ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Beslenme Antropolojisi BES112 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İlk insanların diyetlerinin temel özellikleri açıklar
    2-Tarih öncesi ve tarih sonrası dönemlerde sosyo-ekonomik faktörlerin etkisi ile beslenme alışkanlıklarında oluşan değişimlerini açıklar
    3-Seçecekleri bir ülke ve beslenme alışkanlıklarının gelişim ve değişiminde onların inançlarının, sosyo-ekonomik yapılarının ve yaşadıkları çevrenin etkilerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Beslenme Antropolojisine Giriş K1, Bölüm 1
    2 Tarihsel süreçte farklı yaşam ve yerleşim biçimlerine göre beslenme-1 K1, Bölüm 2-3
    3 Tarihsel süreçte farklı yaşam ve yerleşim biçimlerine göre beslenme-2 K1, Bölüm 2-3
    4 Tarih Öncesi ve Sonrası Dönemlerde Mutfak K1, Bölüm 4
    5 Antik Dönemlerinde Beslenme K1, Bölüm 6
    6 Sürdürülebilir Beslenme-1 K1, Bölüm 12
    7 Sürdürülebilir Beslenme-2 K1, Bölüm 12
    8 Dinler ve Beslenme-1 K1, Bölüm 8
    9 Dinler ve Beslenme-2 K1, Bölüm 8
    10 Besin Seçimi ve Kültür-1 K1, Bölüm 9, 11
    11 Besin Seçimi ve Kültür-2 K1, Bölüm 9, 11
    12 Cinsiyetçilik ve Yemek Kültürü-1 K1, Bölüm 12
    13 Cinsiyetçilik ve Yemek Kültürü-2 K1, Bölüm 12
    14 Gıda reklamlarında subliminal mesaj K2, s.179-192.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Beslenme Antropolojisi-1, Prof. Dr. Türkan Kutluay Merdol, Hatiboğlu Yayınları, Ankara, 2012 (2. Baskı). K2. Çakıral, M. (2016). Televizyon kıskacında çocuk ve subliminal mesajlar (1. Baskı). FERFİR Eğitim ve Yayıncılık
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Tarihsel süreçte beslenme alışkanlıklarının değişimi-gelişimi, farklı dinlerde beslenme alışkanlıkları, beslenmeyi etkileyen sosyal, ekonomik, kültürel, politik, coğrafik nedenler/faktörler, ülkemiz ve ülkeler arası beslenme alışkanlıklarındaki farklılıklar konularında bilgilendirmektir.
    Dersin İçeriği Beslenme Antropolojisine Giriş, Tarihsel süreçte farklı yaşam ve yerleşim biçimlerine göre beslenme, Tarihsel süreçte farklı yaşam ve yerleşim biçimlerine göre beslenme, Tarih Öncesi ve Sonrası Dönemlerde Mutfak, Antik ve Hitit Dönemlerinde Beslenme, Yeme Araçları, Dinler ve Beslenme, Öğünler Besin Seçimi ve Kültür, Öğünler Besin Seçimi ve Kültür, Türk Mutfağı, Yöresel Türk Mutfakları, Dünya Mutfakları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. 1
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. 2
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. -
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. 1
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. -
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. -
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster