
    5 Günlük eğitim akışı uygulama K1, Sayfa 49, 83, 84,86
    6 Günlük eğitim akışı değerlendirme K1, Sayfa 51-54
    7 Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik günlük eğitim akışı oluşturma K1, Sayfa 49, 83, 84,86
    8 Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik günlük eğitim akışı uygulama K1, Sayfa 49, 83, 84,86
    9 Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik günlük eğitim akışı uygulama K1, Sayfa 51-54
    10 Farklı yaş grupları için günlük eğitim akışı uygulama K1, Sayfa 49, 83, 84, 86
    11 Farklı yaş grupları için günlük eğitim akışı uygulama ve değerlendirme K1, Sayfa 49, 83, 84, 86
    12 Karma yaş grubu için günlük eğitim akışı uygulama K1, Sayfa 49, 83, 84, 86
    13 Karma yaş grubu için günlük eğitim akışı değerlendirme K1, Sayfa 51-54
    14 Gelişim Raporu oluşturma K1, Sayfa 51-54
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Milli Eğitim Bakanlığı 2013 Okul öncesi Eğitim Programı (36-72 Aylık Çocuklar İçin). MEB Yayınları.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik yıllık ve günlük eğitim programlarını planlama, uygulama ve değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Okul Öncesi Eğitimi Programının Tanıtımı, Farklı yaş grupları için günlük eğitim akışı oluşturma, Okul Öncesi Eğitimi Ortamı ve Öğrenme Merkezleri oluşturma, Çocukların, programın ve öğretmenin değerlendirilmesi, Günlük eğitim akışı uygulama, Günlük eğitim akışı değerlendirme, Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik günlük eğitim akışı oluşturma, Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik günlük eğitim akışı uygulama, Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik günlük eğitim akışı uygulama, Farklı yaş grupları için günlük eğitim akışı uygulama, Farklı yaş grupları için günlük eğitim akışı uygulama ve değerlendirme, Karma yaş grubu için günlük eğitim akışı uygulama, Karma yaş grubu için günlük eğitim akışı değerlendirme, Gelişim Raporu oluşturma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 5
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 5
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 5
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 5
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 5
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 5
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 5
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 5
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 3
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 5
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 5
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. 3
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 4
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster