ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Besin Kimyası ve Analizleri-I BES 203 GÜZ 3+2 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Besinlerin kalitesini etkileyen etmenler ile kimyasal değişimleri açıklar.
    2-Besinlerin kalitesini etkileyen kimyasal ve fiziksel reaksiyonları açıklar.
    3-Besinle ilgili temel analizleri yapar.
    4-Besin analizlerinde nitel/nicel yöntemleri kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 1011010
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   182
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,07 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Su: yapı ve özellikleri
    2 Gerçek ve Kolloidal Çözeltileri
    3 Karbonhidratlar-I ve analizleri
    4 Karbonhidratlar-II ve analizleri
    5 Proteinler-I ve analizleri
    6 Proteinler-II ve analizleri
    7 Lipidler-I ve analizleri
    8 Ara Sınav
    9 Lipidler-II ve analizleri
    10 Vitaminler-I ve analizleri
    11 Vitaminler-II ve analizleri
    12 Vitaminler-III ve analizleri
    13 Mineraller-I ve analizleri
    14 Mineraller-II ve analizleri
    15 Besinlerde Fiziksel ve Kimyasal bozulmalar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Fennema`s Food Chemistry, Fourth Edition (Food Science and Technology) by Srinivasan Damodaran (Editor), Kirk L. Parkin (Editor), Owen R. Fennema (Editor), 2007, CRC Press.
    Yardımcı Kitap 1. Weaver C.; The Food Chemistry Laboratory,CRC Press, Boca Raton, 1996.
    Döküman -
    Dersin Amacı Besin kimyası ve analizlerine yönelik temel kavram ve uygulamaları besinlerin duyusal değerlendirilmesi, besinin yapısında oluşan değişimleri gözlemeye yönelik pratik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Su: yapı ve özellikleri, Gerçek ve Kolloidal Çözeltileri, Karbonhidratlar-I ve analizleri, Karbonhidratlar-II ve analizleri, Proteinler-I ve analizleri, Proteinler-II ve analizleri, Lipidler-I ve analizleri, Lipidler-II ve analizleri, Vitaminler-I ve analizleri, Vitaminler-II ve analizleri, Vitaminler-III ve analizleri, Mineraller-I ve analizleri, Mineraller-II ve analizleri, Besinlerde Fiziksel ve Kimyasal bozulmalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. -
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. 4
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. -
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. -
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. -
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. -
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. 2
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. 2
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster