|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Böbrek Hastalıklarında Beslenme (Akut ve Kronik Glomerülo Nefrit, Nefrotik Sendrom)
|
|
|
2
|
Böbrek Hastalıklarında Beslenme(Akut ve Kronik Böbrek Yetmezliği, Diyaliz ve Böbrek Taşları)
|
|
|
3
|
Enteral ve Parenteral Beslenme
|
|
|
4
|
Enteral ve Parenteral Beslenme
|
|
|
5
|
Karaciğer Hastalıklarında Beslenme (Safra Kesesi, Pankreas Hastalıkları)
|
|
|
6
|
Karaciğer Hastalıklarında Beslenme (Safra Kesesi, Pankreas Hastalıkları)
|
|
|
7
|
Kanserde Beslenme I
|
|
|
8
|
Kanserde Beslenme II
|
|
|
9
|
Kemik ve Eklem Hastalıklarında Beslenme
|
|
|
10
|
Enfeksiyon, AIDS ve Beslenme
|
|
|
11
|
KOAH`ta Beslenme
|
|
|
12
|
Bazı Nörolojik ve Psikiyatrik Hastalıklarda Beslenme
|
|
|
13
|
Besin Duyarlığında ve İntöleransında Beslenme
|
|
|
14
|
Yanıkta Beslenme, Pre-Postop Beslenme, metabolik stres
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
1. Baysal, A., ve ark., 2008. Diyet El Kitabı, 4. Baskı, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara.
|
|
Yardımcı Kitap
|
1. Lutz, C.,Przytulski, K.2001. Nutrition and Diet Therapy.F.A.Davis Company, Philadelphia.
|
|
Dersin Amacı
|
Çeşitli hastalıkların oluşmasında beslenmenin rolünü ve hastalıklara uygun diyet planlama hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Böbrek Hastalıklarında Beslenme (Akut ve Kronik Glomerülo Nefrit, Nefrotik Sendrom), Böbrek Hastalıklarında Beslenme(Akut ve Kronik Böbrek Yetmezliği, Diyaliz ve Böbrek Taşları), Enteral ve Parenteral Beslenme, Karaciğer Hastalıklarında Beslenme (Hepatit, Siroz ve Hepatik Koma), Karaciğer Hastalıklarında Beslenme (Safra Kesesi, Pankreas Hastalıkları), Kanserde Beslenme I, Kanserde Beslenme II, Kemik ve Eklem Hastalıklarında Beslenme, Enfeksiyon, AIDS ve Beslenme, KOAH`ta Beslenme, Bazı Nörolojik ve Psikiyatrik Hastalıklarda Beslenme, Besin Duyarlığında ve İntöleransında Beslenme, Yanıkta Beslenme, Pre-Postop Beslenme, metabolik stres
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
5
|
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
4
|
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
3
|
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
4
|
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|