Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel kavramlar, Araştırma konusunun belirlenmesi
|
K1:Bölüm 1
|
2
|
Bilgi kaynakları ve kaynak seçimi
|
K1:Bölüm 1
|
3
|
Bilgi arama teknikleri
|
K1:Bölüm 1
|
4
|
Kütüphanelerin genel özellikleri
|
K1:Bölüm 2-3
|
5
|
Çankırı Karatekin Üniversitesi Kütüphane kullanımı
|
K1:Bölüm 2-3
|
6
|
Veri tabanları ve kullanımı
|
K1:Bölüm 4
|
7
|
Bilgi kaynaklarının kullanımıyla ilgili yasal ve etik konular
|
K1:Bölüm 6
|
8
|
Poster ve sözlü sunum hazırlama teknikleri
|
K2:Bölüm 22-24
|
9
|
Örnek bilimsel makale incelemesi
|
K2:Bölüm 19
|
10
|
Örnek bilimsel makale incelemesi
|
K2:Bölüm 19
|
11
|
Araştırma sunumları
|
K2:Bölüm 19-22
|
12
|
Araştırma sunumları
|
K2:Bölüm 19-22
|
13
|
Araştırma sunumları
|
K2:Bölüm 19-22
|
14
|
Araştırma sunumları
|
K2:Bölüm 19-22
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Şinasi AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Hacettepe Üniversitesi Bilgi Okuryazarlığı (HÜBO) Programı
2. Karacan M. ve Usta A.., 2021. Sağlık Alanında Bilimsel Makale Nasıl Yazılır. Akademisyen Kitapevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Katılımcılara, akademik ve çalışma hayatında, bilgiye en etkili biçimde ulaşma becerileri kazandırmak ve bilgi kaynaklarının kullanımıyla ilgili yasal ve etik konular hakkında bilgilendirmek ve elde edilen bilgiyi etkili biçimde aktarmayı öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Araştırma konusunun belirlenmesi, Bilgi kaynakları ve kaynak seçimi, Bilgi arama teknikleri, Kütüphanelerin genel özellikleri, Çankırı Karatekin Üniversitesi Kütüphane kullanımı, Veri tabanları ve kullanımı, İnternette bilgi arama, Bilgi kaynaklarının kullanımıyla ilgili yasal ve etik konular, Örnek bilimsel makale incelemesi, Araştırma sunumları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
5
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
3
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
2
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|