ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Erken Müdahale Yaklaşımları ve Gelişimsel Riskler ÇGE334 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gelişimsel riskler konusunda ailelere rehberlik eder.
    2-Erken müdahale hizmetleri, amaçları, uygulamaları ile ilgili konuları tartışır.
    3-Erken müdahale yaklaşımlarını uygular.
    4-Erken müdahale servis planı ve aşamalarını sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Erken müdahalenin tanımı K1 (Ünite 1, Sayfa 1-3) K2 (Ünite 5, Sayfa 179-184) YK1 (Ünite 1, Sayfa 1-13)
    2 Erken Müdahalenin Amaçları ve Basamakları K1 (Ünite 1, Sayfa 3-10) K2 (Ünite 5, Sayfa 184-189)
    3 Erken Müdahalenin Etkileri K1 (Ünite 1, Sayfa 11-13)
    4 Erken Müdahale İlkeleri K1 (Ünite 1, Sayfa 13-22) K2 (Ünite 5, Sayfa 185-190)
    5 Erken Müdahale Kuram ve Modelleri K1 (Ünite 2, sayfa 27-49)
    6 Dünyada Erken Müdahale Programları K1 (Ünite 2, Sayfa 27-49) K2 (Ünite 5, Sayfa 190-199) YK2 (Ünite 13, Sayfa 329-361)
    7 Türkiye`de Erken Müdahale Programları K1 (Ünite 3, Sayfa 81-88) YK2 (Ünite 13, Sayfa 351-361)
    8 Erken Müdahale Kapsamına Giren Çocuklar K1 (Ünite 4, Sayfa 93-151) K2 (Ünite 3, Sayfa 91-137) YK1 (Ünite 1, Sayfa 1-189)
    9 Erken Müdahalede Tanılama K1 (Ünite 5, Sayfa 169-190)
    10 Erken Müdahelede İzlem ve Değerlendirme K1 (Ünite 6, Sayfa 195-216) K2 (Ünite 4, Sayfa 143-174)
    11 Erken Müdahalenin Planlanması K1 (Ünite 7, Sayfa 221-247)
    12 Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı K3 (Ünite 1, Sayfa 13-31; Ünite 2, Sayfa 31-51; Ünite 3, Sayfa 51-59; Ünite 4, Sayfa 59-141)
    13 Erken Müdahalenin Planlanmasına Yönelik Uygulamalar K4 (Ünite 1, Sayfa 8-28; Ünite 2, Sayfa 30-125; Ünite 3, Sayfa 128-162; Ünite 4, Sayfa 164-199; Ünite 5, Sayfa 202-222) YK3 (Ünite 387-408)
    14 Erken Müdahalenin Planlanmasına Yönelik Uygulamalar K4 (Ünite 1, Sayfa 8-28; Ünite 2, Sayfa 30-125; Ünite 3, Sayfa 128-162; Ünite 4, Sayfa 164-199; Ünite 5, Sayfa 202-222) YK3 (Ünite 387-408)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Gül Kadan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Özyürek, A. ve Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara: Nobel Yayınları. K2: Yıldız- Bıçakçı, M. (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim. Ankara: Eğiten Kitap. K3: Avcıoğlu, H. (2015). A`dan Z`ye BEP: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. K4: Temel, Z.F. ve Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları: Gelişim Alanlarına Göre Uygulama Örnekleri. Ankara: Hedef Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1: Yıldız- Bıçakçı, M. ve Purutçuoğlu, E. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Müdahale: Tedavi Planlayıcısı. Ankara: Eğiten Kitap. YK2: Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Ankara: Anı Yayıncılık. YK3: Boz, M. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
    Dersin Amacı Erken müdahale yaklaşımları ve gelişimsel riskler konusunda bilgi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Erken müdahalenin tanımı, Erken Müdahalenin Amaçları ve Basamakları, Erken Müdahalenin Etkileri, Erken Müdahale İlkeleri, Erken Müdahale Kuram ve Modelleri, Dünyada Erken Müdahale Programları, Türkiye`de Erken Müdahale Programları, Erken Müdahale Kapsamına Giren Çocuklar, Erken Müdahalede Tanılama, Erken Müdahelede İzlem ve Değerlendirme, Erken Müdahalenin Planlanması, Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı, Erken Müdahalenin Planlanmasına Yönelik Uygulamalar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 4
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 4
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 3
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 5
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 3
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 4
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. 4
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster