ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gelişimsel Destek Programları ÇGE420 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim programı hazırlama amaç ve ilkelerini sıralar.
    2-Eğitim yöntem ve tekniklerini karşılaştırır.
    3-Eğitim programını uygulayacağı grubun gereksinimleri doğrultusunda amaçları belirler.
    4-Eğitim programını uygulayacağı grubun özellikleri doğrultusunda uygun eğitim stratejilerini özetler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitim ve Öğretim Nedir? K1 (Ünite 1, sayfa: 12-31) K3 (Ünite 20, Sayfa: 492-495) K5 (Ünite 1, Sayfa: 1-8)
    2 Program Geliştirmede Tasarım, Modeller ve Program Tasarısı Hazırlama K1 (Ünite 2, Sayfa: 34-47; Ünite 3, Sayfa: 50-73) K5 (Ünite 6, Sayfa: 111-180)
    3 Eğitim ve Öğretimin Belirlenmesinde Öğrenme Stilleri ve Modelleri K1 (Ünite 4, Sayfa: 76-91) K3 (Ünite 20, Sayfa: 495-519) K5 (Ünite 4, Sayfa: 65-67)
    4 Eğitim Programlarında Çocuk Gelişiminin Değerlendirilmesi K1 (Ünite 5, Sayfa. 96-131) K2 (Ünite 1, Sayfa: 8-27; Ünite 2, Sayfa: 30-124; Ünite 3, Sayfa: 128-162; Ünite 4, Sayfa: 164-198; Ünite 5, Sayfa: 202-221)
    5 Çocukta Gelişim ve Öğrenme K1 (Ünite 6, sayfa: 136-172) K3 (Ünite 2, Sayfa: 32-50) YK1 (Ünite 1, Sayfa: 16-30)
    6 Okul Dışı Programlar K1 (Ünite 7, Sayfa: 178-208) YK2 (Ünite 12, Sayfa: 415-447)
    7 Kurum Merkezli Programlar K1 (Ünite 8, Sayfa: 210-230) K4 (Ünite 3, Sayfa: 53-87) YK2 (Ünite 3 Sayfa: 87-108; Ünite 5, Sayfa 151-193; Ünite 10, Sayfa: 337-361)
    8 Ev Merkezli Programlar K1 (Ünite 9, Sayfa: 236-266) K4 (Ünite 3, Sayfa: 53-87) YK2 (Ünite 8, Sayfa: 271-290; Ünite 9, Sayfa: 297-326; Ünite 11, Sayfa: 337-361)
    9 Bireysel Destek Planları K1 (Ünite 10, Sayfa: 272-289) K4 (Ünite 6, Sayfa: 205) YK3 (Ünite 1, Sayfa: 13-31)
    10 Bilişsel Gelişim Alanı Destek Programları K2 (Ünite 1, Sayfa: 8-27)
    11 Dil Gelişimi Alanı Destek Programları K2 (Ünite 2, Sayfa: 30-124)
    12 Motor Gelişim Alanı Destek Programları K2 (Ünite 3, sayfa: 128-162)
    13 Sosyal- Duygusal Gelişim Alanı Destek Programları K2 (Ünite 4, Sayfa: 164-198)
    14 Yaşam Becerileri Alanı Gelişim Destek Programları K2 (Ünite 5, Sayfa: 202-221)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Gül KADAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Temel, Z.F. & Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları-1. (1. Baskı). Ankara: Hedef Yayınları. K2: Temel, Z.F. & Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları-2 (1. Baskı). Ankara: Hedef Yayınları. K3: Aral, N. & Duman, T. (2017). Eğitim Psikolojisi. (1. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları. K4: Özyürek, A. & Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları. K5: Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme. (25. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Aral, N. & Temel, Z.F: (2018). Çocuk Gelişimi. (1. Baskı). Ankara: Hedef Yayınları. YK2: Temel, Z.F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. (5. Baskı). Ankara: Vize Yayınları. YK3: Avcıoğlu, H. (2015). A`den Z`ye BEP (1. Baskı). Ankara: Vize Yayınları.
    Dersin Amacı Eğitim programını uygulama ve değerlendirme süreci, tipik/atipik/riskli çocukların eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim programları, gelişim alanlarına göre destek programları, gelişimsel destek programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; eğitim yöntem ve teknikleri, program geliştirmede tasarım ve modeller, eğitim programını uygulama değerlendirme süreci, tipik/atipik/riskli çocukların eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim programları, gelişim alanlarına göre destek programları, gelişimsel destek programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme konularına yer verilmiştir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 5
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 4
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 5
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 5
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 4
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 3
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 5
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster