Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Erken müdahalenin tanımı
|
K1 (Ünite 1, Sayfa 1-3)
K2 (Ünite 5, Sayfa 179-184)
YK1 (Ünite 1, Sayfa 1-13)
|
2
|
Erken Müdahalenin Amaçları ve Basamakları
|
K1 (Ünite 1, Sayfa 3-10)
K2 (Ünite 5, Sayfa 184-189)
|
3
|
Erken Müdahalenin Etkileri
|
K1 (Ünite 1, Sayfa 11-13)
|
4
|
Erken Müdahale İlkeleri
|
K1 (Ünite 1, Sayfa 13-22)
K2 (Ünite 5, Sayfa 185-190)
|
5
|
Erken Müdahale Kuram ve Modelleri
|
K1 (Ünite 2, sayfa 27-49)
|
6
|
Dünyada Erken Müdahale Programları
|
K1 (Ünite 2, Sayfa 27-49)
K2 (Ünite 5, Sayfa 190-199)
YK2 (Ünite 13, Sayfa 329-361)
|
7
|
Türkiye`de Erken Müdahale Programları
|
K1 (Ünite 3, Sayfa 81-88)
YK2 (Ünite 13, Sayfa 351-361)
|
8
|
Erken Müdahale Kapsamına Giren Çocuklar
|
K1 (Ünite 4, Sayfa 93-151)
K2 (Ünite 3, Sayfa 91-137)
YK1 (Ünite 1, Sayfa 1-189)
|
9
|
Erken Müdahalede Tanılama
|
K1 (Ünite 5, Sayfa 169-190)
|
10
|
Erken Müdahelede İzlem ve Değerlendirme
|
K1 (Ünite 6, Sayfa 195-216)
K2 (Ünite 4, Sayfa 143-174)
|
11
|
Erken Müdahalenin Planlanması
|
K1 (Ünite 7, Sayfa 221-247)
|
12
|
Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı
|
K3 (Ünite 1, Sayfa 13-31; Ünite 2, Sayfa 31-51; Ünite 3, Sayfa 51-59; Ünite 4, Sayfa 59-141)
|
13
|
Erken Müdahalenin Planlanmasına Yönelik Uygulamalar
|
K4 (Ünite 1, Sayfa 8-28; Ünite 2, Sayfa 30-125; Ünite 3, Sayfa 128-162; Ünite 4, Sayfa 164-199; Ünite 5, Sayfa 202-222)
YK3 (Ünite 387-408)
|
14
|
Erken Müdahalenin Planlanmasına Yönelik Uygulamalar
|
K4 (Ünite 1, Sayfa 8-28; Ünite 2, Sayfa 30-125; Ünite 3, Sayfa 128-162; Ünite 4, Sayfa 164-199; Ünite 5, Sayfa 202-222)
YK3 (Ünite 387-408)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Gül Kadan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Özyürek, A. ve Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara: Nobel Yayınları.
K2: Yıldız- Bıçakçı, M. (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim. Ankara: Eğiten Kitap.
K3: Avcıoğlu, H. (2015). A`dan Z`ye BEP: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık.
K4: Temel, Z.F. ve Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları: Gelişim Alanlarına Göre Uygulama Örnekleri. Ankara: Hedef Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Yıldız- Bıçakçı, M. ve Purutçuoğlu, E. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Müdahale: Tedavi Planlayıcısı. Ankara: Eğiten Kitap.
YK2: Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Ankara: Anı Yayıncılık.
YK3: Boz, M. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Erken müdahale yaklaşımları ve gelişimsel riskler konusunda bilgi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Erken müdahalenin tanımı, Erken Müdahalenin Amaçları ve Basamakları, Erken Müdahalenin Etkileri, Erken Müdahale İlkeleri, Erken Müdahale Kuram ve Modelleri, Dünyada Erken Müdahale Programları, Türkiye`de Erken Müdahale Programları, Erken Müdahale Kapsamına Giren Çocuklar, Erken Müdahalede Tanılama, Erken Müdahelede İzlem ve Değerlendirme, Erken Müdahalenin Planlanması, Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı, Erken Müdahalenin Planlanmasına Yönelik Uygulamalar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
4
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
3
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
5
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
3
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
4
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
4
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
5
|